Gå til innhold

Løfte bena mens man ligger på rygg.


Kinzel

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er usikker på om jeg gjør en øvelse feil og om det er skadelig over tid. Jeg har operert ryggen og stivet den av, kan derav ikke bøye meg/gjøre situps. Legen sa at et alternativ for å trene magen er at jeg ligger på ryggen og løfter bena opp og sakte ned igjen.

Men da jeg gjør denne øvelsen synes jeg det er mer behagelig å løfte de opp og ta den ned like fort, og jeg holder hendene mine bak hoftene fordi det føles mer behagelig å ligge på denne måten. Jeg har gjort denne øvelsen hver dag i 5 dager nå, 20x3. Gjør også andre mageøvelser i tillegg, men er det skadelig å gjøre øvelsen på denne måten og bør jeg gjøre den hver dag?


Jeg er helt ny på det her, jeg har tidligere trent i grupper og hos fysioterapeut (trener nå alene på treningssenter), men denne øvelsen har jeg begynt å gjøre nylig fordi jeg ønsker å trene magen. Takk for svar og håper ikke spørsmålet ble for dumt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...