Gå til innhold

Hvor mye kalorier skal jeg ha?


Mrsterese

Anbefalte innlegg

jeg har regnet ut med BMR og PAL verdi at jeg skal ha ca 1750 kalorier. Og hvis jeg da skal ned i vekt burde jeg ha minus  500 kal daglig for å gå ned 0.5 kilo i uka eller minus 1000 kalorier for å gå ned 1 kg. Skal jeg da spise 700 kalorier om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

0,5 kilo fett = 3500 kalorier.

3500/7 = 500 kalorier.

Om hvileforbrenningen din er 1750, så må du da ha et underskudd på 1750 - 500 = 1250. Hvor fikk du 700 kalorier fra?

Dette er uansett bare et teoretisk anslag. Ingen vet nøyaktig hva du trenger. Det vanlige er justere underveis. Om du i tillegg trener (noe jeg antar du gjør), så vil balansen se helt annerledes ut.

700 kalorier per dag kan du bare glemme i hvert fall. :)

Jeg synes selv 1500 kcal per dag høres lavt ut, men ville i hvert fall ikke startet lavere enn det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Superspurv skrev:

Da ville jeg heller lagt meg på 1250 enn 750 kcal. Og spis mat med lav energitetthet, dvs mat som inneholder lite kcal, som feks magert kjøtt og grønnsaker. 

Jeg spiser knekkebrød/rugsprø/riskaker, magert pålegg som kylling og skinke, magerost, philadelfia light. Til middag spiser jeg salat og kjøtt, fisk eller kylling. Jeg spiser også mager cottage cheese. Mager kesam, mager kesam vanilje, youplait youhurt. Også noe blåbær. Jeg har lagt på ca 1000 kalorier om dagen og det har gått ganske greit. Noen dager er man mer enn sulten enn andre, men man dør jo ikke av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...