Gå til innhold
Mrsterese

Hvor mye kalorier skal jeg ha?

Anbefalte innlegg

Mrsterese   20 0

jeg har regnet ut med BMR og PAL verdi at jeg skal ha ca 1750 kalorier. Og hvis jeg da skal ned i vekt burde jeg ha minus  500 kal daglig for å gå ned 0.5 kilo i uka eller minus 1000 kalorier for å gå ned 1 kg. Skal jeg da spise 700 kalorier om dagen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

SamGold   1 622 951

0,5 kilo fett = 3500 kalorier.

3500/7 = 500 kalorier.

Om hvileforbrenningen din er 1750, så må du da ha et underskudd på 1750 - 500 = 1250. Hvor fikk du 700 kalorier fra?

Dette er uansett bare et teoretisk anslag. Ingen vet nøyaktig hva du trenger. Det vanlige er justere underveis. Om du i tillegg trener (noe jeg antar du gjør), så vil balansen se helt annerledes ut.

700 kalorier per dag kan du bare glemme i hvert fall. :)

Jeg synes selv 1500 kcal per dag høres lavt ut, men ville i hvert fall ikke startet lavere enn det.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mrsterese   20 0

Jeg trodde man måtte ha minus 1000 kalorier om dagen eller 7000 i uka for å ha minus 1 kg i uka? Da blir jo 1700 kalorier minus 1000 kalorier 700 kalorier??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Superspurv   283 97

Har du tenkt til å slanke deg ved å ligge i senga? Ja, da trenger du bare 700 kcal (:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mrsterese   20 0

Det er ikke langt fra sannheten, sliter med kronisk sykdom så det er veldig lite aktivitet på meg desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Superspurv   283 97

Da ville jeg heller lagt meg på 1250 enn 750 kcal. Og spis mat med lav energitetthet, dvs mat som inneholder lite kcal, som feks magert kjøtt og grønnsaker. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Mrsterese   20 0
1 time siden, Superspurv skrev:

Da ville jeg heller lagt meg på 1250 enn 750 kcal. Og spis mat med lav energitetthet, dvs mat som inneholder lite kcal, som feks magert kjøtt og grønnsaker. 

Jeg spiser knekkebrød/rugsprø/riskaker, magert pålegg som kylling og skinke, magerost, philadelfia light. Til middag spiser jeg salat og kjøtt, fisk eller kylling. Jeg spiser også mager cottage cheese. Mager kesam, mager kesam vanilje, youplait youhurt. Også noe blåbær. Jeg har lagt på ca 1000 kalorier om dagen og det har gått ganske greit. Noen dager er man mer enn sulten enn andre, men man dør jo ikke av det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Karine88   5 0

Jeg bruker en app som heter MyFitnessPal, den hjelper til å ha styr og kan komme med forslag på hvor mye du skal innta :) Den kan også brukes til å scanne matvarer, så du ser hvor mye det inneholder! Anbefales. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


×