Gå til innhold

PSMF- Nå er jeg forbanna!


Zuperine

Anbefalte innlegg

Hei der! 

Jeg er en stor fan av PSMF, dette er en diett jeg har brukt flere ganger opp igjennom årene med stort hell. 

Jeg kan "retningslinjene" inn og ut, så har generelt god kontroll på hva som skal spises/ikke spises. 

 

Denne gangen dog, ser det ikke ut som kroppen forstår helt hva som er planen her. 

 

Jeg er på dag 9 og vekten har stått stille i 4-5 dager, de første dagene gikk jeg ned 4kg (Jada, det er vel og bra det) 

 

Jeg trener moderat+ og følger ellers matplanen til punkt og prikke (Har vært et par dager som jeg ikke har fått i meg nok proteiner) 

 

Håpet var at dette var en slags vannretensjon, så lykken var stor når jeg sprang på do halve dagen i går, men nei! Jeg var gått opp 400g i morges! 

 

Hva er det som skjer og hva i alle dager skal jeg gjøre?? 

Ja! Jeg er "desperat", ellers hadde jeg vel ikke gått på PSMF. 

Jeg er også i det vektskitet som i utgangspunktet ikke trenger oppkarbing. 

 

Jeg kjenner all motivasjonen fordufter og jeg blir ordentlig skuffa. 

 

Håper det er noen sjeler der ute som kan gi meg en forklaring/ noe råd! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Ting skjer ikke så raskt som du tror.

2. Ligger du faktisk i et kaloriunderskudd, vil vekten gå ned så lenge du tar deg tid.

3. Ha troen på at opplegget fungerer. Ikke trekk forhastede konklusjoner basert på noen dagers diett.

4. Vannretensjon kan vedvare i ukesvis. Vekten kan stå stille i ukesvis. Ditt stressnivå som virker nokså høyt kan som vanlig medføre økt kortisolnivå som igjen gjør at vannet holder godt.

5. Slapp av. 

Edit.

Etter at du introduserer karbs igjen vil du gå ytterligere opp i vekt. En vektnedgang på 4-5 kg i løpet av 9 dager er fullstendig urealistisk. Derfor er det naturlig at vekten også svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

 

Basert på tidligere erfaringer, så er det ikke dette jeg er "vandt" til. 

 

Jeg forstår hva du sier og jeg prøver å ikke la meg stresse. 

Som sagt, så er jeg i et vektskikte der 4kg på en uke ikke er spesielt urealistisk, spesielt med tanke på at man mister vann. 

Her er det mer enn nok å ta av, dessverre. 

En vekt som står stille på psmf i ukesvis? Hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, Zuperine said:

Takk for svar. 

 

Basert på tidligere erfaringer, så er det ikke dette jeg er "vandt" til. 

 

Jeg forstår hva du sier og jeg prøver å ikke la meg stresse. 

Som sagt, så er jeg i et vektskikte der 4kg på en uke ikke er spesielt urealistisk, spesielt med tanke på at man mister vann. 

Her er det mer enn nok å ta av, dessverre. 

En vekt som står stille på psmf i ukesvis? Hjelp.

 

Ukesvis? Sa du ikke at den hadde stått stille i 4-5 dager og at du allerede har gått ned 4 kg på totalt 9 dager på PSMF? 

 

Så lenge du holder deg til dietten så funker det, og det høres det ut som det allerede gjør hos deg. Pass på å få i deg nok proteiner for å forhindre at du mister muskelmasse. 

 

Som Marcus over her sier, ha tro på prosessen og slapp av. Du kommer til å få resultater! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anwen skrev:

 

Ukesvis? Sa du ikke at den hadde stått stille i 4-5 dager og at du allerede har gått ned 4 kg på totalt 9 dager på PSMF? 

 

Så lenge du holder deg til dietten så funker det, og det høres det ut som det allerede gjør hos deg. Pass på å få i deg nok proteiner for å forhindre at du mister muskelmasse. 

 

Som Marcus over her sier, ha tro på prosessen og slapp av. Du kommer til å få resultater! 

Jeg svarte bare på kommentaren til Marcus over som sa at vekten KAN stå stille i ukesvis, i frykt for at den skulle det :) 

 

Går sterkt ut i fra at vekttapet på 4kg de første dagene kun var vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...