Gå til innhold

Kan jeg gjøre cardio rett etter beintreningen?


BroScience00

Anbefalte innlegg

Driver å cutter nå. Har delt kroppen opp i to der jeg trener bein på mandager og torsdager og overkropp på tirsdager og fredager. Når jeg trener overkropp, gjør jeg noen få øvelser med tunge vekter før jeg gjør tabata (crossfit) i ca 25 min. Jeg vil også kjøre intervaller, men lurer på om det kan bli for mye og jeg kjører det etter jeg trener bein. På bein  gjør jeg tre øvelser for lår og to for legger før cardio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kardiovaskulært arbeid er så lett for musklene at du forstyrrer ikke adapteringen enn så lenge kondisjontreningen ikke er så tung at lårmusklene dine ikke klarer restituere. Det som faktisk kan ødelegge fremgangen din er om du blander lave repetisjoner med høy vekt (1-5) reps, med høyere repetisjoner (8+).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint gjøre cardio rett etter bein dag. Hvis primær målen din er å bli god på underkroppen, så tar du det først, og cardio som sekundær mål. Prøv å hold deg til mellom 125-160 BPM og under 30 min. 

On 4/25/2017 at 11:56 PM, Zharoon said:

Kardiovaskulært arbeid er så lett for musklene at du forstyrrer ikke adapteringen enn så lenge kondisjontreningen ikke er så tung at lårmusklene dine ikke klarer restituere. Det som faktisk kan ødelegge fremgangen din er om du blander lave repetisjoner med høy vekt (1-5) reps, med høyere repetisjoner (8+).

 

 

Når du mener lett, så håper jeg at du mener LISS? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...