Gå til innhold

Oppsett av splitprogram på deff!


Lord00

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å prøve å sette opp ett program jeg skal kjøre på deff, men føler det kan bli for mye når det kommer til bein. Vil trene hver muskelgruppe 2 ganger i uken, i tillegg til å kjøre cardio 3 ganger i uken.
Når er det jo sånn at jeg kunne tenkt å trent intervaller hvertfall 2 ganger da jeg vil trene opp kondisen igjen, men føler det kan krasje med at jeg trener bein 2 ganger i uken? går det greit tror dere? eller går det fint å heller gå i stigning med et høyt tempo på mølla i 20-30min 3-4 ganger i uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må først finne ut hva du virkelig vil. Deretter må du trene riktig for å oppnå dine mål. Også bør man fokusere på 1 ting om gangen. Det er her du misforstår litt. 

La oss ta ditt eksempel. Du vil ned i fettprosent, og du vil være mest mulig aktiv. Det virker også som du vil pushe deg hardest mulig også. Hvorfor slikt hastverk?

Mitt tips er at du gjør 1 ting om gangen, og fokuserer på at du gjør dette riktig. Feks at du starter med å gå ned i vekt, deretter trener du opp kondisen, deretter kan du trene eventuell styrke i beina før du finner en fin kombinasjon på etter i etterkant.



En løsning kan være fullkropp på mandag og torsdag, og cardio tirsdag, fredag og lørdag. Rart du ikke klarte å tenke deg fram til det selv :) Men selvfølgelig tenkte du ikke å trene fullkropp. Det er det jo bare raringer som gjør.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...