Gå til innhold

Treningstøy


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som har erfaring med ull treningstøy? Er det holdbart, eller blir det fort ødelagt av for eks ved knebøy? Blir det for varmt? Tar gjerne imot tips og link :)

Jeg kunne tenkt meg å gått vekk fra syntetisk treningstøy fordi det lukter hest etter en stund, selv med vask på 60 grader og eddikvask. Bomull blir vått og kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Zigma skrev:

Hei! Er det noen som har erfaring med ull treningstøy? Er det holdbart, eller blir det fort ødelagt av for eks ved knebøy? Blir det for varmt? Tar gjerne imot tips og link :)

Jeg kunne tenkt meg å gått vekk fra syntetisk treningstøy fordi det lukter hest etter en stund, selv med vask på 60 grader og eddikvask. Bomull blir vått og kaldt.

Ull innendørs? Jeg tror selv den tynneste "sommerulla" til Kari Traa vil bli veldig ubehagelig innendørs innen du er ferdig med første settet.

Skjønner godt problemstillingen med lukt fra syntetisk treningstøy, men det der er vel noe man ikke kan gjøre så mye med- når det begynner å stinke, og du kjenner lukta komme tilbake igjen selv etter vask, er det ikke så mye annet å gjøre enn å pensjonere plaggene.  Det er kjipt, spesielt hvis det er dyre plagg du liker, men treningstøy er forbruksvare.

Jeg trener mye i singlet dels for å unngå den verste armhule-svettingen på t-skjorter, men utover det må du nok bare enten bruke veldig billige klær som det ikke er så traumatisk å kvitte seg med. Jeg finner mye trøst i at det gir meg unnskyldning til å shoppe nytt, men er ganske sikker på at det ikke er noe alle andre synes er en bonus. :p

Re:claim vaskemiddel (fås på blant annet gymgrossisten) skal funke i noen grad, men svette + syntetiske materialer vil før eller siden lukte ille. No pain, no gain, etc. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i at ull innendørs kan bli i varmeste laget ). Jeg får prøve en siste gang å vaske det sure tøyet, så går det i søppla.. Får vel bare vende meg til å kjøpe nytt treningstøy en gang i året  eller oftere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Zigma skrev:

Du har nok rett i at ull innendørs kan bli i varmeste laget ). Jeg får prøve en siste gang å vaske det sure tøyet, så går det i søppla.. Får vel bare vende meg til å kjøpe nytt treningstøy en gang i året  eller oftere ;)

Du kan forsøke bløtlegging i eddik, men tror det maks kan gi tøyet et par uker til. Men slike plagg kan du ha i bakhånd til dager der det er for mye folk på gymmet, vi har en fyr på vårt som ikke bare har den der eimen av svette fast i syntet, men som tar av seg skoene når han skal trene, og senteret jeg trener på er lite og trangt- nå har jeg sett ham greie å tømme en hel etasje et par ganger. :D

Hvis han faktisk er klar over det (tviler på at han er det, da), er det faktisk djevelsk smart. Mest djevelsk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, HenrikWL skrev:

Gainsa er jo uansett wasted om du ikke kler dem i siste kolleksjonen til Better Bodies uansett da. :p Eller kanskje Gasp? :D

Bare å gjøre lommeboka også swole, så går det så greit, atte. ;)

Jeg tror "stringlet" fra gymshark er greia nå? Jeg har sett en del sånne på instagram. Jeg er så fascinert av hvordan det plagget får menn med perfekte kropper som er mer avkledd enn vanlig til å bli langt, langt mindre sexy. :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ethereal skrev:

Jeg tror "stringlet" fra gymshark er greia nå? Jeg har sett en del sånne på instagram. Jeg er så fascinert av hvordan det plagget får menn med perfekte kropper som er mer avkledd enn vanlig til å bli langt, langt mindre sexy. :roflmao:

Jeg aner ikke, jeg er treningsmoteforbryter selv. :D Jeg har en gammel, sliten treningsbukse i nylon, og bruker diverse band- og geeky t-skjorter.

10 minutter siden, Ethereal skrev:

Jeg trener på et gym der 85% av klientellet er damer. Vi er ikke vant til menn i særlig grad, og når de lukter i tillegg? :roflmao:

Haha! Ja, da skjønner jeg at det fort kan bli litt stramt! :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker treningsbukser jeg har fått tak i på en eller annen Sport1-butikk. Aner ikke hvilket merke det er. De er laget i et slags stoff som er glattere enn de klassiske Addidas treningsbuksene. Nesten som en slags overtrekksbukser. De lukter ikke vondt selv om de begynner å bli gamle. 

På t-skjortefronten må en vel enten benytte bommul og tåle å bli klissvåt, eller å benytte syntetiske til de begynner å lukte for så å kaste dem...

Noen kan sikkert trene i ull, men for min egen del blir jeg så varm at jeg holder på å krepere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjøpte 3 nye vanlige syntetiske polyester trenings t-skjorter for en uke siden, og de stinker faen meg etter første økt :roflmao:. Trente med vanlig bomull t-skjorte i går og det lukter absolutt ingenting.

Konklusjon? Hiver alle syntetiske treningsklær i søpla, og trener heretter kun i bomull :D. Har etter litt research også funnet ut at vask av syntetiske treningsklær også er en kilde til mikroplast i havet.

Så altså er det både bra for miljøet og treningsmiljøet og gå over til bombull :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...