Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er gravid i uke 24. Trener fortsatt jevnt og trutt og er i god form bortsett fra at jeg begynner å bli *kremt* litt tung. Spiser godt da :-)

Noen som har erfaring fra trening under graviditet og vil komme med tips til øvelser som kan hjelpe meg å holde meg ved god helse de siste månedene, gjennom fødsel og i tiden etter? Jeg liker å fokusere på fullkroppsøkter og gjerne så store øvelser som mulig. Har sluttet med å løfte så tungt jeg kan, jeg holder meg som regel rundt 12 x 3.

Jeg merker at jeg har begynt å overdrive svaien i ryggen siste uka. I tillegg syns jeg det er ubehagelig med for eksempel utfall - usikker på om det er fordi magen er for stor eller om det er bare at det strekker og at det føles ubehagelig. Tipper det siste.

Jeg er opptatt av å holde meg i aktivitet og i form, men stopper straks det føles ubehagelig uansett årsak - og det får vel være greit denne korte perioden. Selv om jeg føler meg trygg på mine egne avgjørelser er jeg fortsatt innmari usikker og redd for å gjøre feil. Jeg vil jo gjerne ha så mye som mulig utbytte av treningen jeg gjør uten at det skal gå på bekostning av graviditeten eller babyen.

 

På forhånd takk for tilbakemeldinger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...