Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Speilblankt   250 114

Last opp i youtube under "ikke oppført" og link videoene hit.

Vi lever i 2017 - uaktuelt å laste ned videofiler fra folk man ikke kjenner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Speilblankt   250 114

Veldig mye bra her til å være første gangen :)

Det er viktig at du fokuserer på å styrke, samt blir kjent med kjernemuskelaturen din slik at du lærer å stive opp kroppen når du kjører øvelser som dette. Legg inn plankeøvelser i forskjellige varianter som en start, og inkluder dette i alle treningsøktene dine.

Èn enkel teknikkting du kan fokusere på til å begynne med er knærne dine. De går "rett frem" på vei ned og dette gir en unødvendig stor påkjenning på de. Vinkle føttene dine litt utover og før knærne utover mot sidene på vei ned. I bunnposisjon kan du jobbe mot illustrasjonen under.

Fokuser på en ting av gangen.

Ikke fokuser på å legge på masse vekter før du føler deg komfertabel med øvelsen.

 

ScreenHunter_214 Apr. 16 22.38.jpg

crntbg liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
norak_01   5 1
11 minutter siden, Speilblankt skrev:

Veldig mye bra her til å være første gangen :)

Det er viktig at du fokuserer på å styrke, samt blir kjent med kjernemuskelaturen din slik at du lærer å stive opp kroppen når du kjører øvelser som dette. Legg inn plankeøvelser i forskjellige varianter som en start, og inkluder dette i alle treningsøktene dine.

Èn enkel teknikkting du kan fokusere på til å begynne med er knærne dine. De går "rett frem" på vei ned og dette gir en unødvendig stor påkjenning på de. Vinkle føttene dine litt utover og før knærne utover mot sidene på vei ned. I bunnposisjon kan du jobbe mot illustrasjonen under.

Fokuser på en ting av gangen.

Ikke fokuser på å legge på masse vekter før du føler deg komfertabel med øvelsen.

 

ScreenHunter_214 Apr. 16 22.38.jpg

Tusen takk for svar!:) Da har jeg noe å jobbe med fremover:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

HenrikWL   1 731 3 398

For å gjøre det Kjetil snakker om lettere, kan du stå litt bredere med beina, sånn at hofta får plass til å svinge ned mellom dem i bunn av løftet. Du løfter litt grunt, og det er ikke lett å komme dypere enn du gjør uten å krumme korsryggen slik du står nå.

Litt bredere med føttene, vinkle tærne litt mer utover, skyv knærne i samme retning som tærne peker og fokusér på å henglse i hofta. Så oppnår du både det Kjetil sier, og det Speilblankt snakker om.

Men veldig bra utgangspunkt du har!

Speilblankt liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akse   155 67

Hvis du gidder å bli god på frontbøy først, så ville knebøyen din blitt mye tryggere/sunnere.

Det meste du gjør feil her, ville du ikke gjort, hvis du hadde jobbet litt med frontbøyen først

 

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


×