Gå til innhold

Hvorfor er vekta så forskjellig?


kimtony

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å deffer nå, men føler vekta endrer seg hele tiden. Og nei, jeg holder koll på kaloriene, spiser maks 2000. Men idag og igår veide jeg 85, og jeg veide 88 for 1 og en halv måned sia. Men her om dagen veide jeg 83.

Kan det være at jeg har endel bygget muskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Superspurv skrev:

Ja :^)

Men jeg er jo på deff, er vel meget så vanskelig å legge på seg noe spesielt med muskler da? Må sies at jeg bulka i forkant, og la på meg mye kilo, som jeg driver å cutter vekk nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Superspurv skrev:

Hvorfor tror du ikke at du ikke kan legge på deg muskler på deff? :^)

Proteinene du spiser blir til muskler også tar kroppen energien fra fettet :^^)

Ser den, men i forkant så drev jeg å bulka, og der la jeg på meg mye overflødig fett, itilegg til muskler. Men rart at vekta ikke går ned så mye, selvom jeg spiser maks 1800 kcal om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Superspurv skrev:

Ja, rart det der. Det pleier å ta litt tid å deffe da. Jeg bruker omtrent hele våren på det hvert år for å komme til sommerkroppen.

Nei, du bruker ikke hele våren din til å gå ned 5 kg ned ca. Det gjør man vel innen i 2 mnd.

Veide meg idag og, og da sto vekta på 87 hva faen. Spiste 1000 kcal igår og styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du akkurat det samme hver dag da..? Som mann så kan vekt variere opp mo 4 kg på ett døgn, avhengig av væske- og næringsinntak. Dette har med væskeretensjon, elektrolyttbalanse og diureseproduksjon å gjøre. Altså, hva du spiser, hvor mye du tisser/svetter og andre ting som kosttilskudd kreatin, salter osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2017 den 12.06, kimtony skrev:

Nei, du bruker ikke hele våren din til å gå ned 5 kg ned ca. Det gjør man vel innen i 2 mnd.

Veide meg idag og, og da sto vekta på 87 hva faen. Spiste 1000 kcal igår og styrketrening.


Hvem sier jeg skal gå ned 5 kilo? :^) Og åssen vet du at 5 kilo må akkurat ta 2 måneder?

Du spiste 1000 kcal på 1 dag ja? Da mistet du nok endel muskler den dagen :^) Husk at kroppen din tar energi fra muskler før fett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Superspurv skrev:


Hvem sier jeg skal gå ned 5 kilo? :^) Og åssen vet du at 5 kilo må akkurat ta 2 måneder?

Du spiste 1000 kcal på 1 dag ja? Da mistet du nok endel muskler den dagen :^) Husk at kroppen din tar energi fra muskler før fett.

 

Kan vel spise 500 kcal om jeg vil på underskudd, og ikke miste jævli mye muskler, sålenge jeg har et skyhøyt proteiintak? Er vel bare proteinene som teller her? 

Spiser 1500 kcal og 150 gram proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...