Gå til innhold

Lydnivå stønning/brøling på senteret?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ville ikke sagt jeg brøler eller lage spesielt mye lyd når det blir ekstra tungt, de som har vært så ''uheldig'' å høre noe, sverger til at jeg knurrer på utpust, mer enn å faktisk lage en ordentlig lyd :rofl:

Men hva andre foretar seg rundt meg bryr jeg meg som oftest fint lite om, ettersom jeg alltid har musikk på øret og vandrer lykkelig rundt i min egen lille fantastiske rosa bobble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det må være lov å lage litt lyd, men når du brøler så høyt at jeg skvetter til tross for at øra mine er plugga godt igjen, da kan du godt skru ned volumet litt. Man kan ta litt hensyn til andre som trener og om du føler du må brøle som en gorilla når du trener på SATS eller Elixia tror jeg du har valgt litt feil gym.

Hadde en fyr på benken ved siden av meg her om dagen, som begynte å stønne og grynte allerede på første reps på bicepscurl, og fortsatte på samme måte gjennom hver eneste rep. Det hørtes fryktelig tilgjort ut. Litt som om han ville at folk skulle se på ham som tok så fryktelig mye på bicepscurl. Han endte opp med at jeg så på ham og flirte fordi det virka så teit. Ellers er det sjelden jeg blir plaga av lyder når jeg trener, som regel klarer folk å holde stønninga og gryntinga på et normalt nivå og jeg veit godt jeg kommer med litt lyder selv når det er tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får lage så mye lyd de vil. Jeg har musikk i ørene og det er kun to ganger jeg har hørt en kar stønne, men det var ekstremt, OG det var de gangen jeg ikke hadde musikk i ørene.

Jeg er der for å trene, prøver å blokke ut alt annet under treningsøkta :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke lage så mye lyd når jeg holder på med en øvelse, men når jeg er ferdig så er det ofte så vondt at det bare MÅ komme et eller annent faenskap ut at kjeften min! Men jeg har et spm.. HVA er greia med den "tsssh" lyden?? I stedefor å åpne munnen og puste ordentlig hver gang man løfter, så presser man lufta ut mellom tennene og den lyden kommer. DEN irriterer meg.

For meg er det ikke at jeg presser den mellom tenna, men om jeg kjører knebøy eller mark har jeg såpass spenn i kroppen at jeg må presse luften ut - og da kommer den fra halsen og mellomgulvet.

+ At man gjerne biter tenna sammen (ikke bra for tenna), og presser tunga opp i ganen. Litt av tanken bak det for min del er også at ikke all lufta skal ut med en gang, men jevnt ut sammen med utførelsen av øvelsen.

PS: jeg hadde sikkert gått deg på nervene.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

+ At man gjerne biter tenna sammen (ikke bra for tenna), og presser tunga opp i ganen. Litt av tanken bak det for min del er også at ikke all lufta skal ut med en gang, men jevnt ut sammen med utførelsen av øvelsen.

PS: jeg hadde sikkert gått deg på nervene.. :rolleyes:

ja okei.. så lenge du har en plan med det.. men tror ikke jeg kommer til å vende meg til den lyden:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når eg trente på Elixia så var det ikkje en lyd der inne..Ubehagelig synes jeg..Såvidt man turte å ta i en vekt itilfelle man skulle bråke.Då snudde jo alle seg ...hehe

Trives på City Gym eg,der e alle seg sjøl og kan brumle så mye de vil.

Eg tenke bare på min egen trening eg og tenke egentlig ikkje over om eg lage lyd eller ei.Ingen bryr seg.

Dessuten så er det er slags energinivå der som får deg til å trene hardere føler jeg.Man blir gira av å høre lyder og se at det er hard jobbing som foregår.Eg liiiige det!

Vurdere faktisk å bytte til City eller noe alle bare pga det er alt for stille på elixia.

De spiller jo bare lav musikk.

Var innom city en gang med en kompis å mye mer futt der, bare dumt det er så langt fra stavanger.

Men har jo og alle fjortisene som går på elixia som er mye verre enn folk som lager lyder etter min mening.

Heller lyder enn en gjeng som springer rundt å surrer å tar opp alt du trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli litt off topic her, så slenger meg på!

Savner der jeg trente før, nede i kjelleren på Fitness i Kongsberg, 90% menn, og de fleste trente seriøst styrke! Det som var av damer, var type damer man finner her inne:) De som trente skikkelig! Ble motivert av bare å se seg rundt...ikke betjening, alle hadde nøkkelkort, stort anlegg hvor man styrte musikken selv, så full guffe på kveldene, og folk lagde de lydene de ville, uten å overdøve musikken...herlig!

Nå trener jeg på sånn "gym for alle" sted, hvor det er litt av alt. Om mårran ere bare pensjonister, og musikk=radio. På kvelden er det litt bedre, med flere på min størrelse og med mål om å bli større, men fortsatt er det et dårlig sted. Dessverre eneste som er i nærheten her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fok må bare lage lyder å stønne.. men det er EN "gutvott"(ca 18år) der jeg trener som brøler noe enormt! Blir jo helt satt ut der jeg står å prøver å kjøre knebøy, og er fokusert og konsentrert! Hører plutselig: raaaaaaaaaaawrhhhhlllhh!!!! OOKEI! Bjørnen har komme ut fra hiet sitt liksom! -blir noe satt ut.. akkurat det blir litt mye.... syns jeg da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Jeg lager nok noe lyder selv også når det blir tungt nok, men det er mer brøl enn stønning :) Når det kommer til andre folk så holdt jeg på å miste en manual på foten en gang for jeg ble kvapp sånn til, hadde ganske høy musikk på øra og så kommer spor skifte og akkurat der er det en som stønner veldig høyt :p:rofl: Var ikke akkurat forberedt på så høy lyd da jeg ikke hadde sett at det var kommet flere inn på styrkerommet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort litt lyd når det er skikkelig tungt, men er mer grynting enn brøling for min del :p Evt noen høye utpust m litt lyd når det er litt sånn småtungt og jeg begynner å slite på høyrep :)

For min del gjør det meg ingenting med lyder på gymmet, men er så klart noen ganger det blir litt i overkant da. Men det er sjelden ;) Det er oftest høy musikk som overdøver det meste av lyder som måtte snike seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!!! han har ikke skjønt poenget :p

Hvorfor ikke? Mange som gjør det for å motivere seg selv om man skal løfte tungt. Selv går jeg bare i småsirkler og banner for meg selv for å bli sint nok til å flytte stanga, men du ser stadig styrkeløftere som roper først. Om det har mer enn motiverende effekt vet jeg ikke. Nå må jeg si at jeg synes den typen løfting og oppførsel hører bedre hjemme et sted der det er forventet. Som for eksempel et styrkeløfter-gym ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...