Gå til innhold

Hva synes dere om dette treningsprogrammet?


E

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har spiserørsbrokk, og dette har gått mye utover treningen min, øvelser som markløft og hipthrust blir vonde, og jeg klarer derfor ikke gjøre dem. Jeg liker fullkroppsprogram best, og har fått satt opp et som jeg føler er tilpasset meg. Jeg lurer på hva dere tenker? Mine mål er å bygge rumpe (som dere sikkert ser utifra programmet), og ellers bare ha en tonet kropp. Har allerede diettplan, og det fungerer kjempegodt! 

Grunnen til at vanlig knebøy ikke står her, er fordi jeg trener på et lite treningssenter, uten PT. Jeg føler jeg ikke mestrer øvelsen godt nok, og får store smerter i nakke og rygg.

Har trent en stund nå, men aldri satt opp noe eget. Gikk ut ifra denne: http://www.iform.no/treningsguide/

Dag 1

Beinpress 3x5 (Bein, rumpe)
Utfall 3x10 (Bein, rumpe)
Biceps curl med Ez stang 3x8 (Biceps)
Militærpress 3x8 (Skuldre)
Skråbenk 3x6 (Bryst)
Nedtrekk 3x5 (Rygg)
Cable squats 5x10 (Rumpe)
Valgfri mageøvelse

 

Dag 2

Beinpress 3x5 (Bein, rumpe)
Skråbenk (Incline) 3x6 (Bryst)
Foroverbøyd roing 3x5 (Rygg)
Triceps pushdown 3x9 (Triceps)
Nedtrekk 3x5 (Rygg)
Cable squats 5x10 (Rumpe)
Valgfri mageøvelse

 

Dag 3

Beinpress 3x5 (Bein, rumpe)
Utfall 3x10 (Bein, rumpe)
Biceps curl med Ez stang 3x8 (Biceps)
Militærpress 3x8 (Skuldre)
Foroverbøyd roing 3x5 (Rygg)
Triceps pushdown 3x9 (Triceps)
Cable squats 5x10 (Rumpe)
Valgfri mageøvelse



Så, jeg lurer egentlig på hva dere synes om programmet? Ber om konstruktive tilbakemeldinger! :) Og, hvor lenge bør jeg evt trene et slik program? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, E skrev:

Hei! Jeg har spiserørsbrokk, og dette har gått mye utover treningen min, øvelser som markløft og hipthrust blir vonde, og jeg klarer derfor ikke gjøre dem. Jeg liker fullkroppsprogram best, og har fått satt opp et som jeg føler er tilpasset meg. Jeg lurer på hva dere tenker? Mine mål er å bygge rumpe (som dere sikkert ser utifra programmet), og ellers bare ha en tonet kropp. Har allerede diettplan, og det fungerer kjempegodt! 

Grunnen til at vanlig knebøy ikke står her, er fordi jeg trener på et lite treningssenter, uten PT. Jeg føler jeg ikke mestrer øvelsen godt nok, og får store smerter i nakke og rygg.

Har trent en stund nå, men aldri satt opp noe eget. Gikk ut ifra denne: http://www.iform.no/treningsguide/

Dag 1

Beinpress 3x5 (Bein, rumpe)

Biceps curl med Ez stang 3x8 (Biceps)
Militærpress 3x8 (Skuldre)

Utfall 3x10 (Bein, rumpe)
Skråbenk 3x6 (Bryst)
Nedtrekk 3x5 (Rygg)
Knebøy, lett teknikktrening
Valgfri mageøvelse

Dag 2

Beinpress 3x5 (Bein, rumpe)
Skråbenk (Incline) 3x6 (Bryst)
Foroverbøyd roing 3x5 (Rygg)
Triceps pushdown 3x9 (Triceps)
Nedtrekk 3x5 (Rygg)
Cable squats 5x10 (Rumpe)
Valgfri mageøvelse

 

Dag 3

Beinpress 3x5 (Bein, rumpe)

Biceps curl med Ez stang 3x8 (Biceps)
Militærpress 3x8 (Skuldre)

Utfall 3x10 (Bein, rumpe)
Foroverbøyd roing 3x5 (Rygg)
Triceps pushdown 3x9 (Triceps)

Knebøy, lett teknikktrening

Valgfri mageøvelse


Så, jeg lurer egentlig på hva dere synes om programmet? Ber om konstruktive tilbakemeldinger! :) Og, hvor lenge bør jeg evt trene et slik program? 

Du har et stort fokus på rumpe, samtidig har du fått med deg det meste. Synd du ikke kan ta markløft.

Foreslår å flytte utfall på dag 1 og 3 for å hvile beina litt i mellom.

Videre foreslår jeg å trene lett knebøy for å trene opp teknikk. Les om teknikk og se filmer så lærer du det etter hvert. Tren med så lette vekter at det ikke er vondt.

Hvis du skal ha mer rumpetrening kan du med fordel isolere den i cable-kickback eller lignende. Se video intervju med Bret Contras annet sted på fitnessbloggen.

 

Paul

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PaulM skrev:

Du har et stort fokus på rumpe, samtidig har du fått med deg det meste. Synd du ikke kan ta markløft.

Foreslår å flytte utfall på dag 1 og 3 for å hvile beina litt i mellom.

Videre foreslår jeg å trene lett knebøy for å trene opp teknikk. Les om teknikk og se filmer så lærer du det etter hvert. Tren med så lette vekter at det ikke er vondt.

Hvis du skal ha mer rumpetrening kan du med fordel isolere den i cable-kickback eller lignende. Se video intervju med Bret Contras annet sted på fitnessbloggen.

 

Paul

 

Hei! Hva mener du med å flytte utfall? :) Jeg har utfall på dag 1 og 3? :) Ellers skal jeg bytte treningssenter snart, så i mellomtiden ser jeg helst at jeg kan trene noe annet enn vanlig knebøy :) 

Takk for svar, forresten! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, E skrev:

Hei! Hva mener du med å flytte utfall? :) Jeg har utfall på dag 1 og 3? :) Ellers skal jeg bytte treningssenter snart, så i mellomtiden ser jeg helst at jeg kan trene noe annet enn vanlig knebøy :) 

Takk for svar, forresten! :D 

Utfall er i listen din satt opp rett etter beinpress på dag 1 og 3. Mener du kan ta 2 overkroppsøvelser før du belaster beina og rumpa på nytt på dag 1 og 3.

Lykke til på nytt senter.

Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kanskje endret på rekkefølgen på øvelsene, eller ok.

Min regel er at jeg starter med de øvelsene som krever mest energi og bruker mest muskler, og til slutt isolasjonsøvelser. Dvs i ditt eksempel ville jeg tatt bicepscurl på slutten av økten istedet for rett etter bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Superspurv skrev:

Jeg ville kanskje endret på rekkefølgen på øvelsene, eller ok.

Min regel er at jeg starter med de øvelsene som krever mest energi og bruker mest muskler, og til slutt isolasjonsøvelser. Dvs i ditt eksempel ville jeg tatt bicepscurl på slutten av økten istedet for rett etter bein.

Hei! Takk for svar, da endrer jeg på det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...