Gå til innhold

Nybegynnere på ketose


Any0

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt på min første diett, og er etter ca 3 dager allerede kommet i ketose. Noen mener det er raskt, andre mener det er normalt.  Jeg vet ikke hva som er normalt og ønsker alle nyttige tips og info jeg kan få 😃

Snapchat-1744733086.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Props som bare hopper i det og vil lære på vegen :)

Det er veldig lettvint å holde kroppen i ketose, jeg begynte med det samme for 3mnd siden selv, da uten å kunne noe annet enn at 0 karb = ketose (basicly). Jeg kan skrive opp noen småting som ga meg et 'aha' moment når jeg skjønte det og som gjorde matvalg vesentlig lettere.

- Ha innstillingen at du skal nå 10ish karbs ila dagen, da er det plass til litt slump samtidig som du sansynligvis holder deg godt under 25g

- Trekk fra fiber/kostfiber i karboregningen (100g avokado har 9g carb hvorav 7g er fiber, mao har den 2g/100g)

- Stek ALT i smør/olivenolje og topp det med enda litt mer olje. Kaffe med fløte og kokosolje er en twist på bulletproof coffee som smaker ypperlig (etter et par dager) og gir deg masse bra fett.

- Drikk masse vann og spis nok salt. Uten carbs binder kroppen mindre vann og er derfor enda med avhengig av hyppig inntak ++. Appen 'waterminder' har en flott widget for å tracke vanninntak, det er lettere å ta det for gitt/glemme det enn man tror.

- Ikke overkompliser. Det finnes latterlig mange oppskrifter på nett med brøderstatninger som er sammensatt av all slags lugubre pulver når kroppen blir mye gladere for et stykke laks, litt rømme og brokkoli.

- Pass på at du får nok mat ila dagen. Hvis du er som meg føles kroppen veldig full av store mengder fett, selv kan jeg gå resten av dagen uten mat etter morgenkaffen med olje og fløte, det sier seg selv at det ikke funker i lengden, kroppen trenger fortsatt næring.

- Nok vann sammen med grønnsaker for å dempe sulten kan ikke stresses nok, veldig kjekt.

 

Dette er måten jeg har gått inn i det på og det har funket fjell. 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Quadzilla!

Under min søken på info om dette kom jeg over at ketose og amming kanskje ikke gikk så godt hånd i hånd, og har derfor hoppet av det nå, men vil starte på i igjen når minstemann klarer seg litt bedre uten a mor. 

Har snudd det litt på hodet nå og prøver å spise proteinrik mat med lite fett. Hvor raskt vill jeg se fremgang på det kontra ketose? 

Litt trist å måtte hoppe ut av det når jeg var kommet så godt i gang, men nå kan jeg i allefall nyte litt hjemmelaget proteinsjokolade som mellommåltid på jobb! ^_^:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...