Gå til innhold

Vondt etter ankelgips. Hvor lenge kan jeg forvente?


Anbefalte innlegg

Skrudde sammen naviculare i foten da bruddet ikke ville gro selv. Operasjonen var 12.des og hadde gips til 1.feb. Foten har blitt mindre vond, men det går sakte synes jeg. Er også spesielt vond mot talus i cuboid/navicular område, kjennes sårt ut/stikkende smerte(artrose?), blir vondere etter mye gåing. Foten er varmere enn den andre og hovner opp. 

Hvor lenge kan jeg forvente at det gjør vondt? Og hvordan kjennes artrose ut? Noen med erfaring?

er stressa/bekymret, fotballsesongen nærmer seg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut i fra det du beskriver, kan det hende at du har en underliggende talonavicular impingement. Dersom talus er låst i anterior posisjon, vil det jamme inn i naviculare og kan føre til vedvarende smerter. Operasjon av naviculare vil i så tilfelle bare være en plasterlapp, ettersom årsaken kommer fra anteriort låst talus. 

De fleste stressbrudd gror av seg selv. Når det IKKE gjør det, og det ikke er noen åpenbare patologiske årsaker (slik som osteoporose) til dette, er det sannsynlig at noe fortsatt provoserer navicular-benet.

Typiske tegn på subtalar impingement er at dorsifleksjon av foten medfører smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...