Gå til innhold

Kaloriunderskudd etter lavkarbo


Anbefalte innlegg

Har gått på lavkarbo fra 2 Januar til forrige tirsdag, gikk ned rundt 6-7 kg omtrent, nå har jeg sluttet med det og begynt å telle kalorier og spiser sunt. 

Spørsmålet er hvor mye jeg bør ligge på?
170 cm og 96 kg, lite aktivitet, veldig stillesittende.

Har nå holdt på en uke med 1500 kalorier hver dag, alt veies og skrives ned i Myfitnesspal.
Har så langt gått ned 300 gram, regner med det kanskje går tregere med tanke på at kroppen vil begynne å ta til seg vann etter økt karbohydrater og glykogenlagrene fylles opp?

Er 1500 kcal tilstrekkelig, føler at det går helt fint, spiser meg jo ikke ihjel, men føler at det blir helt greie 3-4 måltider om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen svar enda, men sitter å regner ut med forskjellige kalkulatorer og formler. Lurer på om jeg spiser for lite, vekten har stått bom stille i tre uker nå og kanskje jeg "sulter" meg? 

Har ikke merket noe mer sult, men har aldri vært en person som kjenner spesielt sultfølelse. Tenkte å kanskje prøve å holde meg på 2000 kcal å se om det rikker vekten enten opp eller ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...