Gå til innhold

Hvordan bli kvitt de siste gjenstridige fettreservene? Ligger rundt 12% nå.


Anbefalte innlegg

På 20. mars 2017 den 11.45, Superspurv skrev:

ANABOLIC WINDOW XDDDDDDDDD 
MR BRO 2017

Kan du forklare meg en ting mr. Siden det tar mellom  24 og 72 timer på å fordøye maten/ta opp næring. Er det ikke viktigere hva man spiser dagen før, enn 15 minutter etter trening? Den shaken du drikker vil jo ta timesvis før alt av næringen er tatt opp. Er det ikke bedre å ta den shaken før trening da? :))

Edit. Fordøyelsesprossessen tar lengre tid enn selve opptaket. Men fortsatt.. 6-8 timer..

Termen "anabolic window" har fått mye pes i det siste. Ja, forskning viser at det er potato potaato om du tar shaken din rett før eller rett etter trening. Brad Schoenfeld og Eric Helms som stod for studiet som viste nettopp det praktiserer fortsatt post-workout shake, så det skader ikke.

Muscle protein synthesis avtar etter 5-6 timer etter inntak av protein. Derfor kan det være en fordel med flere måltider om dagen vs IF. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15640518 og https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27916799

Mennos synspunkt er at mens for nybegynnere er anabolic window kanskje 72 timer.. for mer advanced er det definitvt ikke det. Derfor mener han det er en fordel å sentrere mesteparten av næringsinntaket post-workout. Det er vanskelig å være uenig i det. Hvis du derimot trener hver dag spiller det veldig liten rolle om du cycler kaloriene.

Jeg må for øvrig takke og bukke for at jeg fikk tildelt tittelen "MR BRO 2017". Det setter jeg stor pris på, MR NO SCIENCE FULL RETARD 2017.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, pilatus skrev:

Pytt sann, jeg innbiller meg at jenter (iallefall utenom fitnessmiljøet) synes at vi ser bedre ut med et naturlig utseende enn 4% fett, synlige muskelfibre og blodårer :hungry:

 

Når har jeg sagt at et "naturlig utseende" er mindre pent enn "4% fett, synlige muskelfibre og blodårer"? LOL. Det jeg sa er at det er enkelt å se seg selv i speilet og tro at man har 10% kroppsfett, når man i realiteten har 15%. Jeg forstår virkelig ikke hva du mener med den kommentaren, det har jo ingenting å gjøre med det jeg sa.

 

18 timer siden, SamGold skrev:

Huh? Forsto ikke helt den siste setningen.

Vedrørende PSMF så er det egentlig tre dager per uke, men fire dager trening per uke er overkill for meg, så derfor ble det 4 dager med PSMF. Kan jo allltids fjerne en PSMF dag og ta det litt roligere én dag.

Hvis du ikke har et konkret tidspunkt du må nå målet ditt på anbefaler jeg deg å ta en god pause fra dietten og roe ned reka litt. Hvis du skal kjøre 800kcal/ dag flere ganger i uka gjør det virkelig vondt verre. Å droppe ned til 9-10% kroppsfett er ikke så jævlig vanskelig bare du bruker litt tid. Det er først når du skal under dét at ting begynner å bli problematisk. For øvrig tror jeg ikke du blir midlertidig impotent og at testoverdier flyr i dass ved å gå ned til 10%. Derimot kan det fint gjøre det hvis du ikke lytter til kroppen din.

Har ikke hastverk sånn sett. Er bare veldig kjedelig å være på diett, så ønsker bare bli ferdig så raskt som mulig. 

Har gått meg på en smell før, men da var jeg i en annen livssituasjon en denne. Føler jeg har rimelig grei kontroll på hva kroppen tåler og ikke tåler nå. 

1 uke maintenance + er i utgangspunktet nok. 2 uker er anbefalt. 3-4 uker er sikkert ideelt.

Og, med det samme jeg kommer på det. Når vi ser oss i speilet tenker vi subjektivt "aight, nå er jeg 10% body fat, ser bræ ut". I realiteten er det egentlig at du er 15%, og trenger å droppe minst 5kg fett til for å bli shred. Men det vet du sikkert.

Jepp. Det er lett å undervurdere fettapet som kreves. Jeg ser rutene mine nå i godt lys, men mangler den lille siste touchen. Trenger ikke droppe 5 kg, men kanskje 2 kg rent fett.

Med den siste setningen mente jeg: Menno sier det ikke spiller noen rolle om du har lite mat i kroppen på trening. For han er det viktig å sentrere matinntaket etter trening. Hvis jeg har forstått ham rett. Ikke at jeg er enig.

løkke tell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Marcus Halberstram said:

Når har jeg sagt at et "naturlig utseende" er mindre pent enn "4% fett, synlige muskelfibre og blodårer"? LOL. Det jeg sa er at det er enkelt å se seg selv i speilet og tro at man har 10% kroppsfett, når man i realiteten har 15%. Jeg forstår virkelig ikke hva du mener med den kommentaren, det har jo ingenting å gjøre med det jeg sa.

Nei for all del, jeg påstår ikke at du har sagt det. Det var en generell betraktning fra min side om at jeg personlig ikke gidder å etterstrebe å bli "shred".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser ikke så ille ut nå, men føler ting går veldig sakte nå. Det verste med det nåværende opplegget er at det er rimelig strikt og låst. Blir nok en liten ufrivillig pause også i påsken, men skal unngå fråtsing.

Over påske ser jeg for meg å kjøre et litt mer 'intuitivt' og fleksibelt opplegg. Kanskje en blanding av Børges gamle Health & Fitness Concept og Biorytme. Kommer nok til å ende opp med noen dager med underskudd og noen dager med vedlikehold/overskudd.

Tenker kanskje også å endre litt på treningsrutinen. Kanskje et litt mindre krevende opplegg med vekter. Muligens 5/3/1 eller DeFrancos Built for a Badass. I tillegg vil jeg legge inn 1-2 økter i uken med 4X4 kardio. Sistnevnte like mye fordi jeg har lyst og synes den type trening er gøy. Og så dropper jeg de lange gåturene foruten de dagene jeg føler for det.

Så får vi se hvor det bærer.

Synspunkt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Oppdatering:

Er det slankeste jeg har vært hittil i år, men synes ting går sakte. At jeg har gått såpass lite ned i styrke (nesten null) kan kanskje indikere at jeg fortsatt spiser for mye.

Erstattet 2 PSMF dager forrige uke med 4X4 intervaller. Omtrent samme inntak, men spiser da karbohydrater før og etter trening. H&F style. Har pådratt meg en liten strekk, så mulig det blir et lite opphold denne uken.

Tror kanskje ting går rett vei, bare veldig sakte? Og det er kanskje normalt?

Tenker at jeg prøver 2-3 uker med ketodiett etter 17. mai om jeg fortsatt ikke er fornøyd. Synspunkt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2017 den 13.01, Marcus Halberstram skrev:

Mennos synspunkt er at mens for nybegynnere er anabolic window kanskje 72 timer.. for mer advanced er det definitvt ikke det. Derfor mener han det er en fordel å sentrere mesteparten av næringsinntaket post-workout. Det er vanskelig å være uenig i det. Hvis du derimot trener hver dag spiller det veldig liten rolle om du cycler kaloriene.

Jeg må for øvrig takke og bukke for at jeg fikk tildelt tittelen "MR BRO 2017". Det setter jeg stor pris på, MR NO SCIENCE FULL RETARD 2017.

Er du alltid så offensiv ovenfor dine medmennesker ? :D

Altså det finnes nok "Advanced" folk som har kastet brosciencen i søpla for mange år siden uten at det ser ut til å ha drept deres gainz...Just sayin`

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, NoBro skrev:

Er du alltid så offensiv ovenfor dine medmennesker ? :D

Altså det finnes nok "Advanced" folk som har kastet brosciencen i søpla for mange år siden uten at det ser ut til å ha drept deres gainz...Just sayin`

 

Igjen feiltolker du det jeg skriver. Han over der elsker å trekke forhastede konklusjoner. Han kalte meg MR BRO 2017, fordi han trodde mine uttalelser om anabolic window indikerte at jeg tilhørte den meget stigmatiserte stereotypiske "bro-science-bevegelsen". Jeg gjorde dermed et counter attack ved å nettopp henvise til science for å begrunne mitt standpunkt. Dette gjorde at hans påstand om at jeg var Mr Bro 2017 lite treffende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...