Gå til innhold

Kcaloverskudd - jenter


Maur

Anbefalte innlegg

Hvor kan jeg lese om kcaloverskudd? Hvor mange kcal jeg bør legge meg på? Hvor mye opp på en uke? hvordan vite om det er fett el muskler som legger seg på vekta, hva jeg kan forvente  o.s.v. Noen jenter med erfaringer? Må innrømme jeg frykter høy fettprosent:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp

Bruk en BMR kalkulator for å finne ut hva vedlikeholdet ditt er. Selvfølgelig vil det være noe feilmargin men tviler på den er mindre enn ~10-15%. 

Jeg ville lagt meg ~20% i overskudd av BMRen. Vil du forbrenne 2100 kcal ved et middels høyt aktivitetsnivå ville jeg bulket på 2500 kcal. 

Ellers kan du se deg selv i speilet 2-4 ganger per måned for å se at du ikke får for mye uønsket fett. Du vil alltid få en blanding av muskler og fett når man bulker. Det er også genetisk hvor mye muskler og hvor mye fett man vil legge på seg, så det finnes ikke noe enkelt fasit svar.

Og til slutt vil jeg si at hvis du skal på et diett over tid så er det ekstremt viktig at du justerer inntaket av mat over tid. Skal du bulke i 16 uker kan du ikke spise det samme på dag 1 som den siste dagen. Her feiler mesteparten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superspurv skrev:

http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp

Bruk en BMR kalkulator for å finne ut hva vedlikeholdet ditt er. Selvfølgelig vil det være noe feilmargin men tviler på den er mindre enn ~10-15%. 

Jeg ville lagt meg ~20% i overskudd av BMRen. Vil du forbrenne 2100 kcal ved et middels høyt aktivitetsnivå ville jeg bulket på 2500 kcal. 

Ellers kan du se deg selv i speilet 2-4 ganger per måned for å se at du ikke får for mye uønsket fett. Du vil alltid få en blanding av muskler og fett når man bulker. Det er også genetisk hvor mye muskler og hvor mye fett man vil legge på seg, så det finnes ikke noe enkelt fasit svar.

Og til slutt vil jeg si at hvis du skal på et diett over tid så er det ekstremt viktig at du justerer inntaket av mat over tid. Skal du bulke i 16 uker kan du ikke spise det samme på dag 1 som den siste dagen. Her feiler mesteparten. 

Hvor stor økning kan en forvente på en uke? Er 2

174 og 62 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I underkant av en halv kilo vektøkning per uke. Mulig at du legger på deg noe mer i starten med tanke på vann og glykogen, men dette trenger du ikke å tenke på. 

Hvis du liker å trene tungt (3-6 rep område) råder jeg deg til å trene mest mulig styrke mens du bulker. Blir du sterkere, så vet du at du bygger muskler, og vice versa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...