Gå til innhold

Trener hele kroppen hver ukedag


Sknerten

Anbefalte innlegg

Hei.

Det er mange meninger om treningsprogrammer ser jeg. Har et lite spørsmål jeg gjerne vil ha svar på om om er en ok måte å trene på. Jeg har mye erfaring i trening over mange år, men aldri trent aktivt styrketrening over lengre tid. Det betyr for de som lurer at jeg er over 40 år og ikke stor og sterk men helt ok trent og har en relativ grei teknikk. 

Nå er det slik at for min del så fungerer det veldig bra å trene hele kroppen hver dag. Isteden for tidligere som jeg har kjørt ulike typer treningsprogrammer med blanda resultater ser jeg nå at å trene hver eneste uke dag med fri i helgene fungerer kjempebra.

Jeg har lagt vekk dette med å trene musklene til de er totalt utslitte, men bytter på å f.eks kjøre bare benk endag, eller bare knebøy til f.eks å legge på flere brystøvelser, bein rygg osv den ene dagen for å ikke gjøre det den neste... Det er ingen fast plan men bytter fra å kjøre litt ekstra hardt på det motsatte av dagen før. Men målet er hele kroppen hver dag. 

I tillegg har jeg kuttet ut usunne karbohydrater og spiser 5 egg om dagen..

Resultatene er veldig bra. Kroppen er blitt på få uker mye sterkere og magefettet forsvinner i et fantastisk bra tempo.

Hva tenker dere om dette. Er det ikke bare å fortsette med det opplegget? Er det noen råd om endringer som burde på plass eller kan dette være greit? Noen gode råd eller synspunkter?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjører mage/ben/rygg/skuldre/armer, hver dag men forskjellige øvelser man-fredag?

Dette funker veldig bra helt til et vist punkt hvor vektene blir for tunge og man ikke blir sterkere lenger pga for lite hvile.

Du vill fortsatt ha progresjon på de øvelsene du tar etter hviledagene da, så man kan jo bare bytte de etter hva man vil prioritere

Eller trener du

mandag push

tirsdag Pull

Onsdag legs

mandag push osv?

Funker det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noe virker, fortsett med det.

 

Jeg har eksperimentert litt med fullkropp med en frekvens på 4-6 ganger per uke. Da bør man ha peiling på hva man holder på med. Jeg føler blant annet at skuldrene mine blir veldig fort overbelastet, kontra andre muskelgrupper.


Når det kommer til hva slags treningsprogram du bruker så er ikke det så veldig viktig, så lenge du faktisk trener tungt og nok og har en viss peiling på hva du holder på med. Både dop, gener og kosthold står for kanskje ~95% av resultatene. Spesifikke treningsprogram bruker man hvis man skal oppnå spesifikke mål. Feks øke 30 kilo markløft og knebøy over X antall måneder.

Er man natty så kan man såklart ta bort "dop" faktoren, men gener og kosthold spiller fortsatt en mye større del enn treningsprogrammet. For Ola Normann er det et fett om han trener RYP eller IceCreamFitness 5x5 hvis han skal bare "legge på seg litt muskler og brenne fett samtidig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...