Gå til innhold

Øvelser istedenfor knebøy


Angelish

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å pådra meg et vondt kne pga løping. :( 
Så knebøy fungerer veldig dårlig for øyeblikket. Det er rett og slett vondt. 

Hvilke øvelser kan jeg erstatte knebøy med slik at jeg iallefall får trent noe bein?
Jeg vil jo ikke unngå å trene bein hvis det finnes andre øvelser som er mer kne-vennlige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beinpress, strikk, cable cross over maskin hvor du fester en "hank" eller et bånd rundt ankel og gjør forskjellige beinøvelser (sidehev, bakover hev, skrått, parallelt ++) :) Mange måter å trene bein på uten å ta knebøy :) Styrketråkk på sykkel også for eksempel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.1.2017 at 9:54 PM, Ida91 said:

Beinpress, strikk, cable cross over maskin hvor du fester en "hank" eller et bånd rundt ankel og gjør forskjellige beinøvelser (sidehev, bakover hev, skrått, parallelt ++) :) Mange måter å trene bein på uten å ta knebøy :) Styrketråkk på sykkel også for eksempel.

 

Tusen takk for svar. Skal sjekke ut øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, Don Patrick (Online Coach) said:

Sjekk ut ulike utfall varianter :). Bulgarsk utfall, gående utfall, eller splittbøy. Knall gode øvelser!

Tusen takk for svar. 
Skal prøve disse øvelsene idag og se hvordan det går med kneet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...