Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i all min tid vært opptatt av håndball, og har for tredje(!) gang i mitt liv satset på håndball igjen. Nå har jeg forøvrig ny rekord i å delta, har vært med i bedriftsserien i over ett år. Og du verden som jeg elsker denne sporten! Jeg drømmer om håndball, jeg øver på finter oppe i hodet mitt når jeg skal gå forbi mennesker på gaten, og alt jeg tenker på og ser for meg, er håndball.

Så har det seg slik da, at denne hallidretten gir kroppen konsekvenser. Gulvbelegget i hallene er beinas fiende, og leggene er særlig utsatt. Dette har jeg fått merke i form av å begynne på beinbetennelse, og det er ikke bra. Heldigvis har jeg en god venn som studerer til fysioterapi, og som har kunnskap i legging av kinesiotape. Og jeg skal si dere så, kinesiotape skal man ikke undervurdere! Jeg er sikkert teit som sier dette, men jeg føler meg kul som kan løpe rundt med teip på legga. Jeg føler meg som en proffspiller, haha!

1477419562252.jpg1477396319755.jpg

Skal mer enn som så til for å hindre meg i å spille, litt vondt i legga må man regne med.

Vel, de leggene er jo en ting. Det har ikke stoppet meg, men en annen ting gjorde det for en periode. Under en håndballkamp vi spilte i høst, var jeg veldig i siget, og så mitt snitt til å prøve å score på mål. Dessverre var forsvaret akkurat litt for stødig, og jeg er jo ikke svære jenta, så det gikk som følgende: Jeg hoppet inn mot mål for å score, ting skjer litt fort, og jeg faller, og tar imot med albuen først. Det svei, og albuen hovnet opp, men sta som jeg er, rista jeg litt i armen, og fortsatte å spille. Ett minutt senere skader ei anna fra laget mitt seg, så vi må stoppe de resterende 3 minuttene som var igjen av kampen.

Albuen ble ikke noe bedre, jeg var inn og ut hos legen og på sjukehuset, tok røntgen, der var det ingen tegn til noe som helst, men da jeg ble henvist videre til MR, viste bildene at jeg hadde brukket albuen! Ikke rart jeg hadde litt vondt, og ikke hadde sjans til å klø meg på hodet med armen. Bruddet heter så fint Caput Radii, og det var deprimerende å google på det. Første bildet som møtte meg var en lege og en GAMMEL pasient. Jeg er ikke gammel... <_<

Ble ikke gips, men fatle ei ukes tid, og jeg har ikke kunnet løfte noe, eller trene noe særlig de neste månedene. Nå skal det sies at jeg har klart å bevege meg litt allikevel, så kondisen skal hvertfall ikke mangle ;)

Note to self: Lære meg fallteknikk.

Dette skjedde i oktober, og jeg er fortsatt i startfasen for å kunne trene opp igjen armen. Har tatt ibruk treningsstrikker, og gått til innkjøp av albuebeskytter med skinner, så jeg er fit for fight igjen!

Skal ikke stå på innsatsen fra oss skadde, vi møtte opp på treninger og lekte trenere! :lol:

skadamarisiw.jpg

Andre som har brukket albuen? - Jeg trodde faktisk ikke det var mulig, men da har jeg prøvd det også. Anbefales ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...