Gå til innhold

Innside lår og kne


hmh94

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva det egentlig er tegn på, når man opplever smerter i festet til gracilis, sartorius og semitendinosus (festet nede ved innsiden av kneet)? En av disse musklene, jeg trooor det er gracilis, er veldig øm hele veien fra kneet og opp til "skrittet". Har ikke drevet med noe som helst aktivitet, da jeg har hatt vondt i disse festene i lang tid - rådvill. Det jeg vet er at jeg er ekstremt stiv og kort i alle muskler, spesielt hamstrings, forside lår og innside lår. Virker som om det nesten ikke er mulig å tøye dem, for dersom jeg da trener igjen, blir jeg nærmest ENDA stivere. Å tøye innside lår gjør skikkelig vondt siden jeg er så stiv.

Håper noen kan komme med noen råd :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, hmh94 skrev:

Noen som vet hva det egentlig er tegn på, når man opplever smerter i festet til gracilis, sartorius og semitendinosus (festet nede ved innsiden av kneet)? En av disse musklene, jeg trooor det er gracilis, er veldig øm hele veien fra kneet og opp til "skrittet". Har ikke drevet med noe som helst aktivitet, da jeg har hatt vondt i disse festene i lang tid - rådvill. Det jeg vet er at jeg er ekstremt stiv og kort i alle muskler, spesielt hamstrings, forside lår og innside lår. Virker som om det nesten ikke er mulig å tøye dem, for dersom jeg da trener igjen, blir jeg nærmest ENDA stivere. Å tøye innside lår gjør skikkelig vondt siden jeg er så stiv.

Håper noen kan komme med noen råd :-/ 

Du sier du har hatt vondt i lang tid, har du ikke oppsøkt annen hjelp enn den her nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaiman skrev:

Du sier du har hatt vondt i lang tid, har du ikke oppsøkt annen hjelp enn den her nå?

Bare vært hos lege som ga meg kortisoninjeksjon, dette hjalp, men løser likevel ikke problemet. Fysioterapeut er så himla dyrt for en fattig student, så jeg vil helst forsøke alt jeg kan alene først.. Legen mente forøvrig det er betennelse i slimposene på innsiden av kneet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, hmh94 skrev:

Bare vært hos lege som ga meg kortisoninjeksjon, dette hjalp, men løser likevel ikke problemet. Fysioterapeut er så himla dyrt for en fattig student, så jeg vil helst forsøke alt jeg kan alene først.. Legen mente forøvrig det er betennelse i slimposene på innsiden av kneet..

kan ikke hjelpe deg så mye men fant dette når jeg søkte bursa og kne: http://www.kiropraktor-oslo.no/Kneet/Bursitt-i-kne/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2017 den 21.53, Kjetil Larsen skrev:

Sitter en slimpose der, pes anserinus. Hvis smerten er brennende/sviende, kan det være dette. Også nerver i området. Må ha mer info om nøyaktig smertelokasjon og smertetype.

Takk for svar! 

Kjenner ingen smerte når jeg ikke tar på det. Hvis jeg klemmer på sidene av kneet kjenner jeg det. Smerten er brennende og sviende ja. Men det virker ikke superirritert, bare litt ømt konstant. Innsiden av låret (nært) kneet kjennes litt ut som "kramsnø", men dette tror jeg er fordi jeg tøyde ALT for hardt i innside lår, og fikk en liten skade. Dette er bare noen dager siden, og skjedde etter at jeg først oppdaget smerte i knærne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.2.2017 den 13.12, Kjetil Larsen skrev:

Pes anserinus bursitt confirmed.

Prøv opptrening av medial hamstrings og sartorius.

 Okei, takk! ^_^

Har begynt med opptrening nå, men merker at de blir litt irriterte bare av lett trening av hamstring og sartorius. Er dette noe som mest sannsynlig går over når musklene har blitt sterkere? Vet at jeg ikke blir noe særlig bedre av å la være og trene, og så kommer jeg jo heller ikke unna opptrening. Føles litt feil å irritere dem, men må det om jeg skal bli bra. Hm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsvis finner jeg nesten alltid svake muskler ifbm slimposebetennelse - anbefaler deg derfor å prøve opptrening først. Minst 4 uker før du prøver nåler etc. Du kan vurdere kortison i slimposen mens du rehabber musklene.

Som alltid er det lurest å dra innom en behandler som kan undersøke deg fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...