Gå til innhold

Hvilket treningsprogram bør jeg begynne på ? - fat loss


Bmwf10

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann i 20 årene som har lyst til å få vekk fett rundt magen/brystet. Jeg har en velbygd/muskuløs kropp i forhold til andre menn på min alder. Jeg har vært litt av og på når det kommer til styrketrening, men har lyst til å komme inn i en rutine der hvor jeg trener fast noen dager i uken. Målet mitt er å få en enda mer muskuløs kropp, samtidig som jeg går ned i fett. Har dere noen treningsprogram som jeg kanskje burde følge? gjerne med kostholdsplan også. Jeg har lest på forskjellige treningsprogrammer på bodybuilding.com, men føler det blir alt for mye info, og det virker som alt er basert på kosttilskudd, noe som jeg skal holde meg unna. 

Takker for svar. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis nok, løft tungt.

Også finnes det ingen treningsprogram som "brenner fett og bygger muskler samtidig". Det er for godt til å være sant. Bare spør de 50 000 som har spurt om akkurat det samme spørsmålet som deg.

Også kommer aldri noen til å gidde å bruke tid på å gi deg et detaljert treningsprogram og en detaljert kostholdsplan tilpasset din BMR. Det har vi PTer til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste, og uten tvil den beste investeringen du kan gjøre er å finne deg en online coach som kan veilede deg.

Da slipper du å gå rundt grøten og lure på hva du skal gjøre, lure på om du gjør rett, lure på hvordan du bør spise for å nå målet ditt osv, du gjør det riktig fra dag 1 (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en jobb å skal lage både kost og trening tilpasset deg og dine mål.. Det er nok ikke mange som gjør det gratis. Coaching er derfor et godt verktøy å bruke om man både vil lære og ha optimale resultater fra dag 1.

Ang trening må du finne noe som passer det du har satt av tid til. Kan du trene 4 dager,så finn et program på 4 dager.
Du bør også ha ett program med fokus på å trene hele kroppen 2-3ganger i uka. Altså ikke et typisk bodybuilding program med bryst ørten sett mandag, rygg ørten sett tirsdag, også vente 1 uke til neste gang. En høyere frekvens er ofte utelukkende bedre. Fokuser på å ha progresjon og en " overload "hver uke.

Kosthold:
Fokuser på å dekket ditt behov for protein og fett, og spe på med karbs der det trengs. Personlig er jeg fan av et høyt proteininntak rundt 2-2,5g pr kg kroppsvekt og  med fett på rundt 0.8-1g. Resten karbs.
1g protein= 4kcal
1g Karb = 4 kcal
1g Fett = 9kcal.

Bare å regne ut Det man trenger ift kalorimengde og kroppsvekt.
start med 250-300kcal over eller under ditt cirka vedlikeholdsnivå av kalorier. Over om du vill opp i vekt, under om du vil ned i vekt. Bruk cm-mål rundt midje, liv, armer og lår samt vekt for å kontrollere fremgang hver uke. Juster om nødvendig :)!

Med ett skikkelig opplegg er det fult mulig å øke både styrken og muskelmassen mens du får bort fett. Det bør i mine øyne være målet nærmest uansett. Ønskes mer hjelp, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt :)!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Tidligere var jeg inne her som Stilken. Er egentlig ikke aktiv lenger, men jeg må litt innom. Jeg har et godt råd til deg: Skal du få til noe virkelig bra, så bruk noen kroner en Coach. Så slipper du å tro/tenke, prøve og feile hele tiden. Jeg brukte flere år på liten fremgang, vært på grensen til overtrent og overbelastet (med mye vondt). Har nå hatt noen måneder på SVÆR fremgang på styrke, fett og volum. @Don Patrick (Online Coach) har hjulpet meg enormt siden september 2016. Han gjør en kjempejobb med meg nå (jeg er snart 46 år gammel) og er i mitt livs form. Han anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...