Gå til innhold
crntbg

Spiser for mye fett

Anbefalte innlegg

Hei!

Har seg slik at jeg spiser for mye fett. Veier 55kg, og planen er 100-110g protein, 55-60g fett, og resten karbo som skal fordeles på 2300kcal. Men det har seg slik at jeg som regel ender opp på rundt 80g fett hver dag.

Så spørsmål; spiller det noen rolle? Utgjør det en forskjell å spise for mye fett? Er normalvektig, og er nå i overskudd for å legge meg muskler. Mange sier for mye fett lagrer seg, men jeg veit ikke. 

Og hvis jeg eventuelt skal kutte litt mot sommeren, vil da for mye fett være dumt? Prøver å få muskler slik at kroppen forandres, men mistenker jeg må kutte litt for å få bort det jeg vil på magen:))
 

Noen innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sålenge det totale kcal-inntaket er som planlagt, så er det ikke kritisk hvilken fordeling du har mellom fett og karbohydrater.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det Pilatus sa. Har du derimot mange treningsøkter og tung trening, kan det for noen være en fordel å bytte ut litt av fettet med mer karbohydrater. Er man dame bør man gjerne ligge på 1g pr kg kroppsvekt, og litt over gjør absolutt ingenting :)! Alt kommer til syvende og sist an på utgangspunkt, hva du trives med og hvilke næringsstoffer du skal ha i planen din samt at du treffer på kalori-mengden ila uka.
 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 25.1.2017 den 22.09, pilatus skrev:

Sålenge det totale kcal-inntaket er som planlagt, så er det ikke kritisk hvilken fordeling du har mellom fett og karbohydrater.

 

Takk! :) 

 

På 25.1.2017 den 22.36, Don Patrick (Online Coach) skrev:

Det Pilatus sa. Har du derimot mange treningsøkter og tung trening, kan det for noen være en fordel å bytte ut litt av fettet med mer karbohydrater. Er man dame bør man gjerne ligge på 1g pr kg kroppsvekt, og litt over gjør absolutt ingenting :)! Alt kommer til syvende og sist an på utgangspunkt, hva du trives med og hvilke næringsstoffer du skal ha i planen din samt at du treffer på kalori-mengden ila uka.
 

Så 30g over er ikke for mye? Men da slipper jeg å være redd for at for mye fett går utover resultater, så det er jo greit!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spiller ikke en dritt! og du veier jo ikke en dritt heller så 😂😂 Da er det bare å SPISE da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


×