Gå til innhold

Hvor mye gram proteiner pr kg, anbefaler dere?


LarsErik

Anbefalte innlegg

Jeg kopierer denne fra et annet kroppsbyggerforum, teksten er tatt ut i fra en diskusjon mellom karbohydrater/fett/proteiner og hvor viktig kalorier er:


Byggere liker å tro at det de gjør på gymmet og kjøkkenet er så enormt viktig, for det er det eneste de kan ta æren for selv. Men kroppsbygging er en skjønnhetskonkurranse for menn som i all hovedsak handler om å ha best gener og mest dop i kroppen. Kosthold og trening er også viktig, men mest i den forstand at du faktisk må spise mat og løfte vekter. Alle disse små detaljene som folk henger seg opp i er ikke så jævla viktig. Bare ikke gjør noe helt idiotisk så får du ut 95 % av potensialet ditt. Så er summen av alle småtingene viktig for å få ut de siste 5 % som så vidt er synlig. Hvis jeg legger 100 kronestykker på et bord og en unge stjeler 5 av myntene så vil jeg ikke klare å se det med mindre jeg setter meg ned og finteller.

 

Etter man har trent i 5-10 år, så forstår man at proteinshakes og andre kosttilskudd er bare tull som gir ingen avkastning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, NoBro skrev:

Jeg vet jeg burde avstå fra å svare deg, og at jeg har sagt at jeg skal gjøre det, men...........

Seriøst, følg tipset du fikk lenger oppe...Du har ikke peiling på trening, du kommer aldri til å oppnå noe som helst annet enn katastrofe. Du evner ikke å ta til deg en promille av det du blir foret med av svar på dine repeterende og til tider banalt simple spørsmål, som enhver kid klarer å finne svaret på selv ved å prøve seg frem litt, eller bare gidde å lese litt selv. 

Det hadde selvsagt vært hinsides morsomt å sett resultatet ditt etter å ha eksperimentert med synthol, det kunne vært opphav for mange legendariske meme`s for å si det sånn, men jeg skal stoppe der. Hold deg unna. Du har ikke kompetansen som kreves for å bygge en bra fysikk, og du er faktisk så hjelpeløs at du ikke ville klart å bygd en bra fysikk med alle steroidene i verden en gang. Synthol er en helt annen greie. Hvor pent tror du seriøst det er å ha tynnfeit fysikk med overdimensjonerte og misfostrede armer som ikke engang er sterkere ? 

Seriøst, jeg kjenner mange som klarer å holde seg friske og slanke uten at de løfter vekter og spiser seriøst. Finn deg en hobby du mestrer, løping kanskje ? Fjellvandring ? Sjakk ? Dataspill ? Det er seriøst tusenvis av ting du kan bedrive med på fritiden din hvor du ikke potensielt skader deg selv. 

Hvorfor er du så sur og bitter, kjære mann? Dette innlegget du skriver her lukter så mye gråting. 

"Slutt med trening" "Slutt med styrke". lol. Er det noe jeg har drevet med så er det idrett, hovedsaklig fotball. Er vel ikke uten grunn at jeg var på landslagsoppdrag med Norge u-20 for noen få mnd tilbake? 

Det at en nobody fra et anonymt forum skal drive å si hva jeg skal gjøre og ikke gjøre, tar jeg like seriøst som hvor stram pussyen til mordi er.

Og en ting til. Når du skriver spørsmålstegn, så råder jeg deg til å ikke ta mellomrom mellom ordet og spørsmålstegnet. Ser både teit og rusa ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Superspurv skrev:

Jeg kopierer denne fra et annet kroppsbyggerforum, teksten er tatt ut i fra en diskusjon mellom karbohydrater/fett/proteiner og hvor viktig kalorier er:


Byggere liker å tro at det de gjør på gymmet og kjøkkenet er så enormt viktig, for det er det eneste de kan ta æren for selv. Men kroppsbygging er en skjønnhetskonkurranse for menn som i all hovedsak handler om å ha best gener og mest dop i kroppen. Kosthold og trening er også viktig, men mest i den forstand at du faktisk må spise mat og løfte vekter. Alle disse små detaljene som folk henger seg opp i er ikke så jævla viktig. Bare ikke gjør noe helt idiotisk så får du ut 95 % av potensialet ditt. Så er summen av alle småtingene viktig for å få ut de siste 5 % som så vidt er synlig. Hvis jeg legger 100 kronestykker på et bord og en unge stjeler 5 av myntene så vil jeg ikke klare å se det med mindre jeg setter meg ned og finteller.

 

Etter man har trent i 5-10 år, så forstår man at proteinshakes og andre kosttilskudd er bare tull som gir ingen avkastning. 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LarsErik skrev:

Dette har jeg aldri hørt før. Det at proteiner ikke er så viktig som folk tror og at alle det er en scam. Trodde dette var nøkkelen til muskelbygging, kombinert med karbs og moderat fettmengde. 

Er derimot nysgjerrig på det kostholdet du nevner der. Er det helt vanlig egg/brød/melk/kjøtt mat du eter? Benytter du deg av proteinshakes/kostilskudd?


Vi har en slik kantineordning på jobb at vi betaler en liten sum per måned, i mot at vi får gratis mat på jobb. Da spiser jeg 3 måltider på jobb (frokost, varmlunsj og et måltid fra salatbaren før jeg drar hjem). I tillegg spiser jeg et måltid da jeg kommer hjem, gjerne etter trening. 

Hva jeg spiser er egentlig irrelevant. Om jeg spiser 50gram proteiner fra kylling eller kjøttdeig spiller ingen rolle. En annen "regel" jeg bruker er: Får jeg i meg nok kalorier, får jeg i meg nok proteiner. Jeg ligger på et vedlikehold nå på i underkant av 3000 kcal per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bruker ikke kosttilskudd. Kanskje jeg tok noen koffeinpiller for 1 år siden. Jeg husker ikke :^)

Prøv å tren 6 måneder med proteinshakes. Også kan du prøve å trene 6 måneder med et ekstra måltid istedenfor proteinshaken. Du vil fort erfare at det er ingen forskjell. 

Kan man barneskolematematikk bør man fint klare å
- Gå ned i vekt
- Gå opp i vekt
- Bli sterkere
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Superspurv skrev:

Nei, jeg bruker ikke kosttilskudd. 

Prøv å tren 6 måneder med proteinshakes. Også kan du prøve å trene 6 måneder med et ekstra måltid istedenfor proteinshaken. Du vil fort erfare at det er ingen forskjell. 

Kan man barneskolematematikk bør man fint klare å
- Gå ned i vekt
- Gå opp i vekt
- Bli sterkere
 

Personlig så eter jeg rundt 150 gram dagen. Proteiner altså. Men blir samma maten hver dag. Altså vi snakker egg, melk, ost, kjøtt, og jeg må spise endel mengder av dette for at jeg i det hele tatt skal komme opp på 150 gram.

Så sånn sett er jo proteinpulver mye mer praktisk. Bare helle oppi litt pulver og vann og vips, så har man fått i seg 20-30-40-50 gram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, LarsErik skrev:

Hvorfor er du så sur og bitter, kjære mann? Dette innlegget du skriver her lukter så mye gråting. 

"Slutt med trening" "Slutt med styrke". lol. Er det noe jeg har drevet med så er det idrett, hovedsaklig fotball. Er vel ikke uten grunn at jeg var på landslagsoppdrag med Norge u-20 for noen få mnd tilbake? 

Det at en nobody fra et anonymt forum skal drive å si hva jeg skal gjøre og ikke gjøre, tar jeg like seriøst som hvor stram pussyen til mordi er.

Og en ting til. Når du skriver spørsmålstegn, så råder jeg deg til å ikke ta mellomrom mellom ordet og spørsmålstegnet. Ser både teit og rusa ut.

Du misforstår, jeg er ikke sur og bitter -  Jeg forsøkte oppriktig å hjelpe deg i lang tid her inne. Som så mange andre.

"Slutt å tren" er bare et velment råd basert på det du har klart å lire utav deg på dette forumet i månedsvis nå. 

Du har fått flust av svar på alle dine spørsmål, mange gang, og istedet for å faktisk gjøre noe så spør du om og om og om igjen om det samme, og topper med enda flere hjelpeløse spørsmål. 

Fremstår du like hjelpeløs på fotballaget ? 

Men altså, har du lyst til å eksperimentere med piller du ikke vet hva er og synthol så be my guest. Jeg sier bare at utfallet av det hele kommer ikke til å bli noen solskinnshistorie for fremtiden :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er det helt sikkert mer praktisk å drikke kaloriene sine.

Det var en periode tidligere jeg lagde en hjemmelaget shake som bestod av:

500 ml melk
2 frossene bananer
3 SS peanøttsmør
2 scoops med havregryn
3 scoops med jordbær proteinpulver. 

Her kunne jeg drikke 1200 kcal på 2 minutter. Det smakte ganske digg i tillegg. Dette er kvalitetsmat. Hundre tusen ganger bedre enn litt vann og en scoop med proteinpulver, som kanskje er 250 kcal.


Jeg prøver å svare deg så seriøst som mulig for at du skal forstå, men jeg skjønner ikke hvorfor du fortsatt spør akkurat de samme spørsmålene hele tiden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, NoBro skrev:

Du misforstår, jeg er ikke sur og bitter -  Jeg forsøkte oppriktig å hjelpe deg i lang tid her inne. Som så mange andre.

"Slutt å tren" er bare et velment råd basert på det du har klart å lire utav deg på dette forumet i månedsvis nå. 

Du har fått flust av svar på alle dine spørsmål, mange gang, og istedet for å faktisk gjøre noe så spør du om og om og om igjen om det samme, og topper med enda flere hjelpeløse spørsmål. 

Fremstår du like hjelpeløs på fotballaget ? 

Men altså, har du lyst til å eksperimentere med piller du ikke vet hva er og synthol så be my guest. Jeg sier bare at utfallet av det hele kommer ikke til å bli noen solskinnshistorie for fremtiden :)

 

Skulle ikke du gi deg med å svare meg, som du lovte dine kjære bro's her inne?

Og hvor i faen får du syntholbruk og piller fra? Hvorfor i alle dager blander du det med meg? Jeg snakket om en helt annen fyr som var storforbruker av dette stoffet.

Drikk en varm kopp kaffe, få deg litt søvn, og svar meg igjen når du har sovet av deg den rusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LarsErik skrev:

Skulle ikke du gi deg med å svare meg, som du lovte dine kjære bro's her inne?

Og hvor i faen får du syntholbruk og piller fra? Hvorfor i alle dager blander du det med meg? Jeg snakket om en helt annen fyr som var storforbruker av dette stoffet.

Drikk en varm kopp kaffe, få deg litt søvn, og svar meg igjen når du har sovet av deg den rusen.

Hehe, du er morsom...Jeg heier på deg kimtony. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Superspurv skrev:

For noen er det helt sikkert mer praktisk å drikke kaloriene sine.

Det var en periode tidligere jeg lagde en hjemmelaget shake som bestod av:

500 ml melk
2 frossene bananer
3 SS peanøttsmør
2 scoops med havregryn
3 scoops med jordbær proteinpulver. 

Her kunne jeg drikke 1200 kcal på 2 minutter. Det smakte ganske digg i tillegg. Dette er kvalitetsmat. Hundre tusen ganger bedre enn litt vann og en scoop med proteinpulver, som kanskje er 250 kcal.


Jeg prøver å svare deg så seriøst som mulig for at du skal forstå, men jeg skjønner ikke hvorfor du fortsatt spør akkurat de samme spørsmålene hele tiden.

 

Nei, spør ikke de samme spørsmålene. Er bare nysgjerrig om folks meninger, i dette tilfelle ditt, om kosttilskudd. Og her tror jeg at både jeg og du deler de samme tankene, selvom du nok har vært enda lengre i dette gamet. Føler at sånn vanlig norsk kosthold er det aller beste, selvom det tar litt tid å måtte lage omelett/steke kjøtt, and you name it.

Også må vi heller ikke glemme at vanlig proteinrik mat koster. Skal du oppimot 200-300 gram proteiner så må du ut med noe, med mindre du bare spiser tunfisk og egg, så her og er jo proteinshakes meget så nyttig verktøy, da det ikke koster særlig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, LarsErik skrev:

Dette er et svar som lukter. "Faen nå har jeg ikke noe mer å komme med".

Så, fra nå av. Jekk deg ned.

Hvor morsomt har det egentlig vært å kaste bort tiden til folk? Og trolling på PM? Retard :D 

Finn deg et annet forum du :p 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, SterkARE skrev:

Hvor morsomt har det egentlig vært å kaste bort tiden til folk? Og trolling på PM? Retard :D 

Finn deg et annet forum du :p 

 

lol. Nå skal lissom de anonyme "bro'sa" til NoBro forsvare han, vettu.

Du har fackings 2500 innlegg eller tråder her inne. På et anonymt forum. Du henger og slenger her 24/7, kjære. Kom deg ut og få deg litt frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LarsErik skrev:

lol. Nå skal lissom de anonyme "bro'sa" til NoBro forsvare han, vettu.

Du har fackings 2500 innlegg eller tråder her inne. På et anonymt forum. Du henger og slenger her 24/7, kjære. Kom deg ut og få deg litt frisk luft.

Det er hos alle andre enn deg selv problemet ligger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, LarsErik skrev:

lol. Nå skal lissom de anonyme "bro'sa" til NoBro forsvare han, vettu.

Du har fackings 2500 innlegg eller tråder her inne. På et anonymt forum. Du henger og slenger her 24/7, kjære. Kom deg ut og få deg litt frisk luft.

Haha det var rette ræva som feis :D 

Du har vært medlem her siden julaften og har skrevet 66 innlegg. Det er 2,5 innlegg om dagen. I samme periode har jeg skrevet 10 innlegg. Grunnen til at jeg har mange innlegg er at jeg ble medlem her for 4 år siden, og før var det mye aktivitet her. Nå er vel du en av de som er mest aktive og som henger her mest. Det er synd du ødelegger for de som faktisk vil ha hjelp. For forumet er døende og de få som faktisk gidder å hjelpe en nybegynner, gidder det sannsynligvis ikke lenger etter å ha brukt masse tid på å bli trollet av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste er at han ikke troller, men har generelt lite kunnskap og må få bekreftelse av alle andre fordi han ikke klarer å tenke kritisk selv. Han vil gjerne bli mata med skje av 10 forskjellige for å høre alle deres meninger før han gidder å gjøre opp sin egen mening. 

Han har gått opp 4 kilo på relativt kort tid, men er ikke fornøyd med at han ikke har lik progresjon som en som er på sin første kur med AAS, fordi han tror proteiner alene er et mirakelmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...