Gå til innhold

Mat som metter!


Lord00

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå nylig på nyåret bestemt meg for å ta kostholdet mitt mye mer seriøst. Har gått ganske lei å ha med brødskiver på skolen, derfor har jeg begynt å ha med meg kyllingkjøttdeig med pasta/ris og grønnsaker til lunsj noe som jeg syns er mye bedre!

MEN, det jeg sliter med er at det ikke metter like mye som brødskiver! Utifra det jeg har regnet ut så bør jeg få i meg rundt 2700+ kcal om dagen, noen som jeg torr jeg klarer. Men jeg blir alltid sulten 1-2 timer etter lunsj :/

Har noen noe tips til hva jeg kan gjøre for at maten skal bli mer mettende? Prøver å ligge lavt på fett så å legge til fløte eller no blir ikke aktuelt...

håper på svar!😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1/7/2017 den 0.29, Lord00 skrev:

Hei!

Har nå nylig på nyåret bestemt meg for å ta kostholdet mitt mye mer seriøst. Har gått ganske lei å ha med brødskiver på skolen, derfor har jeg begynt å ha med meg kyllingkjøttdeig med pasta/ris og grønnsaker til lunsj noe som jeg syns er mye bedre!

MEN, det jeg sliter med er at det ikke metter like mye som brødskiver! Utifra det jeg har regnet ut så bør jeg få i meg rundt 2700+ kcal om dagen, noen som jeg torr jeg klarer. Men jeg blir alltid sulten 1-2 timer etter lunsj :/

Har noen noe tips til hva jeg kan gjøre for at maten skal bli mer mettende? Prøver å ligge lavt på fett så å legge til fløte eller no blir ikke aktuelt...

håper på svar!😀

Større porsjon... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zmurph skrev:

Hvor stor er porsjonen du tar med? Altså, hvor mange gram kyllingkjøttdeig, pasta/ris og grønnsaker?

Har som regel kjørt 125 gram kyllingkjøttdeig ( veier før kjøttdeigen stekes), 125gram fullkornsris og 5-10 gram grønnsaker (varier ettersom hvilke grønnsaker jeg bruker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sammensatte måltider. IKKE vær redd for fett! Fett kan definitivt sørge for at du holder deg mett mye lengre.

Ha en porsjon fett, karb og protein i hvert måltid så skal du se at du blir mindre sulten etterpå. Så i stedet for bare magert kjøtt og pasta, prøv å ha oppi f.eks litt oliven olje, noen egg eller nøtter for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Lord00 said:

Har som regel kjørt 125 gram kyllingkjøttdeig ( veier før kjøttdeigen stekes), 125gram fullkornsris og 5-10 gram grønnsaker (varier ettersom hvilke grønnsaker jeg bruker).

Er risen veid før eller etter koking?

Høres ut som litt lite mat ja. Jeg har kcal behov på ca. 3000, og ville fort spist 200g kyllingkjøttdeig, 125g ris(ukokt vekt) og 250g grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...