Gå til innhold

Skulderplage


Bubblebutt

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg sliter med venstre skulder, spesielt under brystøvelser og skuldertrening. Vet ikke helt hvordan det skal forklares, men når jeg løfter opp armen og fører den litt bak kjennes det ut som om det er noe som må "knekkes" inni i skulderen for at det skal bli bedre. Det er snakk om område hvor det dannes en grop når armene løftes. Kjenner det spesielt når jeg henger på en stang med strake armer. I tillegg blir venstre skulder fortere sliten og utmattet, men den type slitsomhet er ikke den samme som på høyre skulder.  Har hatt dette problemet i over et år nå, og det irriterer meg grenseløst. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det? Ikke vet jeg heller hvorfor det er slikt..  Prøvde meg på treningsfri i ca. 5 mnd, følte det hjalp en periode, men så kom det tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at du har prøvd rotator cuff allerede.

Hvis ikke, prøv rotator cuff først. "Neste steg" er å korrigere skulderbladene, noe du antakeligvis må gjøre fra get-go. Nesten alle kroniske skulderplager har en eller annen grad av scapulær dyskinesi, og det høres lignende ut her.

  1. Tren alle fire rotator cuff musklene (subscapularis, infraspinatus, teres minor, supraspinatus - du finner alle på nettsiden min)
  2. Endre bevegelsen av scapula. Må oftest gjøres sammen med en terapeut som er dyktig på scapula, men er mulig å få til alene hvis du setter deg inn i stoffet

Les f.eks her

https://treningogrehab.no/shoulder-pain-scapular-stability/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...