Gå til innhold

Vondt i lyske


boltzmann

Anbefalte innlegg

Før jol pusha eg litt for hardt i markløft og knebøy. Det var ikkje veldig vondt, så tenkte det kom til å gå over etter ferien. Det er no to veker sidan, og det har eigentleg blitt verre. No tenker eg at eg bør gå ned på vektene og berre trene med låg motstand ein liten periode, og kanskje også springe litt på mølle. Er dette ein god plan, eller bør eg kvile lengre og evt gjere prehabøvelsar? Før kvar økt gjer eg ein del mobilitetsøvelsar ala dette, pluss litt squat to stand og rykkbøy.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

det kommer an på hva smertene stammer fra. Du skriver lite info som jeg kan spekulere på her, men det er viktig å finne ut hvorvidt smerten stammer fra muskulatur, nerve eller slimpose.

Du kan informere om følgende:

  • Eksakt smertelokasjon (marker gjerne et bilde)
  • Type smerte (brennende, sviende, stikkende, ømhet, verkende, lynende, radierende, etc)
  • Nøyaktig bevegelse(r) som fremprovoserer smertene

Evt les artikler jeg har skrevet om samme tema.

https://treningogrehab.no/losningen-idrettsrelaterte-lyskesmerter/

https://treningogrehab.no/nokkelen-smertefri-kneboy/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Smertene startar midt på framsida av venstre hofteledd og brer seg både på innsida og utsida av låret. Det kom etter eit sett med tunge knebøy der eg ikkje klarte å halde bekkenet stabilt. Uansett så tok eg berre å booka ein time i morgon hjå deg, tenkte det er like greit å få nokon til å sjå på det sjølv om eg ikkje akkurat er døden nær. Treng du meir info før timen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, boltzmann skrev:

Hei. Smertene startar midt på framsida av venstre hofteledd og brer seg både på innsida og utsida av låret. Det kom etter eit sett med tunge knebøy der eg ikkje klarte å halde bekkenet stabilt. Uansett så tok eg berre å booka ein time i morgon hjå deg, tenkte det er like greit å få nokon til å sjå på det sjølv om eg ikkje akkurat er døden nær. Treng du meir info før timen?

Da finner vi ut av det. Takk for bestilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...