Gå til innhold

Svir i kne med knebøy/markløft


sondre_n

Anbefalte innlegg

Har nå i det siste begynt å trene mer og mer knebøy og markløft, synes selv teknikken sitter ganske bra, og har økt gradvis på vektene. Har nå i det siste spesielt under markløft begynt å merke en ''sviende'' smerte rett over kneskålene. Kjenner det godt når kroppen igjen blir kald. Hva kan dette vær? Kan det vær at i og med at det er lenge siden eg har trent noe slikt (pga skade) så er knærna mine det svakeste ledda, selv om resten av musklene klarer å håndtere det?

Treningsprogrammet er slik at eg kjører 5 serier, de 3 første med 8 reps. Og de 2 siste med tyngre vekter og 5 reps. 

Bør eg gå ned på vekter og opp i repitisjoner, vil eg og da ha betydelig fremgang på styrken? Ser mangen bruker knestøtte-strømper, er dette noe eg bør invistere i?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremsiden (anteriort) eller oversiden (superiort) av kneskåla? Hvilke bevegelser trigger smertene (f.eks bøy av kneet eller ekstensjon av kneet) når det først har blitt smertefullt?

Rep/sett opplegget høres litt ugunstig ut i min mening, men hver for sin smak. Kommer an på hvor høy intensiteten er, og hvor ofte dette utføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøyer du fremside lår?

Har du prøvd å bruke foamrulle på utsiden og fremsiden av låret?

Hos meg har jeg hvertfall et punkt på utsiden/fremsiden av låret over kneet som gir smerter i kneet. Ofte, ikke alltid, når  denne knas litt (det er helt forjævlig vondt) så vil den slippe litt tak i kneet. 

Det kan rett og slett være at du har stram muskulatur, og det kan referere smerte til kneet ved at den drar i leddbåndene rundt knærne

Verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag hatt en ny økt, og tok meg god tid å varme opp på rulle (smertefullt til tider), samt tøye skikkelig før eg begynte med markløftet og der etter knebøy, merket betydelig mye mindre til ''stikkinga/svie'' i dag, har og gjort innkjøp på støttestrømper rundt kneet. Synes og dette var med på å stabilisere mye mer. Har og endret programmet til 5x5, så får eg se hvordan dette går fremover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...