Gå til innhold

Trenger tips for å fjerne tunfisk smak


TheAngryArab

Anbefalte innlegg

Jeg bruker å ta med tunfisk på jobben for mellom-måltider før og etter lunsj.. Etter en stund så begynner man å bli ganske lei av smaken, og jeg kunne trenge noe tips for å få det bort.. Jeg bruker sitronvann og pepper for å få bort det verste, men det er ikke alltid godt nok. Kom gjerne med tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.12.2016 den 13.12, TheAngryArab skrev:

Jeg bruker å ta med tunfisk på jobben for mellom-måltider før og etter lunsj.. Etter en stund så begynner man å bli ganske lei av smaken, og jeg kunne trenge noe tips for å få det bort.. Jeg bruker sitronvann og pepper for å få bort det verste, men det er ikke alltid godt nok. Kom gjerne med tips :) 

Hva er poenget med å ete noe du misliker smaken på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/23/2016 den 13.12, TheAngryArab skrev:

Jeg bruker å ta med tunfisk på jobben for mellom-måltider før og etter lunsj.. Etter en stund så begynner man å bli ganske lei av smaken, og jeg kunne trenge noe tips for å få det bort.. Jeg bruker sitronvann og pepper for å få bort det verste, men det er ikke alltid godt nok. Kom gjerne med tips :) 

Kjøp billige proteinbarer, evnt. proteinpulver. Baksiden er at det blir litt mye protein, men bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er digg med pizzadressing eller chilisaus med tunfisk. Selv kjører jeg på med litt ekstra grønnsaker eller har fisken på Rugsprø for å variere konsistensen, det har mye å si. Ønsker du mer smak uten mer jobb/ kalorier er det bare å kjøre på med diverse krydder, basilikum og oregano liker jeg godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutes ago, notatblokka said:

Jeg synes det er digg med pizzadressing eller chilisaus med tunfisk. Selv kjører jeg på med litt ekstra grønnsaker eller har fisken på Rugsprø for å variere konsistensen, det har mye å si. Ønsker du mer smak uten mer jobb/ kalorier er det bare å kjøre på med diverse krydder, basilikum og oregano liker jeg godt. 

Gode tips, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat på at jeg i en periode blandet tunfisken ut i yoghurt naturell. 

Da jeg bodde i utenlands hadde de mange typer ferdigblandede tunfiskretter på boks. Mulig du kan finne inspirasjon ved å Google canned tuna flavors. Mye avhenger dog av kjøkkenfasilitetene på arbeidsplassen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2016 den 1.35, TheAngryArab skrev:

Hvis dere ikke har noen ordentlige svar å komme med, så la heller vær.

Bare lurer. Jeg takler for eksempel ikke brokkoli, så istedet for å finne alskens krydder og syre og whatnot for å fjerne smaken av brokkoli for å kunne få det i meg - Så spiser jeg heller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser veldig mye sunt hver dag. Tunfisken er KUN for å opprettholde protein inntaket som jeg trenger i løpet av en hel dag.. To boks tunfisk (ca 60 gram protein) er lettere å ete enn mye annet for å nå det nivået. Bare så jeg skal slippe å ete så sinnsykt mye når jeg kommer hjem.. Pr nå har jeg brukt å svelge det med vann.. Har funka bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TheAngryArab skrev:

Jeg spiser veldig mye sunt hver dag. Tunfisken er KUN for å opprettholde protein inntaket som jeg trenger i løpet av en hel dag.. To boks tunfisk (ca 60 gram protein) er lettere å ete enn mye annet for å nå det nivået. Bare så jeg skal slippe å ete så sinnsykt mye når jeg kommer hjem.. Pr nå har jeg brukt å svelge det med vann.. Har funka bra.

Ser poenget ditt. Dog litt usikker på hvor bra det er å spise såpass mye tunfisk hver dag, mtp kvikksølv-innhold, men der skal jeg ikke uttale meg bastant ettersom jeg ikke liker tunfisk og ikke har studert dette emnet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, TheAngryArab skrev:

Jeg spiser veldig mye sunt hver dag. Tunfisken er KUN for å opprettholde protein inntaket som jeg trenger i løpet av en hel dag.. To boks tunfisk (ca 60 gram protein) er lettere å ete enn mye annet for å nå det nivået. Bare så jeg skal slippe å ete så sinnsykt mye når jeg kommer hjem.. Pr nå har jeg brukt å svelge det med vann.. Har funka bra.

Hva vet du om hvor mye proteiner du trenger? Det som er dokumentert er at ingenting over 1,8g proteiner per kilo fettfri kroppsmasse vil gi noe avkastning når det kommer til muskelvekst. Hvorfor trenger du da 60g proteiner fra tunfisk hver dag?

La oss si du er en stor kar på 100kg med 25% kroppsfett, da kan vi si at du har 75kg med ren muskelmasse. Da trenger du  maksimalt 135g proteiner i løpet av en dag. Trenger du da virkelig 60g proteiner fra tunfisken som smaker shit? Hva med en 400g med kjøttdeig istedet som gir 80g proteiner og koster kanskje 30 kr på Rema. 
 

1455716077203.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...