Gå til innhold

framgang-TIPS!!


Lord00

Anbefalte innlegg

Hallo!

Kunne trengt noen råd/tips. Jeg synes nesten det er litt rart at jeg ikke har sett noen stor utvikling når det kommer til kroppen min de siste 6 månedene. Ja jeg har jo blitt sterkere, men sånn utseende messig har jeg ikke lagt merke til mye. Regner jo med at burde ha blitt mer markert og kanskje mistet litt fett selv om jeg har spist litt mer kalorier enn jeg forbrenner. Kan det ha noe med HVA jeg spiser og ikke HVOR MYE? Blir litt frustrert siden jeg ser mange legger ut sine forandringer på nette og de forandringene er ganske bra for å være 6 måneder i mellom progresjonsbilder.

Så mitt spørsmål er: Hvordan kan jeg bygge muskler og bli sterkere, men samtidig miste fett og bli mer markert over tid? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som alltid jævlig vanskelig å svare på sånt over internett...

Alder / Vekt / Antatt fettprosent / Og ikke minst treningsgrunnlag ? 

Har vekt gått opp ? 

- Du har neppe forbrent fett i kalorioverskudd, men er du helt fersk og overskuddet ikke har vært så alt for stort bør du kunne ha lagt på deg noe muskelmasse (Mere enn du har lagt på deg fett) som igjen bør gi et bilde av mindre fett, selv om det skal MYE ren muskelmasse til for at fettprosent går betydelig ned..

- At du har økt i styrke er en klar indikator på at du har økt i muskelmasse. Faktisk den beste indikatoren av dem alle i mitt hode.

- Generelt sett blir man ikke så mye mer markert mens man "Bulker"  Som regel har man mere mat (Hvorav mer karbo) og vann i systemet til enhver tid, noe som all den tid gir en illusjon av at man er tjukkere enn man er. Til gjengjeld blir man som regel også mere markert når man deffer. Eks. er om en person på 95 kg og 10% fett går opp til 105, for så å deffe seg ned på 97 kg og 9% fett. Han vil også høyst sannsynlig kunne si på 105 kg og en høyere fettprosent at "Shit jeg er ikke blitt mere markert" - Men end of the day har bulken og deffen vært vellykket. 

Så lenge du har en fornuftig fordeling av makroer og en fornuftig kalorimengde utifra dine mål er det faktisk ikke så viktig HVA du spiser, innenfor rimelighetens grenser. Du har de som sverger til kylling, brun ris og brokkoli 10 ganger om dagen, undertegnede spiser aldri brokkoli og brun ris og sjeldent kylling - Det er ingenting magisk med disse tingene (Bare et eksempel på bro-mat) og du får ikke dårligere resultater av å spise feks. grovt brød og tunfisk, eller svinekjøtt og potet (OSV OSV) så lenge makrofordelingen er innenfor. 

Når alt kommer til alt kommer det an på dine mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...