Gå til innhold

100% stilling nattevakt


Sandra90

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:) 

 

håper virkelig det er noen her som jobber som nattevakt og kan hjelpe meg litt.

Jeg har begynt og jobbe som nattevakt, og jeg merker att i de periodene jeg jobber mest, så får jeg ikke trent. Ofte pga dårlig tid, eller,- dårlig form ..:o 

 

jeg starter nattevaktene 20 og går av 08. Prøver ofte å legge meg litt før 09, for da begynner jeg og føle meg uggen. Jeg klarer i alle fall ikke å motivere meg til å kjøre 10min deretter trene og så tilbake:wacko: 

rent kostholdsmessig går det fint, forskyver bare måltidene mine:) (spiser ett vist antall kalorier daglig,- avhengig om jeg har trent eller ikke)

 

Jeg tenker att jeg må begynne å få til en gåtur i dagslys mellom vaktene mine. 'En det har jo da mer med og gjøre att det er anbefalt å få en viss mengde dagslys. (PS: vil solarium være til noe hjelp her?)

 

men det er ang treningen jeg lurer mest!  Trener helst styrke 2-4 ganger i uka + 1-2 kardioøkter :)

 

så noen andre styrketrenende nattevakter her?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Sandra90 skrev:

Hei alle sammen:) 

 

håper virkelig det er noen her som jobber som nattevakt og kan hjelpe meg litt.

Jeg har begynt og jobbe som nattevakt, og jeg merker att i de periodene jeg jobber mest, så får jeg ikke trent. Ofte pga dårlig tid, eller,- dårlig form ..:o 

 

jeg starter nattevaktene 20 og går av 08. Prøver ofte å legge meg litt før 09, for da begynner jeg og føle meg uggen. Jeg klarer i alle fall ikke å motivere meg til å kjøre 10min deretter trene og så tilbake:wacko: 

rent kostholdsmessig går det fint, forskyver bare måltidene mine:) (spiser ett vist antall kalorier daglig,- avhengig om jeg har trent eller ikke)

 

Jeg tenker att jeg må begynne å få til en gåtur i dagslys mellom vaktene mine. 'En det har jo da mer med og gjøre att det er anbefalt å få en viss mengde dagslys. (PS: vil solarium være til noe hjelp her?)

 

men det er ang treningen jeg lurer mest!  Trener helst styrke 2-4 ganger i uka + 1-2 kardioøkter :)

 

så noen andre styrketrenende nattevakter her?:)

Hva spør du egentlig om her ? 

Hva nattarbeid og trening angår er det viktig å finne sin rutine, personlig ville jeg aldri trent etter nattevakt og før søvn, kun i nødstilfeller isåfall. 

Jeg jobbet en del på natt den tiden jeg jobbet i ambulansetjenesten, og hadde på ingen måte dårligere fremgang med det kontra når man kun jobbet dag i perioder - Det er godt mulig at noen bro`s på internett sier at "dersom man skal ha bygge muskler eller brenne fett så må man sove fra 20:00 til 06:00 hver eneste natt for det har de lest på internett eller hørt fra en som tar 150 i benken" - men dette er altså bullshit. 

Så lenge du finner en rutine hvor du får i deg nok mat og får sovet nok slik at du har energi til å prestere på trening og gjennom resten av kvelden/natten er du good.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...