Gå til innhold

Ditt beste tips for mat etter trening som TAR VEKK ALL SULT


pmfit

Anbefalte innlegg

Jeg er sulten nok til å spise en hel bondegård (første jeg kom på) etter trening. I dag f.eks, spiste jeg en kald pølse med masse ketchup på (vet, æsj, men hadde ikke tid til å vente på å tilberede den) en vanilje proteinshake fra Tech nutrition, ett rugsprø knekkebrød uten noenting på, 2 kopper te søtet med natreen, og no har jeg nettopp hivd nedpå en skål med havregrøt med kanel søtet med natreen og litt margarin. På tide å legge seg no før jeg løper ut på kjøkkenet igjen. Men før det så lurer jeg på, hva er ditt beste tips mot denne sinnsyke sulten som kommer etter trening? Jeg prøver å bygge litt muskler da (forresten blir man først litt lubben da før det gjøres om til muskler etterhvert?) Jeg er tynn, men ønsker å bygge LITT muskler, så jeg ser toned ut. 

Anyway, trenger å vite hva som virkelig setter stopper, VIRKELIG setter stopper for sulten etter trening, ikke "demper", men stopper, uten at jeg bir tjukk som en julegris, eller legger på meg mer enn hva jeg trenger for å bygge piiittelitt muskler.

Er forresten jente 1.77 høy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, pmfit skrev:

Jeg er sulten nok til å spise en hel bondegård (første jeg kom på) etter trening. I dag f.eks, spiste jeg en kald pølse med masse ketchup på (vet, æsj, men hadde ikke tid til å vente på å tilberede den) en vanilje proteinshake fra Tech nutrition, ett rugsprø knekkebrød uten noenting på, 2 kopper te søtet med natreen, og no har jeg nettopp hivd nedpå en skål med havregrøt med kanel søtet med natreen og litt margarin. På tide å legge seg no før jeg løper ut på kjøkkenet igjen. Men før det så lurer jeg på, hva er ditt beste tips mot denne sinnsyke sulten som kommer etter trening? Jeg prøver å bygge litt muskler da (forresten blir man først litt lubben da før det gjøres om til muskler etterhvert?) Jeg er tynn, men ønsker å bygge LITT muskler, så jeg ser toned ut. 

Anyway, trenger å vite hva som virkelig setter stopper, VIRKELIG setter stopper for sulten etter trening, ikke "demper", men stopper, uten at jeg bir tjukk som en julegris, eller legger på meg mer enn hva jeg trenger for å bygge piiittelitt muskler.

Er forresten jente 1.77 høy

Ikke vet jeg om du teller kalorier eller ei, men hva med å time matinntaket på den måten at du faktisk har en god del til overs til etter du har trent ? 

Hva du spiser når spiller nemlig ingen rolle. Les om periodisk faste, det bør sette ting litt i perspektiv. 

Nei, det er ikke slik at noe som helst "Blir til muskler etterhvert" - Muskler er muskler. Fett er fett. Du kan derimot forbrenne fett mens du holder på mesteparten av muskelmassen - Da blir man mer definert, derav den gamle tåpelige myten "Å gjøre om fett til muskler" 

Tenk deg en skål med havregryn med masse syltetøy oppå, du fjerner syltetøyet, havregrynen kommer til syne - Har du gjort om syltetøy til havregryn ? 

Hvilken type mat som metter er egentlig ganske individuelt. Hvis du skal bygge -litt- muskler forutsetter det likevel et kalorioverskudd, og det skal være ganske realistisk å med det finne et opplegg som gjør at du slipper å være sulten etter trening. 

Med forbehold om at det kan være andre bakenforliggende faktorer her: Som at du for eksempel ikke har helt kontroll på matinntaket ditt, og spiser for lite gjennom dagen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er måltidstips du er ute etter, så spiser jeg havregryn med proteinpulver umiddelbart etter trening (trener på morgenen). Deretter, 1,5-2 timer senere, så spiser jeg omelett på to egg med et LASS med grønnsaker. Minst 1 hel brokkoli pluss det jeg ellers måtte ha for hånden. Da er jeg mett ganske lenge. Jeg blir sulten som en ulv etter trening, men må passe kaloriene, og jeg er vant med å spise STOR prosjoner. Ingen spurvemåltid her i gården. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...