Gå til innhold

Trenng etter kortisonsprøyte


oslomann

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk i går en kortisonsprøyte i skulderen, personen som satt den sa at jeg ikke skulle trene på en liten stund. Men hva er egentlig en liten stund? Noen her inne som har tatt kortisonsprøyte i skulderen og vet hvor lang tid det tok før man kunne trene igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Gøran Hårtveit - Online PT skrev:

Var "personen" en lege? Du bør spørre personen som satt sprøyten om når tid du kan trene, det er de som kjenner til helsesituasjonen din.

Nei, ikke lege. Fysio.  Var liksom det jeg fikk beskjed om, ikke trene på en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gøran Hårtveit - Online PT skrev:

Hvorfor fikk du kortisonsprøyte?

Fikk på grunn av at det er en betennelse i en slimpose, så fikk rett i slimposen. Også en masse kalk i skulderen. Han reiste på ferie så får ikke tak i han heller. Derfor håpet jeg at noen her inne kanskje har tatt kortisonsprøyte og vet hvor lang hvile man skal ha etter denne før man kan begynne  trene igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok trene ganske fort dersom du føler deg generelt fin i form, bare vær litt forsiktig med trening som involverer skuldrene, og ikke gjør noe som fremprovoserer smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Gøran Hårtveit - Online PT skrev:

Du kan nok trene ganske fort dersom du føler deg generelt fin i form, bare vær litt forsiktig med trening som involverer skuldrene, og ikke gjør noe som fremprovoserer smerte.

Har slitet en stund med det. Og øvelser som har gjort vondt er egentlig ofte pressøvelser og dagene jeg kjørte bryst.

Har ikke brukt armen nå, men den pulserende smerten er borte så det virker som det har hjulpet med sprøyta.

Mange av brystøvelsen får jo skulderen kjørt seg litt, noen tips til brystøvelser som ikke skulderen blir så mye involvert i?

Har lyst til å trene igjen så fort som mulig, føler at jeg mister alt som er bygget opp, men er også redd for at skaden plutselig skal komme tilbake eller bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...