Gå til innhold

Respekt for steroide-bruk?


MarcS

Anbefalte innlegg

Det at jeg har blitt flink til å trene gjør at jeg blir mer og mer interessert i treningsblogger, videoer, og lignende. Stadig dukker det opp "body transformation" videoer der man ser før og etter, og en god del av dem (langt ifra alle) har kjørt steroider. Og mange hater i kommentarfeltet. Men så ser man en gruppe som går de som bruker dette i forsvar.

"Han har fremdeles jobbet for det" og "musklene kommer ikke gratis". Det er riktig det, men steroide-misbrukerne slipper kanskje den kjipeste delen av trening, nemlig at man må jobbe hardt og lenge for resultatene. misforstå meg rett, har du trent som et dyr og kjørt steroider så kommer ikke musklene over natten, men faktumet er at majoriteten av de som slutter med treningen gjør det fordi de ikke får "instant gratification". Så når du "jukser" deg fram til raske resultater så viser du faktisk veik vilje. Jeg skjønner ikke at folk vil at vi skal respektere det. 

Jeg er kanskje litt døv som bryr meg, men steroider har ødelagt så jævlig mange mennesker, og da snakker jeg ikke om bare de som faktisk driver med det. kropps-image til menn er minst like skakk-kjørt som kvinners, og når steroide-fylte menn viser seg fram på body transformation videoer der de går opp 15 kg muskler, har ensifret fettprosent og ser ut som greske guder på 1 år, så er det klart man frister unge gutter og menn til å begynne med den møkka de også. 

Så konklusjonen er, nei! jeg respekterer ikke "gainsa" dine om du har kjørt steroider. Du har jobbet for de, men ikke på langt nær så mye som de som får flotte kropper naturlig. Du har nemlig sneket deg unna kanskje den hardeste delen av å bygge kropp, nemlig "the slow hard way".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst må man jo spørre: Hva er det ved disse før/etter-bildene/videoene som gjør at du kan konkludere med at det er blitt brukt steroider ? Jeg ønsker å vite hvilke kriterier du legger til grunne for at akkurat du bastant skal kunne si at en person har inntatt hormoner. 

Hvis det er "Ingen har sånne traps og lats dopingfritt"-bro-argumentasjon så bør du vurdere en litt annen retorikk. 

Nå er jo "Steroider" et veldig omfattende og relativt begrep. Det finnes et tresifret antall preparater med ulik virkninger/bivirkninger. Det er først og fremst ikke slik du fremlegger det: At det er bare å kjøre på med en kur eller to og bli størst/råest/best på gymmet. 

Joda, den som inntar hormoner vil ha en udiskutabel fordel i forhold til de som trener reint, spesielt synlig vil denne fordelen være når man setter denne personen opp mot andre personer på samme nivå / grunnlag. 

Men realiteten er også slik at majoriteten av bolere IKKE har noe spesielt imponerende fysikk eller styrke. Majoriteten av bolere entrer aldri en scene. Jeg synes det er stas å løfte mer i benk/bøy/mark enn de fleste bolerne på gymmet jeg trener på, jeg synes også det er stas når misunnelige bro`s og andre kunnskapsløse mennesker sprer rykter om at jeg bruker hormoner, blant annet basert på ovennevnte idiot-bro-retorikk om "For store traps og lats" 

Det som derimot ikke er noe stas, er at når man har trent uten å ha brukt steroider hele sitt liv, så skal man likevel få bole-stempel, fordi misunnelige bro`s synser og mener ting basert på utseendet ditt (Fasitsvaret for hvordan en ser at en person boler er som regel: Alle og enhver som er minimum 5kg tyngre enn deg selv samt har minimum 5% lavere kroppsfett)

Majoriteten av bolere er også kunnskapsløse klovner som tar ett steg frem og to tilbake (Ender opp som mindre og svakere enn de var før de tok kur nummer èn fordi de ikke har satt seg inn i mekanismene bak hvordan syntetiske hormoner fungerer, og ikke minst hvordan ting fungerer når man kutter ut bruket) 

De største av de største boler, ja, det er ingen hemmelighet det, men de fleste av disse har også langt mer kunnskap rundt hva de driver med. Det er en grunn til at det som regel ikke er norgesmesteren i kroppsbygging som "KLIKKET I STEROIDERUS OG BANKET HELE TAXIKØA" - Og så lenge andre ikke blir plaget av hva andre putter i seg, så anser jeg det vitterlig ikke som min business heller. 

Poenget er at for å bli VIRKELIG stor for en som bruker steroider, for å få en skikkelig wooooow-fysikk, så holder det ikke å bole litt, trene hardt og spise godt. Da må man virkelig kjempe hardt, og besitte den kunnskapen som kreves (Det er her de aller fleste feiler) og man må gi avkall på en hel del ting, som festing, drikking, og alskens aktiviteter som kommer på kollisjonskurs med den livsstilen det krever for å få en fysikk som faktisk skiller seg ut for alvor.  

Slike før/etter-kampanjer preges ofte av menn/kvinner med en lav fettprosent, og et ellers lean men relativt muskuløst utseende, type athletic-fitness/mens/womans physique. Altså ikke en fysikk det er noe automatikk i det hele tatt at man må bruke hormoner for å oppnå. 

Det er helt åpenbart at du vet veldig lite om steroider. Det er klart at når tullinger som skal bli store fordi de skal bli tøffe ute på byen når de har drukket seg full (Og inntatt andre ting) - Samt dra damer på Huk til sommeren, får i seg hormoner de hverken har treningsgrunnlag eller kompetanse til å bruke, så får du oppskriften på en kokkosboler som før eller siden blir del av ymse kriminalstatistikk, og/eller ender opp som antidoping norge sin nye goldenboy. 

Men studerer man reell statistikk over hvilke rusmidler som er verst, utgjør størst samfunnsproblem, så kommer hormoner ganske langt ned på lista, ikke dermed sagt at jeg RESPEKTERER noe som helst som du sier, men jeg liker å forholde meg til fakta. Alkohol, som du kan kjøpe legalt på rema1000 i en alder av 18 er for eksempel mye verre enn steroider når det kommer til å ødelegge mennesker, og ikke minst menneskene rundt den som inntar/drikker. 

Det er for eksempel også langt mere helseskadelig å spise seg smellfeit og forfalle, men ingen snakker om disse på samme måte som du gjør her. Sosial aksept min venn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.11.2016 at 23.09, NoBro skrev:

Det er for eksempel også langt mere helseskadelig å spise seg smellfeit og forfalle, men ingen snakker om disse på samme måte som du gjør her. Sosial aksept min venn. 

 

Klart det, men (takk og pris) blir ikke smellfeite folk fortalt at de gjør en fenomenal jobb som spiser så mye.

Jeg har kanskje ikke mye peiling på bol, men har peiling på trening og treningsmiljøer der bol florerer. Når "Mr. Olympia" entrer gymmet så vet alle hva han har puttet i seg, og gir f, men når en eller annen jyppling på youtube legger ut en "transformation video" og det er klart han ikke har rent mel i posen så fucker det helt klart opp huet på Ola Nordmann på 17 som nå har bestemt seg å se bra ut for Kari på stranden. 

Nei, jeg er ikke tufsen som skriker: STEROIDER!!! DOP!!! På hver transformation video på youtube, men det er klart man kan se at en del av disse gutta ikke bare har spist vitaminer og god mat ved siden av treningen sin. Ønsker du eksempler så kan jeg fint linke deg videoer, men jeg antar du også vet at slike videoer eksisterer. 

Det er klart å poppe veksthormoner og annet moro også går under kategorien jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er der ikke sånn at alt av hormoner er så farlig heller. Det er stort sett misbruk som er farlig, men det gjelder alt. 

Du kan si at steroider har ødelagt mange liv, men nå er vel alkohol verre en alt annet. Tror steroider havner langt ned på lista over farlige stoffer. Og i de fleste tilfellene det går gærnt med steroider så har det vel vært underliggende problemer fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er naturlig, hold deg ren, og ikke bry deg om hva 100 andre idioter gjør med kroppen sin, til syvende og sist så er det ikke du som ender med konsekvensene.

Og det med at folk som legger transformasjon vidoer (at de er dopet) påvirker unge er ikke god nok argument. Det samme argumentet kan du bruke om alt annet (filmer, instagram, fb osv), og hvis du er dum nok til å bli på virket av en video på internett ja da fortjener du å få konsekvensene som kommer.  


Folk må få lov å gjøre hva de vil så samt det ikke skader andre, eneste problemet jeg har med folk som bruker er hvis de skulle stilt eller vært med konkurranse hvor doping er forbudt, da tar man gleden fra de som faktisk stiller rent. Igjen så vet vi alle at "natural" i fitness verden er bullshit, det handler kun om hvem som har mest kunnskap om ulike type AAS for å jukse seg på diverse "doping kontroller". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Tren (som i trenbolone)

2.kjøp likes og followers

3.selg kostholdsoppsett og treningsprogram via instagram og andre sosiale medier ("skreddersydd")

4.profit??

 

Det er sånn jeg føler fitness verden har blitt i dag, men nå er ikke jeg så "into it" så no hate pls. Bare en generell oppfatning.

Forøvrig er jeg enige med resten over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk må gjerne dope seg for min del, men det blir jo litt stakkarslig når man presenterer resultatene som om man har trent naturlig (hvis man har dopet seg). Men det må kanskje til for å selge kostholdsoppsett og treningsprogram? Så er jo de som kjøper også stakkarslige, som tror de får de samme resultater uten "kosttilskuddet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, MarcS skrev:

Klart det, men (takk og pris) blir ikke smellfeite folk fortalt at de gjør en fenomenal jobb som spiser så mye.

Jeg har kanskje ikke mye peiling på bol, men har peiling på trening og treningsmiljøer der bol florerer. Når "Mr. Olympia" entrer gymmet så vet alle hva han har puttet i seg, og gir f, men når en eller annen jyppling på youtube legger ut en "transformation video" og det er klart han ikke har rent mel i posen så fucker det helt klart opp huet på Ola Nordmann på 17 som nå har bestemt seg å se bra ut for Kari på stranden. 

Nei, jeg er ikke tufsen som skriker: STEROIDER!!! DOP!!! På hver transformation video på youtube, men det er klart man kan se at en del av disse gutta ikke bare har spist vitaminer og god mat ved siden av treningen sin. Ønsker du eksempler så kan jeg fint linke deg videoer, men jeg antar du også vet at slike videoer eksisterer. 

Det er klart å poppe veksthormoner og annet moro også går under kategorien jeg snakker om.

Poenget er at den gjennomsnittlige boler ikke har en fysikk som akkurat er umulig å oppnå naturlig i dette liv, og det i relativt ung alder og tidlig i sin treningskarriere.

Til det har den gjennomsnittlige boler nemlig alt for lite kunnskap om både hormoner, trening og kosthold. 

Det florerer av unge kokkosbolere med caps og gorillawear på gymmet mtit (No offence til hverken capsbrukere eller gorillawearbrukere) - Jeg er større, har mindre fett, og er sterkere enn hele gjengen, i likhet med flere andre som trener reint på samme gym. 

Spørsmålet er da: Hvilke kriterier legger du til for å si at en person har brukt steroider ? Utseende/styrke ? Utseende/styrke er nemlig en veldig svak ting å gå utifra når man ser på det generelt latterlig lave nivået på den gjennomsnittlige steroidebruker i det norske samfunnet. 

Det er sikkert slik at mange der ute på nettet ikke har rent mel i posen, men at en person har lyktes i å transformere sin egen kropp fra dårlig til veldig bra BEHØVER ikke bety at han har brukt steroider/veksthormoner ol. De fleste av videoene du prater om som jeg har sett proklamerer stort sett en mer typisk lean "Beach-fysikk" - mer likt deltakere i athletic fitness / mens physique, mao. ikke ensbetydende med steroidebruk i det hele tatt. 

Det er selvsagt godt mulig at noen har brukt steroider også uten at de er spesielt store - Men poenget er uansett at man må ha noe mer enn bare vedkomnes utseende å legge til grunne for en slik påstand. Hvis ikke blir en bare fremstående som teit selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...