Gå til innhold

Proteinbar e.l. som ikke smaker "sunt"?


Linen

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er rett sted å spørre, men prøver likevel! O:) 

Jeg trener 2-3 ganger i uken, og jeg vil naturligvis ha størst progresjon som mulig. Jeg sliter med å spise "proteinrik" mat (og ikke kan jeg telle proteiner/kalorier heller pga tidligere spiseforstyrrelse), for jeg liker ikke kjøtt såå godt og jeg hater smaken av egg(egg kan være en ingridiens men ikke en smak). Jeg trenger derfor noe enkelt som er spekket med proteiner, men som likevel ikke smaker "sunt" (for da ødelegger jeg matglede og føler at jeg _må_ spise det, ikke fordi jeg _vil_). Gjerne i form av bar! Jeg har ikke proteinpulver, men kan skaffe det. Protein  > Kalorier, men ønsker heller ikke 1000 kcal per "måltid" heller.

EDIT: jeg ønsker altså oppskrifter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker du fisk ? 

Meieriprodukter ? 

Mye protein å finne der :-) Barer o.l. bør være TILSKUDD og ikke spises som hovedmåltid/erstatte mat. Om du Googler litt vil du finne proteinrike oppskrifter på alt fra rundstykker til vafler og kake. 

Du kan lett øke proteininnhold på havregrøt ved å blande inn proteinpulver eller cottage cheese. Og av banan og egg kan du lage gode pannekaker . Egg trenger ikke smake egg om du bruker dem i en oppskrift . 

Det finnes en haug barer. Av ymse kvalitet. Nå finnes også Snickers og Mars sjokolader med proteiner i. Ellers er Questbarer av ganske god kvalitet mtp innhold. De fleste barer innhold en del sukker og kunstige stoffer du ikke ville fått i deg gjennom "ordentlig " mat. 

Kort oppsummert: baser kostholdet på skikkelig mat og bruk barer o.l som supplement for å øke inntaket, eller som sunnere snacks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.11.2016 at 9:19 PM, 02-snapper said:

Liker du fisk ? 

Meieriprodukter ? 

Mye protein å finne der :-) Barer o.l. bør være TILSKUDD og ikke spises som hovedmåltid/erstatte mat. Om du Googler litt vil du finne proteinrike oppskrifter på alt fra rundstykker til vafler og kake. 

Du kan lett øke proteininnhold på havregrøt ved å blande inn proteinpulver eller cottage cheese. Og av banan og egg kan du lage gode pannekaker . Egg trenger ikke smake egg om du bruker dem i en oppskrift . 

Det finnes en haug barer. Av ymse kvalitet. Nå finnes også Snickers og Mars sjokolader med proteiner i. Ellers er Questbarer av ganske god kvalitet mtp innhold. De fleste barer innhold en del sukker og kunstige stoffer du ikke ville fått i deg gjennom "ordentlig " mat. 

Kort oppsummert: baser kostholdet på skikkelig mat og bruk barer o.l som supplement for å øke inntaket, eller som sunnere snacks 

Jeg er klar over at det skal være tilskudd, og det er nettopp det jeg er ute etter. Jeg ønsker ikke å spise "fake" vafler o.l., fordi da blir jeg stresset. Jeg tror du misforstod posten min litt. Jeg ønsker altså oppskrift på et tilskudd som er proteinrikt, men som ikke smaker "sunt" så jeg ikke blir stresset av at jeg føler at jeg "må" spise det. For jeg blir stresset om jeg må f.eks blande inn proteinpulver i havregrøt, fordi jeg egentlig ikke har lyst på proteinpulver i grøten min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg missforstår og, men jeg syntes disse hjemmelagde protein barene smaker supert! 

Det tar bokstavelig talt 5 min å lage opp en hel haug av dem og krever svært få ingredienser.

 

Om du er ute etter noe ferdig noe og ønsker noe som ikke smaker så sunt ala quest bars osv vil jeg ha sett på sukkerinnholdet. De barene med mye sukker vil smake mye nærmere en sjokolade. De har nylig startet å selge snickers proteinbarer og mars proteinbarer på x-life også om det er noe som kan friste. Det blir jo ikke det sunneste, men det blir vanskelig å få tak i man ikke vil ha den type smak :) 

eks: http://www.x-life.no/products/snickers-protein-bar-18-x-57-gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11/2/2016 at 19.21, Linen skrev:

Vet ikke helt om dette er rett sted å spørre, men prøver likevel! O:) 

Jeg trener 2-3 ganger i uken, og jeg vil naturligvis ha størst progresjon som mulig. Jeg sliter med å spise "proteinrik" mat (og ikke kan jeg telle proteiner/kalorier heller pga tidligere spiseforstyrrelse), for jeg liker ikke kjøtt såå godt og jeg hater smaken av egg(egg kan være en ingridiens men ikke en smak). Jeg trenger derfor noe enkelt som er spekket med proteiner, men som likevel ikke smaker "sunt" (for da ødelegger jeg matglede og føler at jeg _må_ spise det, ikke fordi jeg _vil_). Gjerne i form av bar! Jeg har ikke proteinpulver, men kan skaffe det. Protein  > Kalorier, men ønsker heller ikke 1000 kcal per "måltid" heller.

EDIT: jeg ønsker altså oppskrifter! 

Personlig kjøpte jeg nettopp 60stk Big Bar fra proteinfabrikken m/ peanøtter og sjokolade, smaker meget bra 30g protein 400kcal pr stk, rett under 20kr per bar når jeg kjøpte 60stk, så var bra pris også. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...