Gå til innhold

Hvilke øvelser kan gjøres med disse utstyrene?


kimtony

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, kimtony skrev:

På hvilken måte? Er vel naturlig å tro at om man trener musklene med mest mulig øvelser, så fører dette til at muskelen blir fortere fit

Det er naturlig å tro det, men sånn er det ikke. Det er ikke så mye som skal til for at muskelen skal vokse seg større. Du vil ikke bryte den ned for mye, da er det sjans for at proteinsyntesen din ikke er stor nok ift proteinnedbrytning og du vil sitte igjen med en mindre muskel. Men kjør på kamerat, gjør som du vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Strølle skrev:

Det er naturlig å tro det, men sånn er det ikke. Det er ikke så mye som skal til for at muskelen skal vokse seg større. Du vil ikke bryte den ned for mye, da er det sjans for at proteinsyntesen din ikke er stor nok ift proteinnedbrytning og du vil sitte igjen med en mindre muskel. Men kjør på kamerat, gjør som du vil. 

Nei, men det visst jeg ikke.

Når du trener bryst, hvor mange øvelser tar du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, kimtony skrev:

Nei, men det visst jeg ikke.

Når du trener bryst, hvor mange øvelser tar du? 

Jeg trener bare bryst en dag i uka og da kjører jeg 3-5 sett med benkpress og ikke noe mer, nå trener jeg veldig lite bryst. Du kan ha god effekt av å bare kjøre benkpress 3 dager i uka, og du trenger ikke så mange flere øvelser enn det, spesielt som nybegynner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Strølle skrev:

Jeg trener bare bryst en dag i uka og da kjører jeg 3-5 sett med benkpress og ikke noe mer, nå trener jeg veldig lite bryst. Du kan ha god effekt av å bare kjøre benkpress 3 dager i uka, og du trenger ikke så mange flere øvelser enn det, spesielt som nybegynner. 

Ok takk! Hva med triceps/biceps da? Hvor mange øvelser der? 2 på hver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, NoBro skrev:

Man må bidra til å holde underholdningen oppe og gå. 

Kompis du sa jeg måtte være på kalorioverskudd. Veide meg isted og vekta visste 88kg. Fortsatt like sikker på overskudd?

Må nok i underskudd si, ihvertfall 5-6kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kimtony skrev:

Kompis du sa jeg måtte være på kalorioverskudd. Veide meg isted og vekta visste 88kg. Fortsatt like sikker på overskudd?

Må nok i underskudd si, ihvertfall 5-6kg.

Hvis jeg hadde hatt fysikken du har så hadde jeg kjørt på med overskudd ja.

Men for all del: Du kan også forbedre fysikken din på underskudd. 

Hva du velger å gjøre bestemmer du jo selv. Det er mange veier til rom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, NoBro skrev:

Hvis jeg hadde hatt fysikken du har så hadde jeg kjørt på med overskudd ja.

Men for all del: Du kan også forbedre fysikken din på underskudd. 

Hva du velger å gjøre bestemmer du jo selv. Det er mange veier til rom. 

Joda ser den. Men 90kg mann, ekke det litt mye a? Om jeg begynner å trene typ 3 ganger i uka, vil vekta bli endel mindre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kimtony skrev:

Joda ser den. Men 90kg mann, ekke det litt mye a? Om jeg begynner å trene typ 3 ganger i uka, vil vekta bli endel mindre?

 

Det kommer jo først og fremst ann på kroppssammensetningen din. Du kan være feitere på 80 kg enn på 90, hvis du på 80 har en fettprosent på 20 og på 90 har en fettprosent på 12. Satt i perspektiv. 

Hvor mye du går ned i vekt kommer helt an på hvor mye du ligger i underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 minutter siden, NoBro skrev:

Det kommer jo først og fremst ann på kroppssammensetningen din. Du kan være feitere på 80 kg enn på 90, hvis du på 80 har en fettprosent på 20 og på 90 har en fettprosent på 12. Satt i perspektiv. 

Hvor mye du går ned i vekt kommer helt an på hvor mye du ligger i underskudd.

Ja jeg er ikke feit ihvertfall. Med vanlig jakke osv ser jeg slank ut. Kan være pga mye fettprosent. Og denne fettprosenten minsker bektraktelig ved hard styrke 3-4 ganger i uka? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, kimtony skrev:

 

Ja jeg er ikke feit ihvertfall. Med vanlig jakke osv ser jeg slank ut. Kan være pga mye fettprosent. Og denne fettprosenten minsker bektraktelig ved hard styrke 3-4 ganger i uka? 

Hvis du er helt grønn på området og ikke har drevet med styrketrening tidligere kan det være at du får en skikkelig boost selv på kaloriunderskudd, hvor du brenner bacon og bygger biff samtidig, men varigheten av dette vil begrense seg, og før eller siden vil du nå et punkt hvor du ikke lenger bygger muskler når du spiser i underskudd. 

Men hvis du får det til, så er det så absolutt ikke dumt å gjøre det slik. 

Men for christ`s sake, få deg kyndig hjelp, til både gjennomføring av øvelser og matplan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NoBro skrev:

Hvis du er helt grønn på området og ikke har drevet med styrketrening tidligere kan det være at du får en skikkelig boost selv på kaloriunderskudd, hvor du brenner bacon og bygger biff samtidig, men varigheten av dette vil begrense seg, og før eller siden vil du nå et punkt hvor du ikke lenger bygger muskler når du spiser i underskudd. 

Men hvis du får det til, så er det så absolutt ikke dumt å gjøre det slik. 

Men for christ`s sake, få deg kyndig hjelp, til både gjennomføring av øvelser og matplan. 

Har tidligere drevet å vært på maks 1500 kcal om dagen. Det var jo bra, gikk ned flere kg. Men var ufattelig kjedelig og ikke minst så var kroppen den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...