Gå til innhold

Hvilke øvelser kan gjøres med disse utstyrene?


kimtony

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Strølle skrev:

Du burde trene ett fullkroppsprogram 3 dager i uka, og ligge i ett lite kaloriunderskudd eller ved vedlikehold, så vil du se forandringer etterhvert. Men ting tar tid, og magen blir ikke borte i kalorioverskudd. 

Som jeg sier. Har ikke mage. Når jeg tar av meg t-skjorta så har jeg en flat mage. Er først når jeg sitter at valkene kommer på magen.

Hvilket program, har du no link?:). Har som sagt bare benkpress og manualer  bare tilgjengelig.

Hvorfor må jeg i underskudd? Ifølge nobro brukeren så må jeg heller opp enn ned i kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint trene hele kroppen på samme dag. Da kan du få tre gjennomganger av kroppen i uka. 

Hvis du har en stang og manualer kan du så å si kjøre alt av øvelser. Det er bare å sjekke øvelsesguider, er den del av de her på siden, eller feks på bodybuilding.com. Så kan du kjøre feks 2-3 øvelser for hver muskelgruppe. 2-3 sett og 4-15 reps på hver øvelse. 

Hvis du hovedsakelig vil øke muskelmasse så ville jeg lagt meg i kalorioverskudd, vil du ned i fettprosent ville jeg lagt meg litt i underskudd. Jeg forsto det sånn at du vill vekk med magan, men den er tydeligvis ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Strølle skrev:

Du kan fint trene hele kroppen på samme dag. Da kan du få tre gjennomganger av kroppen i uka. 

Hvis du har en stang og manualer kan du så å si kjøre alt av øvelser. Det er bare å sjekke øvelsesguider, er den del av de her på siden, eller feks på bodybuilding.com. Så kan du kjøre feks 2-3 øvelser for hver muskelgruppe. 2-3 sett og 4-15 reps på hver øvelse. 

Hvis du hovedsakelig vil øke muskelmasse så ville jeg lagt meg i kalorioverskudd, vil du ned i fettprosent ville jeg lagt meg litt i underskudd. Jeg forsto det sånn at du vill vekk med magan, men den er tydeligvis ikke noe problem.

Takk for et meget bra svar!

Ja vil ha vekk valkene, som du ser på bildet her: 

Men ved å trene overkroppen, vil ikke dette føre til at bla annet disse valkene vil bli strammet? feks når jeg trener bryst, så har vel dette en påvirkning på magen og?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, kimtony skrev:

Takk for et meget bra svar!

Ja vil ha vekk valkene, som du ser på bildet her: 

Men ved å trene overkroppen, vil ikke dette føre til at bla annet disse valkene vil bli strammet? feks når jeg trener bryst, så har vel dette en påvirkning på magen og?

IMG_4533.JPG

Etterhvert som du får mer muskler på overkroppen, vil du endre kroppssammensetning, det betyr forholdet mellom muskler og fett. Men å kjøre benkpress vil ikke få valkene vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Strølle skrev:

Etterhvert som du får mer muskler på overkroppen, vil du endre kroppssammensetning, det betyr forholdet mellom muskler og fett. Men å kjøre benkpress vil ikke få valkene vekk. 

Hvilke øvelse(r) anbefaler du istedenfor for å få valkene vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, kimtony said:

Hvilke øvelse(r) anbefaler du istedenfor for å få valkene vekk?

Sittøps såklart <3

Nei. Jeg tror du har fått ganske klare svar over her om hva du bør og ikke bør gjøre. Det finnes ikke én øvelse som mirakuløst fjerner fett på magen. Fokus bør ligge på å trene hele kroppen, og få god styrke og teknikk (ikke minst!!) i de elementære øvelsene. Du kommer langt med fullkroppsprogram (dvs bein og rygg også) tre ganger i uka. Spis normal mat og sørg for nok protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Veronica:) skrev:

Sittøps såklart <3

Nei. Jeg tror du har fått ganske klare svar over her om hva du bør og ikke bør gjøre. Det finnes ikke én øvelse som mirakuløst fjerner fett på magen. Fokus bør ligge på å trene hele kroppen, og få god styrke og teknikk (ikke minst!!) i de elementære øvelsene. Du kommer langt med fullkroppsprogram (dvs bein og rygg også) tre ganger i uka. Spis normal mat og sørg for nok protein.

Men kan vel ikke trene et fullkroppsprogram på en og samme dag? 

Idag tenker jeg feks å trene bryst, triceps og skuldre. Og markløft.

Bein er jeg ikke megafan av å trene men legger nok en eller to økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, kimtony said:

Men kan vel ikke trene et fullkroppsprogram på en og samme dag? 

Idag tenker jeg feks å trene bryst, triceps og skuldre. Og markløft.

Bein er jeg ikke megafan av å trene men legger nok en eller to økter.

Jo, det er hele poenget med FULLKROPPsprogram. At man trener hele kroppen på samme økt. 

På vei til trening nå, og jeg kjører

Bøy
Mark
Stående roing
Hipthrust
Chins+nedtrekk
Handtelpress
Skulderpress
Sidehev til front
Facepull
Planke supersettet med beinhev

Se, heeeele kroppen, sånn mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Veronica:) skrev:

Jo, det er hele poenget med FULLKROPPsprogram. At man trener hele kroppen på samme økt. 

På vei til trening nå, og jeg kjører

Bøy
Mark
Stående roing
Hipthrust
Chins+nedtrekk
Handtelpress
Skulderpress
Sidehev til front
Facepull
Planke supersettet med beinhev

Se, heeeele kroppen, sånn mer eller mindre.

Ah! Var det ikke sånn at man skulle trene bryst armer en dag og skuldre og bein en annen? Blir det ikke mye belastning for kroppen å trene ALT på en samme dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, kimtony skrev:

Ah! Var det ikke sånn at man skulle trene bryst armer en dag og skuldre og bein en annen? Blir det ikke mye belastning for kroppen å trene ALT på en samme dag?

Nei, nøkkelen her er å ha restitusjon, skal du trene tung fullkropp hver dag så blir kroppen fort utbrent, men hvis du kjører fullkropp annenhver dag(les 48 timer mellom øktene) så er det ikke noe problem. Du kan selvfølgelig trene en to-splitt også, men da må man trene flere dager i uken for å få like mange gjennomganger. Og hvis du er helt ny, så er det lettere å trene 3 dager i uka enn 6. Noe som gir bedre resultater. 

Du må heller ikke trene bein om ikke du har lyst til det. Hvis du bare vil trene overkropp så gjør du det, det er uansett bedre enn å sitte i sofaen å kverne ned pottis. Men, tren ihvertfall rygg i tillegg til bryst, armer og skuldre. Da får du antagonisten også, så unngår du dårlig kroppsholdning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Strølle skrev:

Nei, nøkkelen her er å ha restitusjon, skal du trene tung fullkropp hver dag så blir kroppen fort utbrent, men hvis du kjører fullkropp annenhver dag(les 48 timer mellom øktene) så er det ikke noe problem. Du kan selvfølgelig trene en to-splitt også, men da må man trene flere dager i uken for å få like mange gjennomganger. Og hvis du er helt ny, så er det lettere å trene 3 dager i uka enn 6. Noe som gir bedre resultater. 

Du må heller ikke trene bein om ikke du har lyst til det. Hvis du bare vil trene overkropp så gjør du det, det er uansett bedre enn å sitte i sofaen å kverne ned pottis. Men, tren ihvertfall rygg i tillegg til bryst, armer og skuldre. Da får du antagonisten også, så unngår du dårlig kroppsholdning. 

Aha okei. Skal gjøre det

Men føler 3 ganger i uka blir litt for lite? Tenker egentlig 4-5 ganger i uka. Men skal finne noe. 

Men det fullkroppsporgrammet du snakker om, må jeg finne et på nettet eller kan jeg lage et selv? Altså med bicepscurl, benk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, kimtony skrev:

Aha okei. Skal gjøre det

Men føler 3 ganger i uka blir litt for lite? Tenker egentlig 4-5 ganger i uka. Men skal finne noe. 

Men det fullkroppsporgrammet du snakker om, må jeg finne et på nettet eller kan jeg lage et selv? Altså med bicepscurl, benk osv.

Tre ganger er mer enn nok når man kjører fullkropp. Hvis du ikke er vandt med å trene og skal krutte på 6 dager i uka så er du mest sannsynlig lei etter 2 uker. Hvis du vil trene 4 dager i uka kan du kjøre to-splitt.

Her er ett eksempel på en fullkroppsdag

Goblet squat med hantel, 4x8
Strakmark med hantel, 4x8
Benkpress, 4x6
Flies, 3x10
Hantelroing, 5x8
Sittende skulderpress, 3x6
Bicepscurl, 3x10-12
Skullcrusher, 3x10-12 

Her tok jeg med bein. Du kan også ta vekk bein, og kjøre feks en ekstra ryggøvelse hvis du har mer lyst til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Strølle skrev:

Tre ganger er mer enn nok når man kjører fullkropp. Hvis du ikke er vandt med å trene og skal krutte på 6 dager i uka så er du mest sannsynlig lei etter 2 uker. Hvis du vil trene 4 dager i uka kan du kjøre to-splitt.

Her er ett eksempel på en fullkroppsdag

Goblet squat med hantel, 4x8
Strakmark med hantel, 4x8
Benkpress, 4x6
Flies, 3x10
Hantelroing, 5x8
Sittende skulderpress, 3x6
Bicepscurl, 3x10-12
Skullcrusher, 3x10-12 

Her tok jeg med bein. Du kan også ta vekk bein, og kjøre feks en ekstra ryggøvelse hvis du har mer lyst til det. 

Takk!! Men skal legge til mere brystøvelser bare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...