Gå til innhold

Hvilke øvelser kan gjøres med disse utstyrene?


kimtony

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei hvis du er nybegynner har det ikke så mye å bety når tid du inntar protein, så lenge du spiser nok proteiner totalt sett i løpet av dagen.

Du trenger heller ikke proteinshake i det hele tatt. Spis mat med protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Gøran Hårtveit - Online PT skrev:

Nei hvis du er nybegynner har det ikke så mye å bety når tid du inntar protein, så lenge du spiser nok proteiner totalt sett i løpet av dagen.

Du trenger heller ikke proteinshake i det hele tatt. Spis mat med protein.

Ja ok. Hva med karbs og slikt? I moderate mengder eller skal det ikke ha noe å si sålenge jeg spiser nok proteiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gøran Hårtveit - Online PT skrev:

Kommer an på målet ditt, men ved et fornuftig matvalg så trenger du ikke overtenke dette. Se nybegynnerguiden, der står en del om matvalg.

Oki!

Men angående restitusjon osv. Tenker f.eks egentlig å kjøre bryst/triceps/biceps, litt skuldre øvelser. 45 min ca. Burde jeg ta fri annenhver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Gøran Hårtveit - Online PT skrev:

Tren hele kroppen. Det er et spørsmål som er umulig å svare da det er mange faktorer som påvirker det. Les i nybegynnerguiden.

Selv med manualer osv? Ikke så sjukt keen på å trene bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, kimtony said:

Oki!

Men angående restitusjon osv. Tenker f.eks egentlig å kjøre bryst/triceps/biceps, litt skuldre øvelser. 45 min ca. Burde jeg ta fri annenhver dag?

Dette treningsprogrammet tror jeg heter "ringeren i notre dame" .

Veldig populært, men du får litt rar holdning av det etterhvert.

Ville prøvd å dytte inn litt pull ups, ro øvelser og rear delts også.

 

Tren gjerne core også: alle disse

http://www.trening.no/styrke/tre-mageovelser-du-bor-bruke/

 

Du burde trene litt ben også!

I starten vil du ikke klare å trene hver dag fordi du blir veldig støl.

Etterhvert kan du trene hver dag, men ikke til evig tid.

Du kjenner selv på kroppen når du begynner å løfte så tungt at du trenger hviledager igjen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Akse skrev:

Dette treningsprogrammet tror jeg heter "ringeren i notre dame" .

Veldig populært, men du får litt rar holdning av det etterhvert.

Ville prøvd å dytte inn litt pull ups, ro øvelser og rear delts også.

 

Tren gjerne core også: alle disse

http://www.trening.no/styrke/tre-mageovelser-du-bor-bruke/

 

Du burde trene litt ben også!

I starten vil du ikke klare å trene hver dag fordi du blir veldig støl.

Etterhvert kan du trene hver dag, men ikke til evig tid.

Du kjenner selv på kroppen når du begynner å løfte så tungt at du trenger hviledager igjen

 

 

Ok tusen takk!!

Men pull ups må man vel ha en slik stang til? Ikke mulighet til her hjemme:). Greia er at når jeg sitter så har jeg for mye valker som syns, og nei jeg er ikke fet. Heller skinnyfat. Hva er ditt tips for å få en litt strammere overkropp? Har som sagt 100++kg manualer og benk tilgjengelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AndyBet skrev:

Husk at alt du lurer på er et tastetrykk unna. Er ikke verre enn å søke opp et program eller øvelser for de ulike muskelgruppene.

Har søkt opp på YouTube. Men er litt usikker på om jeg trenger å gjøre alle 20 dumbell øvelsene feks. Målet mitt er som sagt å få vekk valkene og den løse brystkassa mi. Her er bilde tatt for noen uker tilbake: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kimtony skrev:

Har søkt opp på YouTube. Men er litt usikker på om jeg trenger å gjøre alle 20 dumbell øvelsene feks. Målet mitt er som sagt å få vekk valkene og den løse brystkassa mi. Her er bilde tatt for noen uker tilbake: 

IMG_3223.PNG

Du påstår at du har "Greie lår fra før" 

Du skal ha kreds for å poste det bildet der av deg selv, du skal også ha kreds for å ønske å forbedre egen fysikk og helse. 

Men hva er "Greie lår" ? Har du trent masse tung knebøy, beinpress, nordic hamstrings, lårcurl, utspark etc etc. og fått "Greie lår" mens du har latt overkroppen forfalle ? Neppe, for da hadde ikke overkroppen din sett slik ut - Og nettop DET alene bør være motivasjon for deg til å trene bein også. Knebøy, markløft, etc. trener hele kroppen din, kjernemuskulaturen din, og vil dermed gjøre overkroppen din bedre og sterkere også.

Videre vil det å trene beina skikkelig føre til mere testosteron = Mere muskelmasse og styrke overall. Ignorerer du å trene underkroppen vil du også få dårligere utvikling på overkroppen. Fact.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NoBro skrev:

Du påstår at du har "Greie lår fra før" 

Du skal ha kreds for å poste det bildet der av deg selv, du skal også ha kreds for å ønske å forbedre egen fysikk og helse. 

Men hva er "Greie lår" ? Har du trent masse tung knebøy, beinpress, nordic hamstrings, lårcurl, utspark etc etc. og fått "Greie lår" mens du har latt overkroppen forfalle ? Neppe, for da hadde ikke overkroppen din sett slik ut - Og nettop DET alene bør være motivasjon for deg til å trene bein også. Knebøy, markløft, etc. trener hele kroppen din, kjernemuskulaturen din, og vil dermed gjøre overkroppen din bedre og sterkere også.

Videre vil det å trene beina skikkelig føre til mere testosteron = Mere muskelmasse og styrke overall. Ignorerer du å trene underkroppen vil du også få dårligere utvikling på overkroppen. Fact.

Aha! Ok takk

Ok da skal jeg prøve å legge inn markløft og knebøy økt også. Kan vel gjøres sammen med bryst og armer? Greia er at jeg ikke syns noe særlig om sånne svære lår, men sånne Ronaldo lår sier jeg ja til seff:)

Men den overkroppen der. Hva må gjøres der for å få den til å se strammere ut? Og at de valkene ikke syns så sjukt når jeg sitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kimtony skrev:

Aha! Ok takk

Ok da skal jeg prøve å legge inn markløft og knebøy økt også. Kan vel gjøres sammen med bryst og armer? Greia er at jeg ikke syns noe særlig om sånne svære lår, men sånne Ronaldo lår sier jeg ja til seff:)

Men den overkroppen der. Hva må gjøres der for å få den til å se strammere ut? Og at de valkene ikke syns så sjukt når jeg sitter?

Du trenger først og fremst et kvalifisert program. Disse finnes det tusenvis av på nettet. Jeg tror ikke du skal begynne å eksperimentere med egenkomponerte program riktig enda. 

Svaret på det er enkelt: Tung trening av hele kroppen over tid, sammen med et decent kalorioverskudd. 

Det siste du trenger er kaloriunderskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, NoBro skrev:

Du trenger først og fremst et kvalifisert program. Disse finnes det tusenvis av på nettet. Jeg tror ikke du skal begynne å eksperimentere med egenkomponerte program riktig enda. 

Svaret på det er enkelt: Tung trening av hele kroppen over tid, sammen med et decent kalorioverskudd. 

Det siste du trenger er kaloriunderskudd.

Skjønner skjønner:) Takk for bra svar.

Men hvorfor har jeg såpass valker på magen ved sitting? Skyldes ikke det for mye fettprosent på magen? Eller er det pga at kroppen er lubben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...