Gå til innhold

Godt nok opplegg?


Vicsen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger litt hjelp av noen flinke folk for å sjekke om treningsprogrammet mitt er OK. Målet mitt er å bli strammere og sterkere. Er 1,68 høy, og veier 65 kg. Har et ønske om å gå ned i kg, men det er egentlig irrelevant så lenge jeg bare blir strammere. Har trent i noen uker nå, med et litt hjemmesnekra opplegg som jeg liker. Jeg er veldig glad i baseøvelsene og holder meg derfor til disse. Jeg trener 2 forskjellige programmer, ca. annenhver dag. Pause lørdag og søndag. Jeg trenger å vite om dette ser greit ut, eller om det er noe som er riv ruskande gæærnt her.

Program 1:

Back squat - 50 kg (3x8)

Stående roing. Jeg får ikke dreisen på denne øvelsen, men øver meg med stanga hver gang. Alternativ øvelse?

Benkpress - 35 kg (3x8)

Bulgarsk utfall - 20 kg stang (2x10)

Pull ups - så mange jeg klarer x 3

Program 2:

Front squat - 45 kg (3x8)

Markløft - 65 kg (3x8)

Skulderpress - 20 kg stang (3x8)

Utfall - 40 kg (2x10)

Pull ups - så mange jeg klarer x 3

Jeg øker nesten hver gang (med 2,5 kg)  - tror selv at jeg er flink til å presse meg og øker det jeg burde.

Dette er altså det jeg trener, 3 ganger i uka. Bør jeg endre noe? Legge til noe?

Kostholdet er jeg bevisst på - uten at jeg nødvendigvis teller kallorier.

Spiser havregrøt (med 2 skjeer hjemmelaga syltetøy - bør jeg droppe det?) og egg til frokost, rugbrød med makrell i tomat til lunsj, mye gulrøtter mellom slaga, middager med grønnsaker. Moderat med pasta og ris (maks 2 dager i uka tilsammen) . Lite junk food, men jeg spiser potetgull og sjokkis i helgen. Aldri i ukedagene. Hva bør jeg tenke på her? Noe jeg bør endre?

Setter ekstremt stor pris på svar!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ganske mye trening for forside lår. Ville muligens byttet ut knebøy dag 1 eller frontbøy dag 2 med f.eks. lårcurl. Du kan også legge til face pulls.

Ellers ser det helt ok ut. Så lenge du blir sterkere så ville jeg ikke endret så mye annet enda.

 

Syltetøy er ok det. Kostholdet ut i fra det jeg ser her ser greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...