Gå til innhold

Blir ikke kvitt fett


queenb

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg håper noen kan gi meg noen tips, tilbakemelding og råd til hvordan eller hva jeg kan endre for å gå ned i fettprosent. Jeg har liksom sett meg blind... Jente, 25 år og 2 graviditeter. 163 høy, 67,5 kg, 45 kg muskelmasse og 29% fett.

 

Jeg trener minst 5 dager i uken, det har jeg gjort siden mars. En typisk uke ser ca slik ut:

Mandag: 1t HIT og èn cf wod.

Tirsdag: 1t Pilates og 45 min sirkeløkt.

Onsdag: 1t Yoga og 1t sone 2 kondisjon.

Torsdag: cf wod og tabata.

Fredag: Hot yoga

Lørdag: Fri eller 1t sone 2 økt

Søndag Fri eller valgfri trening.

 

Jeg har endelig klart å finne en balanse som jeg trives med, nå har det blitt sånn at jeg nesten ikke klarer å la være å trene :p Blir så utrolig sur og grinete dersom jeg ikke får den daglige dosen med endorfiner. 

Jeg prøver nå å spise meg opp til 1400 kcal (hvileforbrenning), 89g proteiner, 55g fett og 142g karbohydrater. Frem til september så lå jeg på 1200 kcal. Jeg sluttet en stund å registrere maten, men da ser det ut til at jeg ikke har klart å få i meg nok fordi hodet mitt fortsatt er innstilt på "spis mindre, tren mer så vil du gå ned i vekt"...

Jeg har prøvd å ikke følge en diett, men heller spise sunt og variert. Vekten har økt med 1,5 kg siden mars; økt 1 kg i muskelmasse og har gått ned ca 2 % fett.

Hva tenker dere? Hvordan kan jeg kvitte meg med alle disse ekstra kiloene med fett som jeg bærer rundt på? Jeg har så lyst å dunke hodet mitt hardt i veggen, kanskje de ramler av da... <_<

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 hours ago, KHH said:

kvinner er mer komplisert enn menn :) Jeg har ikke noen konkrete råd men videoen kan kanskje gi noen nye tips og perspektiver

 

Det har jeg dessverre forstått :p Kvinnekroppen ass... Takk for film, den skal jeg sjekke ut :)

15 hours ago, Friera said:

Jeg har god erfaring med å redusere karbs der jeg kan, og spise karbs primært rundt trening.

Både før og etter? Jeg spiser som regel seneste 3 timer før trening, kan ikke fordra den følelsen av at jeg har maten i halsen underveis... Så her blir det mest etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.10.2016 at 23.37, queenb skrev:

Hei! Jeg håper noen kan gi meg noen tips, tilbakemelding og råd til hvordan eller hva jeg kan endre for å gå ned i fettprosent. Jeg har liksom sett meg blind... Jente, 25 år og 2 graviditeter. 163 høy, 67,5 kg, 45 kg muskelmasse og 29% fett.

 

Jeg trener minst 5 dager i uken, det har jeg gjort siden mars. En typisk uke ser ca slik ut:

Mandag: 1t HIT og èn cf wod.

Tirsdag: 1t Pilates og 45 min sirkeløkt.

Onsdag: 1t Yoga og 1t sone 2 kondisjon.

Torsdag: cf wod og tabata.

Fredag: Hot yoga

Lørdag: Fri eller 1t sone 2 økt

Søndag Fri eller valgfri trening.

 

Jeg har endelig klart å finne en balanse som jeg trives med, nå har det blitt sånn at jeg nesten ikke klarer å la være å trene :p Blir så utrolig sur og grinete dersom jeg ikke får den daglige dosen med endorfiner. 

Jeg prøver nå å spise meg opp til 1400 kcal (hvileforbrenning), 89g proteiner, 55g fett og 142g karbohydrater. Frem til september så lå jeg på 1200 kcal. Jeg sluttet en stund å registrere maten, men da ser det ut til at jeg ikke har klart å få i meg nok fordi hodet mitt fortsatt er innstilt på "spis mindre, tren mer så vil du gå ned i vekt"...

Jeg har prøvd å ikke følge en diett, men heller spise sunt og variert. Vekten har økt med 1,5 kg siden mars; økt 1 kg i muskelmasse og har gått ned ca 2 % fett.

Hva tenker dere? Hvordan kan jeg kvitte meg med alle disse ekstra kiloene med fett som jeg bærer rundt på? Jeg har så lyst å dunke hodet mitt hardt i veggen, kanskje de ramler av da... <_<

 

Ville begrenset litt på kondisjonstrening og trent mer styrke.

Ser ut som du har respondert bra på bedre mat, noe som ikke er utenkelig etter å ha underspist over tid.

Jeg ville økt til 1600 kcal. 120g protein, 140g karb og 65g fett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...