Gå til innhold

Finnes det noen lovlige fettforbrennere som er verdt pengene?


SamGold

Anbefalte innlegg

Hei!

Finnes det noen lovlige fettforbrennere som er verdt pengene og faktisk har effekt? 

Hører mye positivt om grønn te, men man trenger angivelig høye doser for at det skal ha effekt og mye av det som selges i Norge kan virke litt svakt. 

Noen erfaringer?

Har også vurdert nikotintyggis. :) 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk for nikotintyggis.

http://ajcn.nutrition.org/content/77/6/1442.full

Slik jeg tolker det er studiet gjort med menn som sluttet å røyke.

Conclusions: One milligram of nicotine has a pronounced thermogenic effect, which can be increased by ≈100% by adding 100 mg caffeine. Increasing the nicotine dose to 2 mg does not increase the thermogenic effect but produces side effects in most subjects.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.10.2016 at 13.02, SamGold skrev:

Hei!

Finnes det noen lovlige fettforbrennere som er verdt pengene og faktisk har effekt? 

Hører mye positivt om grønn te, men man trenger angivelig høye doser for at det skal ha effekt og mye av det som selges i Norge kan virke litt svakt. 

Noen erfaringer?

Har også vurdert nikotintyggis. :) 

 

 

 

Alt som selges av såkalte fettforbrennere i Norge er søppel, til det er reglene for dosering av ulike virkestoffer her til lands så rigid at det er å anse som penger kastet på sjøen å kjøpe slikt i Norge.

Jeg har prøvd "Animal cuts" på sist deff, rett og slett fordi jeg kjente til flere som hadde skrytt av virkningen av denne, hvorav èn på et relativt høyt nivå hva gjelder trening (Fitness) - Men alt denne gjorde for min del var å bidra til enda mindre vann, en effekt som avtok når man var ferdig med boksen (3 uker). Utover det vil jeg påstå at den var ubrukelig for min del. Den kan kjøpes lovlig stort sett i hele EU, og derfor også lovlig tas med til Norge.

Jeg prøvde også "Oxyelite pro" i DMAA`ens glansdager (Fettforbrenner hvis virkning har vært ganske videnkjent) når jeg bodde i USA en periode, heller ikke denne gjorde noe som helst annet enn energi for meg, og til en viss grad en noe lavere appetitt. Det er og har aldri vært forbudt iht. straffeloven å bruke 1,3 i Norge, fact, men heller ikke dette har noen som helst dokumentert virkning på fettforbrenning.

Så jeg vil si basert på egne erfaringer, kort og godt: Nei. Men man skal samtidig ikke ignorere det andre sier om produkter man kjøper legalt i EU. Det kan kanskje virke som om effekten på mennesker med en høyere fettprosent er større enn på mennesker med en i utgangspunktet relativt lav en. Samt sikkert en god dose individuelt.

Nikotintyggis? Gjør det med stil, kjøp e-cig iform av pipe, det puffet jeg på i syden i sommer samt når jeg sjelden gang er på fest ;) Blåbærsmak ftw.

Når jeg var 12 år og hadde sommerjobb som jordbærplukker sammen med en håndfull andre unger og en drøss med polakker var arbeidslederen/eieren av åkeren en svær, rippa kroppsbygger, som dagen lang gikk og puffa rundt på ei pipe. Fyren var huuuge, ripped&shredded og steinkul med pipe, og min helt i lange tider, så jeg var steinkul i syden når jeg selv puffet på ei el-pipe syntes jeg selv. Noen øyeblikk der likte jeg å tro at jeg var forvandlet til min gamle helt.

Men sånn seriøst så er det jo slik at nikotin har en dokumentert effekt på metabolismen. Om det er verdt å innta det for kanskje en marginalt høyere forbrenning blir jo en annen sak, de lærde strides vel om hvor skadelig nikotin isolert sett er, jeg vet ihvertfall alt for lite om det til at jeg skal påstå noe som helst hverken den ene eller andre veien. Det har jo alltid vært sagt at nikotin demper blodgjennomstrømmingen, men nå strides de lærde om det også, og at det er all den andre faenskapen i røyk/snus som gjør dette i all hovedsak. Den unngår man jo selsvagt med nikotintyggis....Og e-cig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk en e-sigarett, men uten nikotin. :)

E-sigaretter har jo blitt omtalt som veldig sunt av de som er tilhengere av dette, men det har vel kommet motstridende synspunkt i nyere tid.

Hadde E-sigarett vært ufarlig hadde jeg nok puffet som en gal. Men det virker som om det fortsatt er mye usikkert rundt virkningene, så det blir nok ikke for min del. ;)

Nikotin i seg selv tror jeg ikke er så ille. Har lest flere studier som påviser positiv effekt av nikotin på mange områder. Kan nevne at jeg ikke har noen bivirkninger av det i hvert fall. Har nå influensa, så har tatt en pause egentlig. Dvs., et tyggis per dag kanskje. Men ingen abstinenser i hvert fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...