Gå til innhold

Sammen om vektreduksjon- vektnedgangsbuddy! :)


Koritsi89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

21 timer siden, Koritsi89 skrev:

Huff, jeg kjenner meg så godt igjen i det du beskriver, Friera. Ble litt mer utskeielser enn planlagt for min del også, men sånn er det ofte når man er på reise/tur med venninner. Vi får prøve å akseptere at det skjedde og legge det bak oss, og ta e nytt friskt tak i dag! Får dessverre ikke gjort noe med dagene som har gått, men kan gjøre noe med de neste dagene ;) Jeg skal reise igjen til helgen, men det blir en annen slags tur, så satser på litt mer egenstyring på matfronten da ;) 

Ja, det å ikke henge seg opp i vekten er lettere sagt enn gjort, det kjenner jeg også på ofte! Du har veldigrett i at de siste kiloene er seige, eller om du ikke har så mye vekt å miste i utgangspunktet. Så får vel bare være tålmodige! ;) 
Hvordan har dagen i dag vært? Føler du de bedre enn i går? :)

Jeg haar gjort en knalljobb de siste tre dagene, så det er jeg fornøyd med. Men håper det "redder" helgen. Vi får se. :)  Min største fiende er når jeg er ute av rutiner, da kan jeg rettferdiggjøre det meste. :p  Hva med deg?

 

Du er naturligvis velkommen Matsb :D Vi har veiedager torsdaager, om du har lyst til å hive deg på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Matsb :) kjekt med flere😄  

Det ser ut som at vi alle har hatt våre svake øyeblikk i det siste :p  bra vi kan snu på det og se fremover :) jeg lurer litt på hva dere spiser til frokost/lunsj/snack? Og hvor nøye er dere med mengden og næringsinnhold? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎01‎.‎11‎.‎2016 at 19.38, Friera skrev:

Jeg haar gjort en knalljobb de siste tre dagene, så det er jeg fornøyd med. Men håper det "redder" helgen. Vi får se. :)  Min største fiende er når jeg er ute av rutiner, da kan jeg rettferdiggjøre det meste. :p  Hva med deg?

 

Du er naturligvis velkommen Matsb :D Vi har veiedager torsdaager, om du har lyst til å hive deg på det :)

Så bra du har hatt noen gode dager etter helgen! For min del var mandag sånn passe, men i går og i dag har vært bra, med mye aktivitet ;) Jeg er helt lik, når jeg er ute av rutiner, på reise etc. finner jeg lett unnskyldning som kan rettferdiggjøre det meste! Så der er du ikke alene;) :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎01‎.‎11‎.‎2016 at 20.50, Mt3 skrev:

Velkommen Matsb :) kjekt med flere😄  

Det ser ut som at vi alle har hatt våre svake øyeblikk i det siste :p  bra vi kan snu på det og se fremover :) jeg lurer litt på hva dere spiser til frokost/lunsj/snack? Og hvor nøye er dere med mengden og næringsinnhold? 

Godt poeng, Mt3, godt det alltid er mulig å se fremover og snu ;) Til frokost spiser jeg ofte havregrøt av vann med cottage cheese og eggehvite (for å få mer proteiner og mer mettende grøt), samt kanel og kardemomme for mer smak. Noen ganger tar jeg også blåbær i for litt variasjon. Lunsj er som oftest kyllingfilet eller fisk/tunfisk i gele med dampede grønnsaker (oftest brokkoli, blomkål og/eller sjampinjong) eller cottage cheese og yoghurt, for eksempel skyr eller kesam. Noen ganger lager jeg omelett også. Snacks kan være skyr, cottage cheese (veldig glad i cottage cheese :P), knekkebrød med diverse pålegg, egg og kokt skinkepålegg med tomat/agurk, proteinpannekaker etc. Jeg har en tendens til å bli veldig ensformig i matveien, og spiser ofte den samme maten, i alle fall i ukedagene, men prøver nå å variere litt mer for ikke å gå lei.

Jeg veier faktisk det meste av maten, utenom frukt som jeg noen ganger spiser som snacks på jobb. og så registrere jeg i en app på telefonen. Men jeg skal innrømme at jeg noen dager sklir litt ut og ikke orker å registrere alt, så kan vel si at jeg noen ganger er veldig nøye med mengde og andre dager tar jeg det sånn ca ut fra erfaring/kunnskap. Jeg har også aktivitetsklokke fra Fitbit, så holder oversikt på aktivitet. Jeg er veldig glad i kontroll som dere kanskje skjønner :p Hva med dere? Noen mattips? og hvor nøye er dere med mengde og næringsinnhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Matsb skrev:

Takk og takk :) Har veiedag på mandag, men det er vel strengt tatt ikke så veldig nøye ?

 

Det er absolutt ikke så nøye nei. Alle må jo gjøre det som passer en selv :) Vil jo være en uke mellom hver gang uansett, så fremgangsmåelene vil jo være det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være veldig nøye med matinntaket, fravær av karbs og lavt fettinntak.

10-15min intervall-trening og styrke annahver dag.

Skal ligge på ca. 500kcal (ja, dere hørte rett) Og nei, det er ikke farlig.. kroppen min har jo tross alt 40-45kg overflødig fett å ta av.

Tar såklart vitaminer og mineraler som tilskudd og omega3 fra laks 2 dager i uka (de dagene blir det høyere inntak pga. det høye fettinnholdet i laksen)

Dag 2 gjennomført :) Bare sulten, ingen problemer med energi, hodepine eller andre "symptomer" på feil/underernæring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og veier maten min! jeg spiser naturell yoghurt med mandler og chiafrø til frokost, til lunsj spiser jeg speltlompe med kalkunpålegg og enten spinatblader og paprika eller annen type salat.. har alltid  frukt i tillegg. Spiser de dobbel 0 yoghurtene til mellommåltid og en frukt... lager omelett om jeg har tid :) jeg prøver også å fokusere på proteinene og begrense karbo.. er også svært ensformig :p når jeg er lei dette har jeg perioder hvor jeg lager kyllingsalater som jeg spiser :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å begrense karbo og fett og spiser mye proteiner :) 

Er det psfm-dietten du følger, Matsb? 

Gratulerer med vekttap, Mt3! Gøy når det går den rette veien. Jeg veide 72,2 i dag, så 600 gram ned fra forrige uke. Må si meg fornøyd med det etter en hel helg med utskeielser! Men har vært flink med trening i ukedagene, så det har vel hjulpet litt på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger "dietten" til Andrè Rios her på forumet. Han gikk ned 55kg på 4måneder. Har brukt den før og det funka fint, men hadde ikke samme stålvilje, så med noen knekk, så gikk jeg ned 25kg på 5mnd.

MEN så endte jeg opp som student og i et forhold, så jeg gikk opp 18kg, fikk enormt lav selvtillit, og ble dumpa (som tok siste rest av selvfølelse og selvtillit ifra meg)

Så her er jeg igjen.. klar til å ta 25 til, så er jeg i nærheten av normalvektig, med 85kg fordelt på mine 177cm.

Flink dere har vært med nedgangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en middagsdate imorgen, så blir "sprekk" allerede siste dagen i uke1. Skal holde meg unna saus, tyttebærsyltetøy og potet. Menyen er rådyrlår, ovnsbakt søtpotet, persillerot og sellerirot og bakt gulløye.

Derfor går jeg på vekta imorgen, så er veldig spent på tallene.. håper å ha gått ned 2kg! Det er ikke snakk om vannvekt da jeg gikk ned 10kg på 1mnd, rett før jeg kom tilbake til forumet. Det skjedde ved en usunn og totalt ukontrollert slankemåte som kalles å bli dumpa av kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27.10.2016 - 70, 6 kg.

03.11.2016 - 70, 3 kg.

Fryktelig irritrerende. Skjønner ikke hvorfor, syns jeg er kjempeflink.  Jeg kan ikke se for meg å spise mindre enn det jeg allerede gjør. Hmmm. Jaja, må bare bite tennene sammen. Men målet mitt begynner å bli en fjernere og fjernere drøm. Så har slitt liiitt med motivasjonen min i går, så spiste ltit for mye... Men hjalp å få motivasjonen tilbake da jeg var på Byoung og prøvde en ettersittende dritkul julebordpassende kjole. Da kom "bilringen" rundt magen veldig frem, og jeg tenkte bare "faen heller, jeg SKAL bare få den bort!!".

De neste 3 ukene er jeg sjanseløs. Livets tilfeldigheter skla ha det til at jeg må reise bort alle tre helgene på rad. Urk. Det stresser meg, for jeg er sååå motivert for slanking. Så jeg kjører 5:2 de neste tre ukene, i et forsøk på å kompensere for helgene. Gått på det før, og det funker bra, selv om det er psykisk tungt. Men når uansett ikke målet. Burde vært rundt 69 kg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Friera skrev:

27.10.2016 - 70, 6 kg.

03.11.2016 - 70, 3 kg.

Fryktelig irritrerende. Skjønner ikke hvorfor, syns jeg er kjempeflink.  Jeg kan ikke se for meg å spise mindre enn det jeg allerede gjør. Hmmm. Jaja, må bare bite tennene sammen. Men målet mitt begynner å bli en fjernere og fjernere drøm. Så har slitt liiitt med motivasjonen min i går, så spiste ltit for mye... Men hjalp å få motivasjonen tilbake da jeg var på Byoung og prøvde en ettersittende dritkul julebordpassende kjole. Da kom "bilringen" rundt magen veldig frem, og jeg tenkte bare "faen heller, jeg SKAL bare få den bort!!".

De neste 3 ukene er jeg sjanseløs. Livets tilfeldigheter skla ha det til at jeg må reise bort alle tre helgene på rad. Urk. Det stresser meg, for jeg er sååå motivert for slanking. Så jeg kjører 5:2 de neste tre ukene, i et forsøk på å kompensere for helgene. Gått på det før, og det funker bra, selv om det er psykisk tungt. Men når uansett ikke målet. Burde vært rundt 69 kg nå...

Det går nedover i det minste! så er bare å stå på og vær stolt over alle grammene som går rett vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...