Gå til innhold

Mister styrken i musklene etter første øvelsen!!


BroScience00

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nylig avsluttet med et program som heter doggcrapp, for de som ikke vet hva det er så går det ut på å gjøre en øvelse med ett set per muskel og bruke forskjellige metoder for å sjokke muskelen under det hele settet. Nå har jeg begynt med "vanlig" trening igjen (feks: 4 øvelser med 3x10-12 reps) men etter den første øvelsen på eks biceps er jeg helt tom for krefter og klarer nesten ikke å gjøre en ny øvelse ordentlig. jeg må ned to kilo mer en det jeg tok før på feks hammercurl. dette er kjempe irriterende og jeg føler jeg nesten har gått ned i styrke. Noen som vet hvorfor dette skjer? 
bicepsprogrammet mitt er:
Consentrationcurl: 3x6,8,10 (pyramide)
Barbellcurl: 4x6,8,10,12 (pyramide)
Hammercurl: 3x10-12 + dropset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sammenligner du med tidligere treningsprogram?

Det er vel rimelig logisk at du blir utmattet etter fire sett med bicepscurl og nødvendigvis er svakere når du skal ta en ny øvelse?

Jeg tar forøvrig 3 sett med bicepscurl per uke, så du trener en god del mer enn meg der. Tar det også alltid til slutt da jeg anser det for en uviktig muskel. 

Hvordan fungerte Doggcrapp forresten? Har ikke hørt om det siden gode gamle fitnessprat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at jeg tar mindre på de neste bicepsøvelsene enn jeg gjorde før. Før doggcrapp hadde jeg hammercurl på siste øvelse og der tok jeg 9 kg (har ikke trent lenge så er ikke så sterk), men nå slet jeg på 7 kilo. 
Et eksempel på en doggcrapp øvelse er benkpress. du skal ta mellom 10-15 reps med trege negativer og restpause. Etterpå skal du holde stanga litt høyere enn brystet i 20 sek, etterpå skal du strekke i 1 min ved å ta et par vekter og ligge på en benk. Som flyes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et eget program for biceps altså..slik jeg tyder det.. Vel, volumet du utsetter en enkelt (eller 2) muskel for strider mot de fleste dokumenterte normer for hva som er gunstig av sett og reps innenfor gitt tid med tanke på restitusjon. Det kan hende bli litt meningsløst.

Men det er klart, det er interessant å vite hvor mange ganger du utsetter muskelen for slikt arbeid pr. uke også, samt hvor du er i treningsalder/nivå.

I tillegg kjører du sikkert en del ryggøvelser som også inkluderer biceps i stor grad.(?) :)

Det er ikke unormalt å måtte redusere vektene i div øvelser når du legger om programmet. Faktisk er dette en god grunn til å bytte program eller gjøre forandringer oftere. Når det er sagt, spiller det noen rolle om du kjører hammercurl med 20 eller 22kg, så lenge du utfører øvelsen korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biceps er en liten muskel og blir fort utmattet. Dessuten har du alt for høyt volum.

Har ikke sett programmet ditt, men 3-4 sett 1-2 ganger i uken er mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...