Gå til innhold

Hvilken diett bør jeg bruke?


Vaksvik

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg lurer på hvilken diett som gir best langvarige effekt. I dag veier jeg 93 kg og er 185 cm høy, ønsker å ligge på rundt 85kg +/-. Er relativt velbygd, men har noen kilo ekstra rundt mageregionen og en generelt litt for høy fettprosent. Jeg trener styrke 3-5 ganger uken og ønsker jo selvfølgelig å miste minst mulig muskelmasse. Hva bør jeg gjøre? Eventuelle erfaringer med diverse dietter? Generelle tips? Er ute etter alt som kan hjelpe meg på å holde meg i "matchvekt" og hvordan jeg kommer meg dit på en best mulig måte, uten å sulte ihjel heheh :)

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Vaksvik skrev:

Hvor mange kalorier bør jeg ligge i underskudd og hvordan bør jeg periodisere det? 

Hvordan ser kostholdet ditt ut for en typisk dag? Teller du kalorier?

Du trenger ikke periodisere noe mer enn at du kan spise 300-400 kcal mer på treningsdager enn hviledager. Du kan også spise like mye mer dag. Periodisering er ikke så viktig før man blir mer avansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...