Gå til innhold

6 dager overskudd og en dag underskudd


Randia

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på om jeg trener 6 dager i uka styrke med et overskudd på 200-250 kalorier, men jeg har en dag hvile på en søndag for eksempel om jeg har 400 kalorier underskudd om jeg fortsatt får progresjon da og fortsatt kan legge på meg litt muskelmasse? Synes det er mye lettere enn å spise overskudd hele tiden, får så høy apetitt da og pleier som regel og bli fortere sulten da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres unødvendig kronglete ut :)

Det er dagen etter treningen muskelfibrene repareres og forsterkes. En dag det er veldig viktig å få i seg mat, og en dag du vurderer å legge deg i underskudd..

Spiser du riktig vil du ikke ha noe problem med å ligge i overskudd hver dag. 400kcal er jo liksom ikke mer enn en liten nype med nøtter.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Speilblankt skrev:

Synes det høres unødvendig kronglete ut :)

Det er dagen etter treningen muskelfibrene repareres og forsterkes. En dag det er veldig viktig å få i seg mat, og en dag du vurderer å legge deg i underskudd..

Spiser du riktig vil du ikke ha noe problem med å ligge i overskudd hver dag. 400kcal er jo liksom ikke mer enn en liten nype med nøtter.. ;)

Er ikke det som er problemet, men jeg får økt sult når jeg spiser mer faktisk, altså til slutt blir jeg sulten uansett :) og det er ikke så bra med tanke på hvor lang skoledagene mine er. Også med tanke på sporten jeg driver med er det viktig å legge på seg minimum med fett uansett om jeg vil legge på meg litt mindre muskler da jeg ikke har mål om mer enn 4-6 kg på 1 og et halvt år til 2 år :) da hurtighet og smidig er veldig viktig, samtidig med balanse og være matchfit hele tiden :) Spiller fotball og det er noe nytt seriesystem med futsal i år som jeg kunne tenkt meg å være med på, og dermed er det bra og ha minimum med fett pga de 0,1 sekundene du kan spare som kan være avgjørende i fotball :) Er også turneringer i helgene utfra det jeg veit, og da kan det være vanskelig å få i seg nok mat på en søndag, uten å bruke veldig mye tid på å spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg forstår alt det der..

Jeg sier bare at jeg ikke ville valgt O`store restitusjonsdag som den ène dagen jeg skulle ligge i underskudd hvis jeg først skulle kjørt et slikt opplegg.

Flisespikkeri det her da. Egentlig bare tull. Det er totalen over tid som er greia. Går du sakte men sikkert opp i vekt vil du få ønsket resultat. Fungerer det for deg er det helt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Speilblankt skrev:

Ja jeg forstår alt det der..

Jeg sier bare at jeg ikke ville valgt O`store restitusjonsdag som den ène dagen jeg skulle ligge i underskudd hvis jeg først skulle kjørt et slikt opplegg.

Flisespikkeri det her da. Egentlig bare tull. Det er totalen over tid som er greia. Går du sakte men sikkert opp i vekt vil du få ønsket resultat. Fungerer det for deg er det helt ok :)

Ok, hvilken dag ville du valgt da? :) en treningsdag? hvor jeg trener en muskelgruppe jeg ikke vil vokse like mye som de andre kanskje? vil trene hver muskelgruppe 2 ganger i uken, men vil fokusere mer på beinene enn overkroppen. Så for eksempel bryst da jeg er sterkest i dette? ligge i underskudd en av de øktene? Ville ikke gjort dette normalt, men har litt for høy bf % og vil redusere den litt, men vil ikke ned så mye lavere vekt. Fordi da må jeg veldig lavt for å komme til 10 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke helt slik det fungerer...og jeg finner ikke helt sammenhengen, beklager :)

Du skal ligge i overskudd og redusere fett% samtidig altså. Ligge i overskudd og samtidig redusere kroppsvekten, om enn bare litt slik jeg tolker det. B)

Det går fint å gjøre som du sier, kjøre en underskuddsdag i uka men det vil være litt poengløst - for det er det totale inntaket over tid som er gjeldende. Men hvis dette fungerer for DEG så er det bare å kjøre på. Selv ville jeg ha kuttet 50kcal hver dag og kjørt alle dager like, det hvis du først skal være nøye og telle kcal`s. Det er jo liksom ikke snakk om "no" her og du vil nok ikke merke noen forskjell, annet enn at du gjør ting mer komplisert enn det behøver å være.

Det skal ikke være lett. Skal du få til noe må du tåle å gå mett eller sulten til tider, slik er det bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Speilblankt skrev:

Det er nok ikke helt slik det fungerer...og jeg finner ikke helt sammenhengen, beklager :)

Du skal ligge i overskudd og redusere fett% samtidig altså. Ligge i overskudd og samtidig redusere kroppsvekten, om enn bare litt slik jeg tolker det. B)

Det går fint å gjøre som du sier, kjøre en underskuddsdag i uka men det vil være litt poengløst - for det er det totale inntaket over tid som er gjeldende. Men hvis dette fungerer for DEG så er det bare å kjøre på. Selv ville jeg ha kuttet 50kcal hver dag og kjørt alle dager like, det hvis du først skal være nøye og telle kcal`s. Det er jo liksom ikke snakk om "no" her og du vil nok ikke merke noen forskjell, annet enn at du gjør ting mer komplisert enn det behøver å være.

Det skal ikke være lett. Skal du få til noe må du tåle å gå mett eller sulten til tider, slik er det bare :)

Er ikke for å redusere kroppsvekten jeg tenker på, men først ligger jeg over for å bygge, men en dag i uken går jeg under for å fjerne det jeg har lagt på meg ekstra som er fett, tenkte jeg på. Å bli mett er ikke noe problem, det blir jeg aldri :) handler mer om å føle seg fornøyd etter et måltid uten å bli sulten igjen etter 1-2 timer :) og det som er rart når jeg konstant spiser mye så blir jeg også ekstra sulten. Egentlig ganske rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer ikke være nøyaktig nok i det hele tatt til at dette kommer til å funke. Man må også tenke på hvordan maten man spiser påvirker forbrenningen og hormonnivåene i kroppen. Skal du bygge muskle, så spis nok mat og tren for å bygge muskler. Skal du ned i vekt, ja - da kan du ligge i underskudd syv dager i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...