Gå til innhold

Er det mulig å øke muskelmassen med dette programmet?


Randia

Anbefalte innlegg

Mandag: Bein/skuldre 

Tirsdag: Rygg/biceps

Onsdag: Bryst/triceps

Torsdag:Bein

Fredag: Rygg/biceps

Lørdag: bein/skuldre

Søndag: Bryst/triceps

Kan man øke med dette programmet eller blir det for mye trening? Vil foresten kjøre lettere vekter på beinøkten på onsdager. Vil ikke alltid trene så mye men de ukene det er dårligere tid vil jeg kjøre for eksempel 2 ganger bein, men 1 dag av det andre. Så 4 økter. Kan man trene så mye å legge på muskelmasse eller er ikke dette optimalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt umulig å si noe om uten å vite noe om det totale volumet! Altså antall sett og repetisjoner i løpet av en uke. Det går fint an å trene hver dag om du vil det så lenge volumet er tilpasset antall økter. Si noe mer om hvordan du trener så blir det lettere å svare deg 👊🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, getsome skrev:

Helt umulig å si noe om uten å vite noe om det totale volumet! Altså antall sett og repetisjoner i løpet av en uke. Det går fint an å trene hver dag om du vil det så lenge volumet er tilpasset antall økter. Si noe mer om hvordan du trener så blir det lettere å svare deg 👊🏼

Kjører ca 5 til 10 øvelser maksimalt. Baseøvelsene kjører jeg mest 5 sett med maksimalt 8 rep på første sett så øker jeg gradvis på knebøy og mark og tar ca 3-4 rep siste settet. På benk kjører jeg litt tyngre med rep fra 3-6. Alle andre øvelser har jeg maksimalt 10 reps utenom calf raises, annen hver gang høyt og lavt. Kjører mellom 12-20 rep da. Kjører som regel øvelser med 3 sett 4-8 rep.

En Benk/triceps økt for meg kan se ut slik: Benk: 5 sett, 1: 8-10, 2: 4 3:4 5:4-6

Skråbenk: 

1, 2 og 3 sett: 4-8

Motsatt(nedre): 3 sett med 4-8

Triceps bak stående: 3 sett: 4-8

Skullcrusher: 4-8

Dips: Så mange jeg klarer med den vekten, kjører så mange jeg klarer siste sett, 3 sett.

Så kjører jeg som regel noe mage på denne økta i tillegg: 3 øvelser. 

Veit du om noen øvelser som tar korsryggen? Uten hyperextension

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om kostholdet?

Du kan bygge muskelmasse med hvilket program og fremgangsmåte som helst i verden (enkelte fremgangsmåter er naturligvis bedre enn andre), men spiser du ikke nok mat vil det ikke skje noe som helst :) 

Mat først - så kan du tenke progresjon i løftene, treningsfrekvens, rep.frekvens, deload på de øvelsene du velger å benytte deg av.

Det er ingenting feil med oppsettet ditt i TS så lenge du legger en god plan for ovennevnte punkter. :) 

Edit: Ser du har en egen mattråd. Da er det viktigste unnagjort. Resultatene vil komme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...