Gå til innhold

Marggy

Anbefalte innlegg

Sist jeg var på trening fikk jeg beskjed av en bekjent om å kjøpe meg treningsbelte/løftebelte. Jeg løfter nå så tungt at jeg begynner å bli bekymret for ryggen. Jeg vil løfte tyngre, så å gå ned til lavere vekter er uaktuelt. Så derfor blir det belte :D

Jeg har ikke peil på åssen belte jeg skal ha. Ser mange bruker fra gasp. Trenger jo et belte som passer til meg. Derfor vil jeg høre med noen med erfaring:) Er rundt 160cm høy og i underkant av 70cm rundt livet. Har noen noe forslag, innspill og råd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg løfter nå så tungt at jeg begynner å bli bekymret for ryggen. Jeg vil løfte tyngre, så å gå ned til lavere vekter er uaktuelt. Så derfor blir det belte."

 

Idiot. Du har ingenting å gjøre på et helsestudio når antall kilo på stanga er viktigere enn helsa di. Vanlig logikk her er at du trener opp ryggen slik at du kan ta markløft uten belte. Utstyr kan man bruke som unntak på vektløftingsstevner for å få ny PR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Marggy, prøv et belte som er til utlån eller lån av en bekjent du trener med. Slike belter er ikke bare laget for å avlaste ryggen og andre støttemusklatur, men for å hjelpe deg opparbeide buktrykk. Buktrykk er det som er viktig ved tunge løft som mark/knebøy. Et skikkelig buktrykk gir deg god stabilitet og kan hjelpe deg med å holde riktig løfteteknikk. 

 

Superspurv, det er en skuffende måte å svare en tråd på. Jeg har sett deg rundt på forumet og det virker som du er veldig trygg på det du vet om trening, det er flott, men vis litt mer respekt ovenfor de som trenger svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Superspurv skrev:

"Jeg løfter nå så tungt at jeg begynner å bli bekymret for ryggen. Jeg vil løfte tyngre, så å gå ned til lavere vekter er uaktuelt. Så derfor blir det belte."

 

Idiot. Du har ingenting å gjøre på et helsestudio når antall kilo på stanga er viktigere enn helsa di. Vanlig logikk her er at du trener opp ryggen slik at du kan ta markløft uten belte. Utstyr kan man bruke som unntak på vektløftingsstevner for å få ny PR.

Idoit var veldig barnlig å si? Og ikke minst offensive. Jeg er ikke idoit hvis jeg ønsker å forbedre meg? Var kanskje skrevet litt idiot skrevet, men ville få det frem.

Ikke noe hjelp å få fra deg nei. Så unødvendig å blande seg ;)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Broseidon skrev:

Hvis du klarer å trene uten belte så gjør det. Ved å trene uten belte styrker du kjernemuskulaturen din. hvis du skal ha belte så kjøp for Guds skyld ikke et belte med borrelås. Jeg har gjentatte ganger opplevd at beltet løsner etter hvert som de blir litt slitt. Nei, en skikkelig spenne er tingen

Takk for svar! Trenger jevnt kjernemuskulaturen, så nå trenger jeg bare "en liten dytt". Hahah uffda, skal huske på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, hbjorn skrev:

 Marggy, prøv et belte som er til utlån eller lån av en bekjent du trener med. Slike belter er ikke bare laget for å avlaste ryggen og andre støttemusklatur, men for å hjelpe deg opparbeide buktrykk. Buktrykk er det som er viktig ved tunge løft som mark/knebøy. Et skikkelig buktrykk gir deg god stabilitet og kan hjelpe deg med å holde riktig løfteteknikk. 

 

Superspurv, det er en skuffende måte å svare en tråd på. Jeg har sett deg rundt på forumet og det virker som du er veldig trygg på det du vet om trening, det er flott, men vis litt mer respekt ovenfor de som trenger svar.

Takk for svar! Nå lærte jeg noe nytt. Problemet er bare at jeg ikke kjenner noen på min egen størrelse som trener med belte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...