Gå til innhold

Andre trenings alternativer?


Vettikke

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det er andre trenings alternativet for meg uten om å løfte vekter. Det jeg mener er egentlig at jeg er lei av å gå på treningsenter. Jeg føler det blir for kjedelig å løfte vekter. Jeg har ikke den lidenskapen jeg kanskje hadde før for det. Jeg må innrømme at jeg har dettet mye ut i det siste. Spesielt i sommeren. Og jeg føler jeg har ikke den viljen, "energi" til å gå på treningsenter lenger som jeg kanskje hadde før. Fysikken min har blitt verre på grunn av dette og jeg spesielt merker at jeg har fått dårligere kondisjon. I tillegg har jeg lagt på meg litt fett på kroppen. 

Så nå prøver jeg å finne andre alternativer for å holde meg i form. Det jeg tenker selv er å prøve crossfit, men jeg er litt skeptisk. Siden jeg har hørt en  del negativt om det. Blant annet at jeg kommer til å ødelegge meg selv. Jeg har ikke anelsen siden jeg har ikke prøvd det før, men jeg må innrømme jeg blir litt skremt av det da. Hva sier dere som har prøvd det før? Det jeg tenker vist, jeg skulle begynt med crossfit er at jeg vil gjøre det i en gruppe med en trener. Siden det blir sikkert mer sosialt og jeg har minimalt med kunnskap om teknikk osv. når det gjelder crossfit. btw jeg bor i Bergen. Så vist dere vet noen billige treningssenter for crossfit. Så gjerne skriv det her. 

Vist vi glemmer crossfit for et lite øyeblikk.Er det noen andre alternativer for trening som jeg ikke vet om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Hei! 

Jeg er nok ikke den som kan fortelle deg andre alternativer til trening, da ingenting har fungert for meg. Zumba, spinning, løping, step.. Ingenting fungerte for meg i lengden, og jeg ble fort lei. Men jeg kan fortelle deg hva jeg synes om Crossfit. Jeg begynte på Crossfit for 6 uker siden, og jeg elsker det. Tidligere trente jeg på vanlig treningssenter, og jeg følte det var et stort ork å dra på trening. Jeg hatet det, og var støttemedlem i flere måneder og trene av-og-på.

Men ja, jeg var selv veldig skeptisk til Crossfit siden jeg har ryggproblemer fra før. Jeg var veldig redd for at ryggen skulle bli enda mer ødelagt enn den er. Jeg hadde også "studienakke" eller mange år med skole, og var ofte plaget med rygg- og nakkesmerter. Men Crossfit hadde motsatt effekt. Ryggen er sterke, og jeg har en mye bedre kroppsholdning allerede. Jeg var også redd for at jeg skulle overbelaste kroppen, og at jeg skulle pådra meg rabdomyolyse eller belastningsskader. Men det som er så bra med Crossfit er at du trener individuelt, og du er tilpasset deg selv. Noen ganger jobber vi i team, og da jobber man en og en mens de andre på temaet har pause. Jeg var ganske utrent når jeg begynte, og måtte ta det rolig de første to-tre ukene. Så begynn rolig, og kjenn på kroppens signaler.

Siden jeg enda er ny så trener jeg aldri alene, men i grupper med en sertifisert Crossfit-trener som passer på at jeg løfter riktig og som motiverer og pusher meg til å yte ekstra. Det er også noe spesielt med Crossfitmiljøene. Vi motiverer hverandre, og er flinke til å si fra om det brukes feil teknikk. Du blir kjent med mange fantastiske mennesker. Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg ga Crossfit en sjanse. Det er deilig å endelig glede seg til trening :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...