Gå til innhold

Erfaringer med Proteinfabrikken Training Pack


envida

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har erfaring med Proteinfabrikken Training Pack 

Du får kjøpt 3-pack som varer i 90 dager for kr 496,-

Den virket midt i blinken for meg for jeg skulle kjøpe multivitamin/mineral - Omega-3 og grønn te ekstrakt og dette produktet hadde alt jeg var ute etter. Og prisen var ikke så verst heller? I tillegg så får man alt på en gang istedet for å lete etter forskjellige produkter..

MEN er produktet noe bra eller er det bedre å kjøpe disse tingene hver for seg?

Håper noen har noe erfaringer/meninger, da jeg fant lite da jeg googlet det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, envida skrev:

Hei, er det noen som har erfaring med Proteinfabrikken Training Pack 

Du får kjøpt 3-pack som varer i 90 dager for kr 496,-

Den virket midt i blinken for meg for jeg skulle kjøpe multivitamin/mineral - Omega-3 og grønn te ekstrakt og dette produktet hadde alt jeg var ute etter. Og prisen var ikke så verst heller? I tillegg så får man alt på en gang istedet for å lete etter forskjellige produkter..

MEN er produktet noe bra eller er det bedre å kjøpe disse tingene hver for seg?

Håper noen har noe erfaringer/meninger, da jeg fant lite da jeg googlet det.

 

Sammenlign prisen på dette med prisen på multivitaminer du kan kjøpe utenlands,  for eksempel i Sverige.

Sammenlign deretter innholdet,  altså mengden av de forskjellige vitaminene pr daglig dose.

Say No more, konklusjonen er at kosttilskudd solgt i Norge er de mest overprisede OG underdoserte du mest sannsynlig kan finne på hele kloden.

Jeg betaler for eksempel det samme for omtrent like lenge forbruk av "animal pak" 

Multivitaminer har forsåvidt alltid noe for seg, men PF og de andre produsentene i Norge bedriver i mine øyne svindel, også fordi de fremstiller sine produkter som "alt du behøver for å bygge muskler" mens de reklamerer for sine overprisede produkter iform av div gainere,  pulver,  zma og andre fullstendig unødvendige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, envida skrev:

Takk for svar. Stemmer sikkert det du sier i forhold til utlandet. Men hvordan stiller denne seg i forhold til andre produkter solgt i Norge?

Noen som har kjøpt og brukt dette produktet?

Vil anta at den stort sett er lik tilsvarende produkter i Norge da det ser ut som den er helt oppunder den maksimale tillate konsentrasjonen i Norge, som merkelig nok er unikt for Norge og langt langt høyere i alle andre land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 1.9.2016 at 6.36, NoBro skrev:

Vil anta at den stort sett er lik tilsvarende produkter i Norge da det ser ut som den er helt oppunder den maksimale tillate konsentrasjonen i Norge, som merkelig nok er unikt for Norge og langt langt høyere i alle andre land. 

Du har vel rett i at man kanskje ikke har det beste innholdet, men hva er alternativet? Jeg ser at mange advarer mot å kjøpe fra utlandet (her er en lengre artikkel om emnet blant annet) + historier jeg leser fra andre diskusjonsfora. Leste blant annet om en fyr på et sykkelforum som hadde bestilt varer for 2000,- . Endte opp med en bot fra Tollvesenet.

Det som er kjipt er å få noe stoppet i tollen. Så jeg er ikke så sikker på at det lønner seg å prøve å importere næringsmidler inn til Norge uten å være 100 % sikker på hva man kjøper og hvordan ekstrakostnadene forløper seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, kongenavtys skrev:

Du har vel rett i at man kanskje ikke har det beste innholdet, men hva er alternativet? Jeg ser at mange advarer mot å kjøpe fra utlandet (her er en lengre artikkel om emnet blant annet) + historier jeg leser fra andre diskusjonsfora. Leste blant annet om en fyr på et sykkelforum som hadde bestilt varer for 2000,- . Endte opp med en bot fra Tollvesenet.

Det som er kjipt er å få noe stoppet i tollen. Så jeg er ikke så sikker på at det lønner seg å prøve å importere næringsmidler inn til Norge uten å være 100 % sikker på hva man kjøper og hvordan ekstrakostnadene forløper seg.

Nå omtaler denne artikkelen "Proteinpulver" spesifikt - Proteinpulver er i praksis mat, og vil også på kontinentet stort sett ha mer eller mindre samme innhold som proteinpulver i Norge: Nemlig proteiner av forskjellige typer. Så proteinpulver er vel en av de tingene det ikke er noe poeng i å bruke mye tid og krefter på å få tak i utenlands. 

Ellers er det slik at så lenge et produkt selges legalt i et hvilket som helst EU-land så har du også lov til å innføre dette til Norge så lenge det er i slike kvanta at det er ikke er grunn til å tro at du har tenkt å starte butikk.

Bot fra tollvesenet ? Sykkelforum ? Høres snarere ut som at det er begreper som blandes her, og at "Boten" fra tollvesenet i realiteten er prisen han måtte betale for å fortolle en vare/flere varer. Tollvesenet bøtelegger deg dersom du forsøker å innføre over en gitt kvote. For eksempel om du kommer inn i landet med ti kartonger røyk fremfor den ene usle du har lov til å bringe inn per voksen person. 

Du virker som enda en som først og fremst må lære seg forskjellen på WADA sin dopingliste og straffeloven. Du bryter ikke norsk lov ved å innføre/innta kosttilskudd som står på dopinglisten, den listen er helt irelevant så lenge man ikke er aktiv utøver.

Absolutt ingenting du kjøper legalt i EU som du kan fremlegge kvittering på vil få deg i problemer med straffeloven. Reiser du fysisk med dette selv har du lov til å innføre det. Bestiller du fra nett -kan- det bli sendt tilbake, men da får man som regel også pengene tilbake av avsender om man har handlet fra en seriøs forhandler. Men bot ? Neppe.

Også i USA er det noen særdeles få kosttilskudd som selges legalt der som vil få deg i trøbbel med loven her hjemme, dette er da kosttilskudd inneholdende prohormoner som juridisk sett havner under samme kategori som andre hormoner/steroider (Legemidler)

Selv kosttilskudd inneholdende 1,3 dimethylamynamine er ikke ULOVLIG i Norge i den forstand, dersom man bestiller og pakken blir kontrollert blir den nok returnert, men dersom man fysisk tar det med seg på reise er sjansen mindre. Det verste som kan skje er at det blir returnert. Men det er ikke slik som enkelte på diverse forum fremstiller det, DMAA er ikke kategorisert som legemidler og derfor ikke ulovlig å ha/innta, selv om det ikke selges i Norge. 

Jeg er for eksempel titt og ofte ute og reiser og vet meget vel hva som er solide produsenter. Det går som regel i multivitaminer (Animal Pak) og PWO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...