Gå til innhold

Veien tilbake etter ett års forfall


Tarzan

Anbefalte innlegg

Heisann,
Jeg velger å søke tilbake til dere i Fitnessbloggen for hjelp, det er lenge siden jeg sist var innom.

Må komme i form igjen.. (har vært fit for ett år siden)
Dagens status:
Operert forrige tirsdag etter akutt ryggprolaps L5/S1 Venstre. (alpinskade)
Sykmeldt med fysioterapi og små hjemmeøvelser pluss noen gåturer.
Forstyrra kosthold
8-uker gammelt overtråkk(utside), fortsatt smerte.

Denne listen er en tung mental-vekt, det skjønner dere kanskje.
Uansett hva jeg må gjøre, så må jeg starte forsiktig og strukturert, kanskje helst assistert av trener/motivator.
Hvordan ville dere angrepet en slik situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Tarzan skrev:

 

Jeg ville startet med kostholdet. Du sier selv at det er forstyrra, vet ikke hvordan, men går ut fra at det er dårlig, usunt og uten struktur. Du som tidligere har vært i god form, vet nok hvordan et godt kosthold bør være. Ta deg sammen og spis ordentlig. Ha en matplan og loggfør, da er det enklere å holde seg til planen.

Går ut fra at du vet hvilke øvelser/trening som du ikke kan gjøre pga skadene. Snakk med fysioterapeuten og få evt hjelp til å sette opp et styrkeprogram som kan gjennomføres uten at du ødelegger noe. 

For å komme i gang, må du gjøre det selv. Men det vet du sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...