Gå til innhold

Hvordan bli kvitt magevalkene?


kimtony

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, NoBro skrev:

21 år, 185 høy, 85 kg, jobber som bartender, studerer.

Litt kvalifisert gjetning: Vil anta at din BMR, altså basalforbrenningen din, det du forbrenner i løpet av en dag med total inaktivitet, er er sted mellom 1900 og 2200, faktisk er jeg ganske sikker på akkurat det - Hvilket vil si at dersom du ligger i senga døgnet rundt, ikke så mye som snur deg, og inntar oppunder 2000 kcal, så vil du holde vekta, og da skal det veldig lite bevegelse til før du går ned i vekt på det. Skjønner du nå hvor lite 1300 da blir ?

Realiteten er at din faktiske forbrenning er mye høyere enn som så, og jeg vil tro du trygt kan spise oppunder 2500 kcal og fortsatt gå ned i vekt, men det er litt vanskelig å fastslå, så du må prøve deg fram. 

Prøv deg frem, feks 2300 kcal, ned i vekt går du høyst sannsynlig på det også. Noe annet skulle overraske meg stort. 1000 kcal mere enn du spiser nå, i tillegg vil du føle deg ekstremt mye bedre. 

1900-2000 kcal om dagen? Tviler på at jeg forbrenner så mye. Fordi kjører til skolen, 5 m unna skolen. Den jobben fra 16.00 er stillestående(kjører bil med leveranser). Bartender er det samme, står på samme plass 90% av tida.

Skal jeg tippe, så forbrenner jeg nok 800-900 om dagen.

Men hva med de andre dagene da, som jeg bare sitter hjemme og ikke gjør en dritt. Forbrenner vel ingenting da. Fritt å spise 2000 kcal da også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, kimtony skrev:

1900-2000 kcal om dagen? Tviler på at jeg forbrenner så mye. Fordi kjører til skolen, 5 m unna skolen. Den jobben fra 16.00 er stillestående(kjører bil med leveranser). Bartender er det samme, står på samme plass 90% av tida.

Skal jeg tippe, så forbrenner jeg nok 800-900 om dagen.

Hehe, i rest my case. Gjør det du føler for :) 

Men kan du pleeeeeease poste statusoppdateringer og aller helst formbilder av de forsvinnende valkene dine her underveis ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, NoBro skrev:

Hehe, i rest my case. Gjør det du føler for :) 

Men kan du pleeeeeease poste statusoppdateringer og aller helst formbilder av de forsvinnende valkene dine her underveis ? :)

Hvorfor skal jeg gjøre det? Du forventer at valkene blir mindre og mindre, nå som jeg skal innta endel mere kalorier, og uten styrketrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kimtony skrev:

Hvorfor skal jeg gjøre det? Du forventer at valkene blir mindre og mindre, nå som jeg skal innta endel mere kalorier, og uten styrketrening?

Nei jeg innser at jeg er den kunnskapsløse her, jeg pleier jo si til folk at de kjenner sin egen kropp best selv :) Så hvorfor henvender du deg her når du sitter på svarene selv? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, TaDenRIng skrev:


nei, jeg ville bare få frem at jeg er blant de 10% som har synlig six-pack når jeg sitter på samme måte som i det bildet TS postet.

liten relevans til tråden ellers:roflmao: 

Skjønte det ;)

Men det får TS snart også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, kimtony skrev:

1900-2000 kcal om dagen? Tviler på at jeg forbrenner så mye. Fordi kjører til skolen, 5 m unna skolen. Den jobben fra 16.00 er stillestående(kjører bil med leveranser). Bartender er det samme, står på samme plass 90% av tida.

Skal jeg tippe, så forbrenner jeg nok 800-900 om dagen.

Men hva med de andre dagene da, som jeg bare sitter hjemme og ikke gjør en dritt. Forbrenner vel ingenting da. Fritt å spise 2000 kcal da også?

Da tror jeg du forbrenner mindre enn 800-900 om dagen ass.

Tipper du faktisk forbrenner så lite som 300 kcal om dagen jeg. Så for å få vekk valkene anbefaler jeg da å legge deg på et 20% deficit. Dvs, at du legger deg på ca. 250kcal om dagen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Marcus Halberstram skrev:

Da tror jeg du forbrenner mindre enn 800-900 om dagen ass.

Tipper du faktisk forbrenner så lite som 300 kcal om dagen jeg. Så for å få vekk valkene anbefaler jeg da å legge deg på et 20% deficit. Dvs, at du legger deg på ca. 250kcal om dagen.

Lykke til.

lol

Klarer du ikke å være noe seriøs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, NoBro skrev:

Du sier jo selv at du forbrenner 800-900 kcal :))

Skal du burne vekk valkene må du spise mindre enn det :))

Var det ikke du som var så negativ til å spise under 1300 kcal? Og så positiv til å drite i kalorier og bare dytte i seg det man finner i sunnere porsjoner? Fordi jeg tenker å kjøre på med alternativ 2, da 1ern er et jævla stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kimtony skrev:

Var det ikke du som var så negativ til å spise under 1300 kcal? Og så positiv til å drite i kalorier og bare dytte i seg det man finner i sunnere porsjoner? Fordi jeg tenker å kjøre på med alternativ 2, da 1ern er et jævla stress.

Jammen etter alt om og men i denne tråden konkluderte du ovenfor her med at du forbrenner 800-900 kcal, end of the day så kjenner du jo din egen kropp best :)

da må du spise under det for å gå med , spiser du over uten å røre deg blir det mer valker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, NoBro skrev:

Jammen etter alt om og men i denne tråden konkluderte du ovenfor her med at du forbrenner 800-900 kcal, end of the day så kjenner du jo din egen kropp best :)

da må du spise under det for å gå med , spiser du over uten å røre deg blir det mer valker :)

Si du hadde vært i mine fotspor, altså ikke drevet med styrke og hatt et mål om å stramme/få vekk valkene.

Hva hadde du gjort kostholdsmessig? Hadde du orka under 1300 kcal om dagen, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, kimtony skrev:

Si du hadde vært i mine fotspor, altså ikke drevet med styrke og hatt et mål om å stramme/få vekk valkene.

Hva hadde du gjort kostholdsmessig? Hadde du orka under 1300 kcal om dagen, eller hva?

Hvis jeg hadde vært i dine fotspor hadde jeg oppsøkt profesjonell hjelp av noen som er kvalifisert til å behandle spiseforstyrrelser.

Det er ikke jeg,  så jeg tror jeg med det sier stopp for min deltakelse i denne tråden :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, NoBro skrev:

Hvis jeg hadde vært i dine fotspor hadde jeg oppsøkt profesjonell hjelp av noen som er kvalifisert til å behandle spiseforstyrrelser.

Det er ikke jeg,  så jeg tror jeg med det sier stopp for min deltakelse i denne tråden :)

Lykke til

Du kaller det en spiseforstyrrelse å spise under 1300 kcal om dagen? Selv om det er bevist at underskudd er eneste måten som hjelper for forbrenning av fett via kosthold?

I det ene sier du at å spise 1300 kcal er spiseforstyrrelse, mens i det andre mener du at man må under det om man skal ha vekk valkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...